Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 21/08/18, 18:06

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:een droog jaar als dit, ze irrigeren terwijl we gaan water geven wat we kunnen, voor de gelukkigen die een goed doordacht bewateringssysteem en goedkoop water hebben, kunnen ze ook compenseren

op het juiste moment helpt, zoals hierboven al gezegd, ook een hooi dat niet mineraal is vanwege de kou en wordt vertraagd, de kunstmest is klaar om te worden geconsumeerd, vroeg in het seizoen waar de boeren doorbrengen de weiden om een ​​goede groei van het gras te verzekeren om de koeien in goede omstandigheden te kunnen verlaten


Er is een verschil tussen een tuinman die sproeit en een producent die irrigeert ... De ene weegt enkele tientallen / maximaal een paar honderd liter voor één bord ... de andere schalen tientallen of honderden meters3 door are !!! Dat wil zeggen, vult de reserves van de grond aan, waar de tuinman "in leven blijft" ... Zet onder een waterkanon om te waarderen wat hij levert en de snelheid - vrij langzaam - waarmee hij Geavanceerd. Vergelijk met drenken door een tuinman x.

Een irrigatie in het zuiden is de bijdrage van 200 aan 300 mm water. Laat 300 1 / m² zijn. 30 000 l / are. Dit kan 20 mm water (20 l per m²) elke 10 dagen zijn.

Dit jaar, waar ik nog steeds geen noemenswaardige regen heb gehad (bomen verliezen hun bladeren in het bos!), Had ik iets moeten meenemen, in goed geleide intensieve landbouw, 300 mm over mijn 500 m² groenten, ofwel 150 m3 ongeveer [150 tanks van 1 m3.

dit is wat het verschil maakt tussen een amateurtuinier die meer kan produceren (een groter aantal planten kan installeren, zelfs als ze kleiner zijn) om een ​​gebrek aan irrigatie te compenseren, en een professional die alleen produceert om te verkopen en een product moet presenteren dat overeenkomt met de verkoopnormen

daarom gebruikte ik irrigatie voor de profs en watergift voor ons : Mrgreen: we bevinden ons niet op dezelfde schaal en hetzelfde nut
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par denis17 » 21/08/18, 18:20

Water geven is echter een echt onderwerp van discussie in deze periodes van hoge hitte (en wind). Ik tilde de dunne laag hooi op die achterbleef op de plek waar de knoflook zat, en de aarde droogt ongeveer 5 cm, dan voel ik een beetje vocht, nou ja , Ik heb niet verder gezocht : Cheesy:
denis
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 21/08/18, 19:24

Ik ervoer een storm van zulk geweld dat ik op een bekende weg gedwongen werd te stoppen op de terugweg uit Schotland. 5 km van mijn huis.

Mijn weerstation thuis gaf 4,5 mm aan: ik dacht dat het een storing was.

Maar helaas, alles is droog. En planten sterven. Langs het bos verliest een jonge haagbeuk zijn bladeren. Gedeeltelijk is de weide deels een deurmat.

Dus ja, we komen, afhankelijk van de plaats, aan de limiet. En zoals aangegeven, als ik "professioneel zou moeten irrigeren", zonder de kraan te gebruiken, zou ik 100 of 150 kuub nodig hebben! Ik heb... 8 (gereserveerd voor een paar zomerzaaiingen). En waarschijnlijk daarnaast ook een lek in de aansluitingen die ik de volgende keer dat het regent zal moeten opsporen!

De kool, die geen mycorrhizaat krijgt, beweegt niet!

Als ik 5 minuten heb, maak ik een film, om niemand voor de gek te houden!
1 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 21/08/18, 22:16

Hoe doen deze professionals het, ze hebben niet al die cubitainers... Geven ze water met kraanwater?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 22/08/18, 02:02

Did67 schreef:Ik ervoer een storm van zulk geweld dat ik op een bekende weg gedwongen werd te stoppen op de terugweg uit Schotland. 5 km van mijn huis.

Mijn weerstation thuis gaf 4,5 mm aan: ik dacht dat het een storing was.

Maar helaas, alles is droog. En planten sterven. Langs het bos verliest een jonge haagbeuk zijn bladeren. Gedeeltelijk is de weide deels een deurmat.



Jaren gaan voorbij en zijn niet hetzelfde...

Maar je kunt het elke avond zien op National Weather.

Vorig jaar had hij van april tot september niet meer

Dit jaar hadden we een besneeuwde winter, een regenachtige lente en een hittegolf deze zomer tot 15 of 16 uur MAAR dan regent het elke avond 1 tot 2 uur en dan is het weer zonnig... en dan is het de volgende dag weer

Ik zeg niet dat het ideaal is, maar het lijkt er wel op.

Het is jammer dat ik niet meer tijd had om me aan de moestuin buiten te wijden, maar er waren nog andere prioriteiten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 22/08/18, 08:34

chafoin zijn schreef:Hoe doen deze professionals het, ze hebben niet al die cubitainers... Geven ze water met kraanwater?


Soms is dat voor (kleine) tuinders zelfs het openbare watercircuit.

Maar over het algemeen beschikken boeren en grote (of geïsoleerde) tuinders die irrigeren over boorgaten en pompinstallaties (elektrisch of thermisch). Soms heuvelreservoirs.
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 22/08/18, 11:06

Did67 schreef:Dus ja, we komen, afhankelijk van de plaats, aan de limiet. En zoals aangegeven, als ik "professioneel zou moeten irrigeren", zonder de kraan te gebruiken, zou ik 100 of 150 kuub nodig hebben! Ik heb... 8 (gereserveerd voor een paar zomerzaaiingen). En waarschijnlijk daarnaast ook een lek in de aansluitingen die ik de volgende keer dat het regent zal moeten opsporen!

De kool, die geen mycorrhizaat krijgt, beweegt niet!

Als ik 5 minuten heb, maak ik een film, om niemand voor de gek te houden!

we weten allemaal dat je gelijk hebt en dat je, in tegenstelling tot anderen, filmt van zaaien tot oogsten, of het nu goed of slecht is,
maar zeg tegen jezelf dat je met sommige van je resultaten meer dan één droom maakt
"zeg je vaak zonder water te geven" Denk je dat dit jaar bepaalde groenten, zoals stilstaande kool, zonder water hun kers zullen herstellen in de winter met regen aan het einde van het seizoen, of dat water geven een klein deel van het seizoen kan redden
bijvoorbeeld mijn knolselderij, wordt dit jaar niet rave en bij jou thuis?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 22/08/18, 11:08

nico239 schreef:
Did67 schreef:Ik ervoer een storm van zulk geweld dat ik op een bekende weg gedwongen werd te stoppen op de terugweg uit Schotland. 5 km van mijn huis.

Mijn weerstation thuis gaf 4,5 mm aan: ik dacht dat het een storing was.

Maar helaas, alles is droog. En planten sterven. Langs het bos verliest een jonge haagbeuk zijn bladeren. Gedeeltelijk is de weide deels een deurmat.



Jaren gaan voorbij en zijn niet hetzelfde...

Maar je kunt het elke avond zien op National Weather.

Vorig jaar had hij van april tot september niet meer

Dit jaar hadden we een besneeuwde winter, een regenachtige lente en een hittegolf deze zomer tot 15 of 16 uur MAAR dan regent het elke avond 1 tot 2 uur en dan is het weer zonnig... en dan is het de volgende dag weer

Ik zeg niet dat het ideaal is, maar het lijkt er wel op.

Het is jammer dat ik niet meer tijd had om me aan de moestuin buiten te wijden, maar er waren nog andere prioriteiten.

gelukkig hadden we een paar stormen, waarvan sommige regen brachten, niet genoeg maar niets ergs en toen weer droog, niet zo heet maar droog
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 22/08/18, 11:14

Ik denk helaas dat ik de dop te ver heb geduwd! Nauwkeuriger gezegd, uit ethische overwegingen, geen drinkwater te gebruiken om mijn tuin water te geven, geen gemakkelijke toegang tot een watertafel, niet goed, geen boren, had ik niet de keuze!

Het is onwaarschijnlijk dat sommige kool veel zal produceren. Waarschijnlijk geen zuurkool ...

Knolselder: ?????????????????????

Ik heb nog wat late wortels gezaaid ...

De cucurbitaceae bedekken zichzelf heel snel met echte meeldauw ... Dit voelt het einde. Paradoxaal genoeg gaat in mijn streek de buitensporige hitte van de dag gepaard met een heldere hemel van een belangrijke nachtverlaging. En de vochtige luchtmassa's, juist die die de regen bij Nico veroorzaken, zijn niet voldoende voor onweersbuien om hier uit te breken, maar voldoende voor ons om in condensatie te gaan in het bassin omringd door bossen waarin ik vind me. Elke ochtend, opnieuw naar 9 of 10 h, worden de schoenen nat als ik naar de moestuin ga. De hoogte: niet genoeg regen en water / te veel condens !!!!!!!!!!!!!

En, te verspreid en ongeorganiseerd, realiseerde ik me net dat ik geen winterpreiplanten heb (Solaize blauw of equivalent) !!!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 22/08/18, 11:16

Moindreffor schreef:
maar zeg tegen jezelf dat je met sommige van je resultaten meer dan één droom maakt



Dat heb ik goed begrepen. En daarom schokte uw zin mij helemaal niet!

En dit is de reden waarom ik probeer de vraag "laat zien wat niet werkt" [= de ontluikende mythe te deconstrueren] te turbolaniseren ...

Mijn droom is om een ​​reactie uit te lokken die niet is: "Ik hou van Did", maar "Ik begrijp en denk zoals Did".
3 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten