Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 11/10/18, 09:11

Ahmed schreef:Ik denk dat het heel begrijpelijk is: het begin van de wetenschap was omgeven in de XIXe eeuw van intensieve en goed georkestreerde ‘progressieve’ propaganda, versterkt door verbazingwekkende prestaties die de maan beloofden (die gedeeltelijk uitkwamen); voortaan hebben de effecten van de inzet van het wetenschappelijk-technisch-economische geheel (dat onafscheidelijk is) zijn limiet en zijn essentiële bijdrage aan de vernietiging van de levensomstandigheden op aarde getoond: het is duidelijk dat dit heel ver verwijderd is van wat de propaganda beweert. van die tijd (of die van vandaag) suggereerde.

Het was ook vóór Hiroshima dat in de publieke opinie een andere “kleur”, minder “leuk” gaf aan radioactiviteit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 11/10/18, 10:24

Het is duidelijk dat de A- en H-bommen, en daarna enkele "problemen" met energiecentrales (eerst Three Miles Island, we zijn het vergeten), een minder glamoureus visioen gaven!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 11/10/18, 10:50

chafoin zijn schreef:Het verschil zit hem in het feit dat we onderhevig zijn aan de effecten van pesticiden die "massaal" in het milieu worden verspreid, zonder dat we ervoor hebben "gekozen" om ze te kopen, aangezien het de boeren zijn die dit doen. Het is een beetje zoals passief roken, hoewel je min of meer bij een roker vandaan kunt komen ...


Het lijkt erop dat een niet-rokende inwoner van Parijs het rookequivalent van 183 sigaretten per jaar inademt!
Bron: Vereniging Transport en Milieu
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 11/10/18, 12:09

MixieerX56 schreef:Het lijkt erop dat een niet-rokende inwoner van Parijs het rookequivalent van 183 sigaretten per jaar inademt!
Bron: Vereniging Transport en Milieu
Vanwege de rokers waarmee ze in aanraking komen of vanwege luchtvervuiling in het algemeen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 11/10/18, 12:45

Gezien de bron neem ik aan dat het gaat om de effecten van vervuiling vergeleken met de effecten van roken.

Strikt genomen betekent dit niet veel, de verontreinigende stoffen zijn niet dezelfde. Hoe kunnen we zulke kanker vergelijken met zo’n longziekte?

Ik kan me zelfs voorstellen dat dit de ‘verminderde levensverwachting’ is die we vergelijken. Als deze cijfers worden bewezen, moet het duidelijk zijn dat door het inademen van de lucht van Parijs (het zal nog steeds afhangen van waar!), je levensverwachting evenveel verkort als wanneer je 183 sigaretten per jaar rookt.

Merk op dat als je in Parijs rookt, je accumuleert (zie als er synergie is, je "profiteert" van dit alles iets meer dan de simpele toevoeging, door "cocktaileffect").
2 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 11/10/18, 16:50

chafoin zijn schreef:
MixieerX56 schreef:Het lijkt erop dat een niet-rokende inwoner van Parijs het rookequivalent van 183 sigaretten per jaar inademt!
Bron: Vereniging Transport en Milieu
Vanwege de rokers waarmee ze in aanraking komen of vanwege luchtvervuiling in het algemeen?

Door de omgevingslucht vervuild.
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 11/10/18, 16:54

Did67 schreef:Gezien de bron neem ik aan dat het gaat om de effecten van vervuiling vergeleken met de effecten van roken.

Strikt genomen betekent dit niet veel, de verontreinigende stoffen zijn niet dezelfde. Hoe kunnen we zulke kanker vergelijken met zo’n longziekte?

Ik kan me zelfs voorstellen dat dit de ‘verminderde levensverwachting’ is die we vergelijken. Als deze cijfers worden bewezen, moet het duidelijk zijn dat door het inademen van de lucht van Parijs (het zal nog steeds afhangen van waar!), je levensverwachting evenveel verkort als wanneer je 183 sigaretten per jaar rookt.

Merk op dat als je in Parijs rookt, je accumuleert (zie als er synergie is, je "profiteert" van dit alles iets meer dan de simpele toevoeging, door "cocktaileffect").


Precies!
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 11/10/18, 18:44

Ik vraag me af hoe deze cijfers worden berekend:

een niet-rokende Parijzenaar heeft een levensverwachting die net zo lang is als een ‘gemiddelde’ provinciaal die een halve sigaret per dag rookt, neem ik aan?

Het is een beetje... rokerig! Er moeten ook serieuze verschillen zijn tussen de provincialen, kan ik me ook voorstellen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 12/10/18, 08:07

chafoin zijn schreef:Ik vraag me af hoe deze cijfers worden berekend:

een niet-rokende Parijzenaar heeft een levensverwachting die net zo lang is als een ‘gemiddelde’ provinciaal die een halve sigaret per dag rookt, neem ik aan?

Het is een beetje... rokerig! Er moeten ook serieuze verschillen zijn tussen de provincialen, kan ik me ook voorstellen...


Zeker omdat veel gepensioneerde Parijzenaars de hoofdstad verlaten om in de provincies te gaan wonen (dit is mijn geval!)
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 12/10/18, 11:45

We kunnen hetzelfde doen op het platteland, afhankelijk van wat de landbouw sproeit...

Dit was mijn geval gedurende 25 jaar “land” leven... midden in de wijngaarden met traditionele cultuur.

Ik vraag me af of het niet erger was dan een ringweg?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten