Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 12/10/18, 14:04

Dit is niet hetzelfde! Het "binnendringen" van deeltjes kan brute onmiddellijke gevolgen hebben (acute toxiciteit). Toch verdampt/wordt het afgevoerd.

Maar inderdaad, tussen pest en cholera...
1 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 12/10/18, 21:14

De deeltjes, ik veronderstel dat je fytosanitaire behandelingen van gewassen bedoelt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 12/10/18, 22:36

Ja, bedankt voor het corrigeren van die vergissing - ik had het over de "mist" van pesticiden, dit zijn zeer fijne druppeltjes, die dan verdampen of eraf vallen, zich hechten aan de heggen (die bescherming bieden)...

Natuurlijk geen dieseldeeltjes.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 12/10/18, 23:26

Ja, er is ongetwijfeld een groot verschil met de fijne deeltjes stedelijke vervuiling, zelfs als de verspreiding van pesticiden relatieve afstanden kan bereiken: enkele kilometers volgens deze studie, wat de moeite waard is (gegevens uit de VS). http://www.omafra.gov.on.ca/french/crops/hort/news/hortmatt/2013/16hrt13a2.htm De opmerking is onduidelijk, maar als ik de grafiek goed heb begrepen, gaan kleine porties van het product, bij elke verstuiving, systematisch verder dan 60 meter. Overigens spreken ze terloops ook wel van "particles" voor behandelingen. Nog een verrassend feit volgens dit document:
Dampen ontstaan ​​wanneer spuitdruppels verdampen bij het aanbrengen, maar ook nadat het bestrijdingsmiddel zich op de grond heeft verspreid en de planten zijn opgedroogd.
Dit zou betekenen dat zelfs als de boeren tijdens de behandeling op de klimatologische omstandigheden letten, er later dampen kunnen ontstaan ​​(ik veronderstel in ieder geval in kleinere hoeveelheden!) Bijvoorbeeld met een goede blazer die alles als een puzzel verspreidt en ventileert!

Sterker nog, ik betwijfel of er serieuze studies over bestaan ​​maar ach, het is niet voor niets dat we overal residuen van bestrijdingsmiddelen aantreffen...

We kennen een beetje hetzelfde probleem in de Gironde met de behandelingen van de wijnstok waarvan wordt vermoed dat ze de kinderen van een school hebben vergiftigd. Het moet gezegd worden dat de wijnstokken hier overal zijn. Er zijn regels voor het verspreiden van behandelingen maar thuis heb ik niet de indruk dat ze echt gerespecteerd of gecontroleerd worden. De een gaat met de ander.

Er is trouwens minder file op het platteland maar men gebruikt meer de auto en er is zeker meer houtgestookt wat ook veel vervuilt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/10/18, 12:48

Onbeleefd HS maar ik kan het niet helpen...

Ben ik aan het hallucineren of zo????

Donald Trump ontkent de klimaatverandering niet langer, maar hoopt op een terugkeer naar normaal

In november 2012 schreef Donald Trump: “Het concept van de opwarming van de aarde is bedacht door en voor de Chinezen om de Amerikaanse productie niet meer concurrerend te maken. »

“Ik ontken klimaatverandering niet. Maar het zou heel goed terug kunnen gaan. We hebben het over...miljoenen jaren', zei Donald Trump op CBS.

In een interview uitgezonden op CBS' 60 Minutes op zondag 14 oktober, verduidelijkte president Donald Trump zijn benadering van klimaatverandering.

"Ik denk dat er iets aan de hand is. Er verandert iets en het zal weer veranderen', zei hij. "Ik denk niet dat het een hoax is. Ik denk dat er waarschijnlijk een verschil is. Maar ik weet niet of het door de mens is gemaakt. Ik zal dit zeggen: “Ik wil geen miljarden en miljarden dollars geven. Ik wil geen miljoenen en miljoenen banen verliezen. Hij vervolgt: “Ik ontken klimaatverandering niet. Maar het zou heel goed terug kunnen gaan. We hebben het over meer dan...miljoenen jaren. »


https://www.lemonde.fr/climat/article/2 ... 52612.html

En ik geloof dat ze hem zullen herverkiezen! Dit wil zeggen als Churchill gelijk had gehad: “Democratie is het slechtste regime, behalve alle andere die het in het verleden hebben geprobeerd. (Democratie is de slechtste regeringsvorm - behalve al die andere vormen die van tijd tot tijd zijn uitgeprobeerd.)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/10/18, 14:52

Kameraden uit het zuiden van Frankrijk, om slakken te bestrijden, vond ik:


"Mediterrane landschildpadden [ex Hermann's Tortoise] zijn herbivoren, zelfs als ze zich tegoed doen aan een paar slakken als ze in de tuin zijn."
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 15/10/18, 16:10

In een ander register kunt u mij dit uitleggen

“Stikstoffixatie uit de lucht
Stikstof uit de lucht wordt op verschillende manieren in de bodem gebracht.
De elektrische ontladingen die door stormen worden veroorzaakt, synthetiseren uit de zuurstof en stikstof in de lucht de stikstofoxide die het regenwater in de bodem brengt, die op deze manier wordt verrijkt met enkele kilo's lachgas of nitraatstikstof per hectare en per jaar.

bron geschiedenis van de landbouw in de wereld door Mazoyer en Roudart
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 15/10/18, 16:40

Did67 schreef:Kameraden uit het zuiden van Frankrijk, om slakken te bestrijden, vond ik:
"Mediterrane landschildpadden [ex Hermann's Tortoise] zijn herbivoren, zelfs als ze zich tegoed doen aan een paar slakken als ze in de tuin zijn."


Ja, het zou interessant kunnen zijn, maar zoals vaak komen we het probleem tegen van regenwormen, dieren die vrij dicht bij slakken staan ​​(koudbloedige dieren, nachtelijke activiteit...)... en die mogelijk ook deel uitmaken van het dieet van de Hermann-schildpad.
Het kan af en toe fruit eten, ongewervelde dieren (slakken, pissebedden, kevers, regenwormen) evenals overblijfselen van lijken of uitwerpselen van zoogdieren.
http://www.tortue-hermann.eu/fr/la-tortue-d-hermann/son-mode-de-vie_33.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 17/10/18, 18:30

Laten we het over tuin hebben!!!

Vandaag een klas van de zesde klas ontvangen van de Ecole Alsacienne de Paris. Zeer interessante oefening!!! En een nieuwe activiteit op mijn boog...
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 17/10/18, 19:48

Did67 schreef:Laten we het over tuin hebben!!!

Vandaag een klas van de zesde klas ontvangen van de Ecole Alsacienne de Paris. Zeer interessante oefening!!! En een nieuwe activiteit op mijn boog...

Cyclus 3 leerlingen (CM1 CM2 6Eme) zijn het meest interessant, ze zijn nog best nieuwsgierig en willen nog steeds leren
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten