Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 18/08/18, 22:03

Moindreffor schreef:bij gebrek aan voederrogge, zal ik proberen wintertarwe (het is misschien vrij dichtbij als groente) te krijgen van lokale boeren


Probeer in plaats daarvan spelt, minder geselecteerde oude wintertarwe. Moderne tarwesoorten zijn geselecteerd om de omvang van de vegetatie (=biomassa) te verkleinen zodat de stengels de oren beter ondersteunen...

En wees dan niet verbaasd dat landbouwtarwezaden door verschillende behandelingen neonroze zijn geworden!!! [behalve "biologisch", natuurlijk]
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 18/08/18, 23:38

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:bij gebrek aan voederrogge, zal ik proberen wintertarwe (het is misschien vrij dichtbij als groente) te krijgen van lokale boeren


Probeer in plaats daarvan spelt, minder geselecteerde oude wintertarwe. Moderne tarwesoorten zijn geselecteerd om de omvang van de vegetatie (=biomassa) te verkleinen zodat de stengels de oren beter ondersteunen...

En wees dan niet verbaasd dat landbouwtarwezaden door verschillende behandelingen neonroze zijn geworden!!! [behalve "biologisch", natuurlijk]

een vriend van een boer verkoopt tarwe aan individuen voor hun kippen of anderen, dus zelfs als het geen biologische tarwe is, mogen de granen die voor de kippen worden verkocht niet te "geladen" zijn

bedrijf te volgen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 18/08/18, 23:39

Did67 schreef:De botanische kwestie van de dag Deze tomaten gezien in Schotland zijn ??????
Zwarte nachtschade?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 19/08/18, 02:35

Moindreffor schreef:
Did67 schreef:
Moindreffor schreef:bij gebrek aan voederrogge, zal ik proberen wintertarwe (het is misschien vrij dichtbij als groente) te krijgen van lokale boeren


Probeer in plaats daarvan spelt, minder geselecteerde oude wintertarwe. Moderne tarwesoorten zijn geselecteerd om de omvang van de vegetatie (=biomassa) te verkleinen zodat de stengels de oren beter ondersteunen...

En wees dan niet verbaasd dat landbouwtarwezaden door verschillende behandelingen neonroze zijn geworden!!! [behalve "biologisch", natuurlijk]

een vriend van een boer verkoopt tarwe aan individuen voor hun kippen of anderen, dus zelfs als het geen biologische tarwe is, mogen de granen die voor de kippen worden verkocht niet te "geladen" zijn

bedrijf te volgen


Ik bevestig dat het voer voor de kippen goede zaden bevat : Mrgreen: in ieder geval groeit er elke keer dat we schoonmaken en weggooien: voornamelijk tarwe en maar...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 19/08/18, 08:18

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:bij gebrek aan voederrogge, zal ik proberen wintertarwe (het is misschien vrij dichtbij als groente) te krijgen van lokale boeren


Probeer in plaats daarvan spelt, minder geselecteerde oude wintertarwe. Moderne tarwesoorten zijn geselecteerd om de omvang van de vegetatie (=biomassa) te verkleinen zodat de stengels de oren beter ondersteunen...

En wees dan niet verbaasd dat landbouwtarwezaden door verschillende behandelingen neonroze zijn geworden!!! [behalve "biologisch", natuurlijk]

vraag niet te veel, we kijken of ik iets kan vinden om te zaaien, misschien moeten we niet te voorzichtig zijn met de variëteit
want met € 5 tot € 8 verzendkosten voor voederrogge is het een beetje lastig om tussen de 250 en 1000 g zaad te bestellen, het begint duur te worden voor zo weinig
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
stylo67
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 19/05/17, 08:48
Plaats: alsace franche county
x 27

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par stylo67 » 19/08/18, 09:26

Did67 schreef:De botanische kwestie van de dag

Deze tomaten gezien in Schotland zijn ??????


Hallo Schotse feestdagen al voorbij en Didier aan het werk Beeld

Ik denk dat deze plant een zwarte nachtschade moet zijn (giftig) die lijkt op een aardappel- of tomatenplant. Heb je die in je bagage meegenomen?Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 19/08/18, 12:23

pen67 schreef:
Ik denk dat deze plant een zwarte nachtschade moet zijn (giftig) die lijkt op een aardappel- of tomatenplant. Heb je die in je bagage meegenomen?Beeld


Dit is een wilde soort... aardappelen ! [Gefotografeerd in de Edinburgh Botanic Gardens - Ik was GEEN hooligan, ik heb niets afgescheurd; voor mij zou het sowieso van geen ander belang zijn geweest dan 'botnaique'; deze soorten dienen om resistentiegenen – bijvoorbeeld tegen Phytophthora – in cultuuraardappelsoorten te introduceren.

Als sommigen moeite hadden om toe te geven dat tomaten en aardappelen uit dezelfde familie komen, is hier het "bewijs"!

Nachtschade komt uit dezelfde familie. Familie die dus gaven heeft op het gebied van giftige stoffen...(groene tomaten, groene aardappelen!).
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 19/08/18, 12:29

Moindreffor schreef:vraag niet te veel, we kijken of ik iets kan vinden om te zaaien, misschien moeten we niet te voorzichtig zijn met de variëteit
want met € 5 tot € 8 verzendkosten voor voederrogge is het een beetje lastig om tussen de 250 en 1000 g zaad te bestellen, het begint duur te worden voor zo weinig


Idealiter moet je tarwe vinden die op de boerderij is geproduceerd en dus onbehandeld. Een overgebleven landbouwzaad (gekochte zaden worden hardhandig behandeld).

Je kunt zelfs korenaren verzamelen die de oogster heeft gemist (er is nog steeds een “sleanrecht” opgenomen in de Franse plattelandswetgeving in de plattelandswetgeving). Een paar korenaren zijn genoeg... Een doel voor een gezinswandeling, over de uitgestrekte graanvlaktes????
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 19/08/18, 12:34

pen67 schreef:Hallo Schotse feestdagen al voorbij en Didier aan het werk Beeld


Van vrijdag / zaterdag / zondag, in conferentie tijdens de nationale permacultuurbijeenkomsten in de buurt van Poitiers

[een cyclus van 3 "diepgaande" conferenties, nog steeds niet gepubliceerd, op vrijdag / zaterdag / zondagochtend om 10 uur! En dat ik nog niet zwanger moet worden.].

https://reporterre.net/Les-Rencontres-N ... lture-2018

Het ligt aan de voet van vrije tijd / natuurlijke ruimte Les trois fontaines 86160 Champagné-Saint-Hilaire.
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 19/08/18, 15:29

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:vraag niet te veel, we kijken of ik iets kan vinden om te zaaien, misschien moeten we niet te voorzichtig zijn met de variëteit
want met € 5 tot € 8 verzendkosten voor voederrogge is het een beetje lastig om tussen de 250 en 1000 g zaad te bestellen, het begint duur te worden voor zo weinig


Idealiter moet je tarwe vinden die op de boerderij is geproduceerd en dus onbehandeld. Een overgebleven landbouwzaad (gekochte zaden worden hardhandig behandeld).

Je kunt zelfs korenaren verzamelen die de oogster heeft gemist (er is nog steeds een “sleanrecht” opgenomen in de Franse plattelandswetgeving in de plattelandswetgeving). Een paar korenaren zijn genoeg... Een doel voor een gezinswandeling, over de uitgestrekte graanvlaktes????

nou, ze zijn de maïs al aan het snijden, ze vinden nog meer korenaren, je moet het echt geloven, nee, ik ga naar mijn vriend, hij gaat me een zakje tarwe geven voor kippen als hij er nog wat verkoopt, want het was op tijd ^^
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 291-gasten