Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 21/09/18, 16:22

Ik dring niet aan op "consumptie" van het boek - het verkoopt zo goed. Het is op dit moment nog steeds de bestseller voor tuinboeken in de Amazon Gardening and Co-sectie ... Ik zou geen moeite hebben om deze 1 pagina's samen te vatten, maar ik had problemen zorg ervoor dat het past binnen de 100 pagina's van het boek: de Potager du Laesseux ("PP" voor goede vrienden) is geen recept. En nog minder een eenvoudig recept.

Voor je hoofdvraag: in de buurt van je boom, en a fortiori lager, kun je doen wat je wilt, het blijft nietig. De eerste brandstof van de levenden is licht. De boom eet veel (zelfs als je ogen je bedriegen; ze "accommoderen" en laten je geloven dat het duidelijk is). De tweede is CO² en water, de belangrijkste materialen waaruit levende wezens zijn opgebouwd. Er is geen gebrek aan CO², maar onder de boom zijn de schimmels die geassocieerd worden met de wortels van de laatste veel krachtiger dan je groenten ...

Het is dus slecht gekruist. En daarvoor geen wonderbaarlijke oplossing. Hoe dan ook, van mijn kant zou ik je niets beloven, wonder. Je kunt Lourdes proberen!
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 21/09/18, 17:37

Did67 schreef:Ik dring niet aan op "consumptie" van het boek - het verkoopt zo goed. Het is op dit moment nog steeds de bestseller voor tuinboeken in de Amazon Gardening and Co-sectie ... Ik zou geen moeite hebben om deze 1 pagina's samen te vatten, maar ik had problemen zorg ervoor dat het past binnen de 100 pagina's van het boek: de Potager du Laesseux ("PP" voor goede vrienden) is geen recept. En nog minder een eenvoudig recept.

Ik dring er niet op aan om je boek te kopen, het heeft het niet nodig, maar omdat deze thread een beetje de wieg is, heb je de oplossing om de hele thread te lezen, toen ik het deed waren we bij 500 pagina's, het kostte me 3 maanden, in kleine stukjes, het heeft er nu meer dan 1, het kan ontmoedigend zijn, terwijl je ons een prachtig boek hebt gemaakt, prettig om te lezen en zeer compleet
Ik zie het meer als advies aan een vriend, als je iets goeds vindt, een goed restaurant, een goed biertje, wil je het delen
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 21/09/18, 22:25

Ik kende dit probleem van CO2 niet, ik denk ook dat er een probleem is van verzuring van de grond onder dennen, dennen, enz ... Poging in de buurt van aardbeien, frambozen ...?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 21/09/18, 22:58

Dit is niet wat Heeft betekent: licht en CO² zijn de twee belangrijkste brandstoffen van levende wezens, maar alleen licht wordt beïnvloed door de nabijheid van de naaldboom, voor CO² verandert dit niets aangezien, zoals hij specificeert: "Er is geen gebrek aan CO²" ... Licht is daarom een ​​belangrijke beperkende factor.
Ik merk op dat voor het tuinieren langs de rand van de Douglas-spar zelfs de zuidelijke gebieden onvruchtbaar zijn, waarschijnlijk vanwege de verwijdering van water en minerale hulpbronnen uit de perifere wortels.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 22/09/18, 01:58

cham65110 schreef:Hallo en sorry om je gesprek te beëindigen,
Nieuw hier op forum, Ik probeer een beetje meer te leren over deze methode, maar 1197 pagina's kost het me tijd :P
Ik ben erg geïnteresseerd in de methode en het principe. Ik heb nu 2 jaar een tuin in de Pyreneeën, op een hoogte van 800 m.
Ik ben dol op tijd doorbrengen in mijn tuin en mijn eigen groenten oogsten, maar helaas heb ik niet genoeg tijd om er goed voor te zorgen!
Vorig jaar was daarom mijn eerste poging ... er waren wat moeilijkheden en misten! Dit jaar was niet beter, binnengevallen door naaktslakken, al mijn zaailingen waren verslonden! Dus ik moet veel werken om sommige culturen te redden ...
Natuurlijk bewerkte ik mijn moestuin door de grond om te draaien ... alleen mijn aardappelen waren op de grond en bedekt met knipsels van kruiden en een soort BRF teruggewonnen in het recyclingcentrum voor groenafval.
Voor volgend jaar wil ik overschakelen naar de no-flip-methode.
Maar ik vraag me af:
-Mijn gewassen hebben dit jaar veel problemen gehad met groeien: sommige hebben dezelfde grootte behouden sinds hun plantage tot vandaag (onder andere aubergine, chili). Weet jij wat het kan zijn?
- Ik was van plan mijn moestuin te roken. Is dit mogelijk en nuttig als ik eindelijk hooi doe? en hoe kan ik het doen? (Ik wil erop wijzen dat mijn moestuin gedeeltelijk onder een dennenboom ligt ... en op het land of een moestuin al een paar jaar geleden aanwezig was voordat we het huis kochten: is de aarde verarmd?) .
Kortom, veel vragen die geleidelijk zullen komen, maar ik hoop in een cultuur te kunnen beginnen zonder de aarde te veranderen;)
dank u


Het beste zou zijn om een ​​mooie foto te maken van deze groenteplaats zodat we jouw situatie beter begrijpen ...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 22/09/18, 08:47

Ahmed schreef:Dit is niet wat Heeft betekent: licht en CO² zijn de twee belangrijkste brandstoffen van levende wezens, maar alleen licht wordt beïnvloed door de nabijheid van de naaldboom, voor CO² verandert dit niets aangezien, zoals hij specificeert: "Er is geen gebrek aan CO²" ... Licht is daarom een ​​belangrijke beperkende factor.
Ik merk op dat voor het tuinieren langs de rand van de Douglas-spar zelfs de zuidelijke gebieden onvruchtbaar zijn, waarschijnlijk vanwege de verwijdering van water en minerale hulpbronnen uit de perifere wortels.

langs een heg van thuja is het hetzelfde of erger groeit er niets, en langs mijn buxus heb ik vorig jaar een kern van kool gelegd, die is na meer dan een jaar onder hooi, de aarde is droog van droog en het hooi is ook intact
dus naar mijn mening nemen de bomen al het water op
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 22/09/18, 11:34

Dit is blijkbaar het probleem van het dennenbos van Landes: de grond is ultradroog door de krachtige wortels van de bomen.
Met de zuurgraad van de grond zijn de meeste planten die er groeien Ericaceaes: aardbeibomen, heide. Er zijn ook wortelstokken zoals varens.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 22/09/18, 11:53

chafoin zijn schreef:Dit is blijkbaar het probleem van het dennenbos van Landes: de grond is ultradroog door de krachtige wortels van de bomen.
Met de zuurgraad van de grond zijn de meeste planten die er groeien Ericaceaes: aardbeibomen, heide. Er zijn ook wortelstokken zoals varens.

we hebben pijnbomen geplant om de moerassen te drogen en het werkte
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 22/09/18, 12:21

ChristianC schreef:We maakten de aardappelenoogst; 15 m2, 45 kg.
a / - Op het perceel "goed hooi", aangeplant op 10 m2 met ongeveer 75 planten, is de hoeveelheid 33,5 kg, ofwel 3,3 kg per m2 en 440 gram per plant.
b / - Op het perceel "droog hooi", aangeplant op 5 m2 met 30 planten, hadden we 12 kg, of 2,4 kg per m2 en 330 gram per plant.
De opbrengst is laag, maar de inspanning was nog groter!
Maar ik wou dat we vergelijkingen konden maken op onze site. Zoals Didier zegt, willen we meer halen! Dus ? Je statistieken en observaties vrienden? Welke verbeteringen te maken?
Aan het einde van de beurs tellen we de mest.
Laatste oogst van pdt en kleine geschatte berekeningen, niet om te weten wie de grootste heeft maar om te weten of de grond / de methode goed is / tenminste om zelfs een vaag idee te krijgen.

Iets meer dan 40kg voor iets minder dan 110 voet, gemiddeld iets minder dan 400g / voet.

Door snel naar de opbrengsten op internet te kijken, als we natuurlijk ver van Charles Dowding verwijderd zijn, zijn we ook ver verwijderd van de traditioneel aangekondigde opbrengsten ("1 kg per plant") of bijvoorbeeld hier geregistreerd: http://www.potager-et-jardin.fr/rendement-pomme-de-terre/. Wat te denken? Mijn grond is te arm, of ernstig gebrek aan groei door gebrek aan water ...?

Enkele onderscheidingen en persoonlijke opmerkingen over tuinieren:
:pijl: De teelt op gemaaid gras en onder hooi gaf gemiddeld een veel minder goede opbrengst (tot 250g / voet) maar ik vond het gewas echt leuk (terwijl ik de pdt onder de droge klei oogst ... !! :onheil: )
:pijl: Teelt van de begraven turf, stomp en vervolgens laat gemulleerd leverde gemiddeld een iets slechtere (tot 380 g / voet)
:pijl: De teelt van pdt licht begraven en vervolgens bedekt met een dikke laag hooi leverde de beste opbrengst op
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 22/09/18, 12:22

Moindreffor schreef:we hebben pijnbomen geplant om de moerassen te drogen en het werkte
ja, maar grootschalige monocultuur heeft het ook verpest
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten