Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 19/08/18, 15:35

Did67 schreef:
pen67 schreef:Hallo Schotse feestdagen al voorbij en Didier aan het werk Beeld


Van vrijdag / zaterdag / zondag, in conferentie tijdens de nationale permacultuurbijeenkomsten in de buurt van Poitiers

[een cyclus van 3 "diepgaande" conferenties, nog steeds niet gepubliceerd, op vrijdag / zaterdag / zondagochtend om 10 uur! En dat ik nog niet zwanger moet worden.].

https://reporterre.net/Les-Rencontres-N ... lture-2018

Het ligt aan de voet van vrije tijd / natuurlijke ruimte Les trois fontaines 86160 Champagné-Saint-Hilaire.

echte baan of nepvakantie? dat is de vraag? : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 19/08/18, 23:36

Daar wordt het echt werk !!!

Maar in Schotland was de PP, afgezien van de Botanische Tuin, ver!
0 x
JardinierAmateur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 179
Inschrijving: 25/06/18, 00:53
Plaats: Brittany Center (22)
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par JardinierAmateur » 20/08/18, 00:23

Ik weet niet meer wie er over groenbemesting sprak (Moindreffor?)
Als je de draad weer ophaalt, had ik het genoemd en had Didier commerciële links geplaatst (zonder reclame natuurlijk). Uit het geheugen (dus te bevestigen) waren de prijzen zeer betaalbaar.
Persoonlijk heb ik een mengsel van rogge (2/3) en luzerne (1/3) gekocht die ik zelf zal mengen. Alles is biologisch en voor 750 gram kreeg ik het voor net geen 18 euro. Aangezien ik zaden van de meeste van mijn groenten kan herstellen (inch'hallah : Cheesy: ) dit blijft mijn enige aankoop met hooi en ferramol. Gezien de oogsten van dit jaar die nog moeten verbeteren, vind ik dat het nog steeds redelijk is.

PS: Didier, mijn uien die door de slakken waren gegeten (de stengels) zijn dood. Ik zal het volgend jaar opnieuw proberen
0 x
De vijand vermomt zichzelf vaak als geranium. Maar we kunnen ons niet vergissen, want terwijl de geranium voor onze ramen staat, staat de vijand voor de deur
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 20/08/18, 00:55

Did67 schreef:Daar wordt het echt werk !!!

Maar in Schotland was de PP, afgezien van de Botanische Tuin, ver!


Waren er prachtige fuchsia's?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 20/08/18, 08:39

GardenerAmateur schreef:Persoonlijk heb ik een mengsel van rogge (2/3) en luzerne (1/3) gekocht die ik zelf zal mengen. Alles is biologisch en voor 750 gram kreeg ik het voor net geen 18 euro.


Voor deze prijs is het beter om het tot zaden te laten rijzen en te oogsten (tenminste een deel)!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 20/08/18, 08:43

nico239 schreef:
Waren er prachtige fuchsia's?



Het viel me niet op !!! [Ik voel me heel weinig aangetrokken tot "mooie tuinen"; en dat is niet wat er ontbreekt: koordranden; onberispelijk gras; bedden met allerlei soorten bloemen ... Er zijn tal van "kitscherige" tuinen die u kunt bezoeken; Ik ben het vergeten. Bij de Botanische Tuin was ik meer neus in privécollecties: alpenflora, cactussen en andere xerofyten ... En na twee of drie uur heb ik letterlijk mijn rug vol - wat me doet lijden - en ik neig aangetrokken worden tot de bar!]
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 20/08/18, 08:57

Did67 schreef:
GardenerAmateur schreef:Persoonlijk heb ik een mengsel van rogge (2/3) en luzerne (1/3) gekocht die ik zelf zal mengen. Alles is biologisch en voor 750 gram kreeg ik het voor net geen 18 euro.


Voor deze prijs is het beter om het tot zaden te laten rijzen en te oogsten (tenminste een deel)!

dat is wat ik zei, wat een prijs voor zo weinig, terwijl tarwe voor kippen die een lokale boer dierbaar is, het ongeveer 2 € per kilo moet zijn
daarna moet het lang blijven staan ​​om zaden te laten staan ​​zodat het geen groenbemesting meer is : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 20/08/18, 10:51

Did67 schreef:een cyclus van 3 "verdiepende" lezingen, nog niet gepubliceerd, vrijdag / zaterdag / zondagochtend om 10 uur! En dat moet ik nog ontwerpen.

kunnen deze lezingen worden gefilmd en aanleiding geven tot video's of ga je ze houden om ze elders te geven?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 20/08/18, 12:42

1) Ik denk dat het zal worden gefilmd. Ik heb mijn toestemming gegeven zodat het het is, met wederkerigheid: dat ik de video heb om het aan mijn ketting te hangen.

2) En ik bewaar alles! Hierdoor kan ik me snel aanpassen aan elk verzoek ...

Het lijkt me niet te storen om de conferenties online te zetten; dat weerhoudt mensen er niet van om te komen! [Let op, de zangers doen hetzelfde!]
2 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 20/08/18, 13:16

Did67 schreef:Het lijkt me niet te storen om de conferenties online te zetten; dat weerhoudt mensen er niet van om te komen! [Let op, de zangers doen hetzelfde!]

Aandacht hier is Did "de rockster van de tuinen"

nieuwsbericht
Orly, toen ze uit het vliegtuig stapten, kwamen Did en Nicolas le Jardinier aan het stoten, de ene met een prei en de andere met een moed, de risicovideo's liggen al op de billen van een geit
volgens de eerste informatie heeft het verschil betrekking op het gebruik van de schoffel : Mrgreen:
de beelden worden geanalyseerd om te weten wie de eerste klap moet uitdelen :onheil:
2 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten