Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 12/02/18, 21:23

Ahmed schreef:De uitroeiing van ongedierte door de kou laat me meer dan twijfelachtig achter, omdat de betreffende beestjes zijn aangepast aan overwintering. Veel insecten leven alleen in de vorm van larven of voortplanters die in de lente zullen "exploderen". De arctische streken staan ​​bekend om hun muggen, die echter geen harige soorten zijn! : Lol:


Ja.

Misschien om te kwalificeren volgens de snelheid van vermenigvuldiging: vruchtbaarheid (zelfs parthenogenese), lengte van de cyclus ... Het blijkt dat de "pissers" over het algemeen alle kwaliteiten hebben die aan deze kant nodig zijn ... L man kan hebben bewaarde in zijn onderbewustzijn de "herinnering" aan de tijd dat, voor de menselijke soort, zeer strenge winters leidden tot bloedbaden, waarvan de bevolking slechts langzaam herstelde ...
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 12/02/18, 21:29

Het idee dat een strenge winter ons effectief van de "overlast" zou verlossen, is logisch gezien des te minder geloofwaardig, aangezien de roofdieren van de overlast aan dezelfde voorwaarden zijn onderworpen: dit is een zeer meegaand wishful thinking.! :D
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 13/02/18, 18:16

Did67 schreef:
Ahmed schreef:De uitroeiing van ongedierte door de kou laat me meer dan twijfelachtig achter, omdat de betreffende beestjes zijn aangepast aan overwintering. Veel insecten leven alleen in de vorm van larven of voortplanters die in de lente zullen "exploderen". De arctische streken staan ​​bekend om hun muggen, die echter geen harige soorten zijn! : Lol:


Ja.

Misschien om te kwalificeren volgens de snelheid van vermenigvuldiging: vruchtbaarheid (zelfs parthenogenese), lengte van de cyclus ... Het blijkt dat de "pissers" over het algemeen alle kwaliteiten hebben die aan deze kant nodig zijn ... L man kan hebben bewaarde in zijn onderbewustzijn de "herinnering" aan de tijd dat, voor de menselijke soort, zeer strenge winters leidden tot bloedbaden, waarvan de bevolking slechts langzaam herstelde ...

De mens vergeet vaak te specificeren dat wanneer hij het heeft over ongedierte, het voortbestaan ​​van soorten, de bescherming van de natuur, het vooral voor één doel is om zelf te overleven, als de mens zou verdwijnen, zou de natuur er niet beter voor zijn
daarom waren het ongedierte vooral de zwakke, zieke mannen die de winter niet overleefden en daarom was deze zuivering een goede zaak voor de groep die daarom meer middelen kon besteden aan de valide, het is altijd nodig om een ​​periode te analyseren door het in de context van de periode, en niet met onze blik als een man van de XNUMXste eeuw
3 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
anarchorete
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 20/12/17, 09:45
x 2

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par anarchorete » 14/02/18, 12:17

Ik zal je een korte recensie geven van een tool die ik gisteren heb geprobeerd: de pic-bine (http://avrilindustrie.com/desherbage-me ... l/picbine/)
Ik heb ermee geëxperimenteerd na het openen van voren in het hooi en het bleek erg handig te zijn om de afgesneden "tong" te verwijderen. Staand werk, zeer lange steel waardoor u uw rug niet breekt. Ik heb het kunnen gebruiken om de weinige nog in leven zijnde onkruiden (begin januari uitgespreid hooi) te schrapen en na het zaaien te verzegelen. Kortom, ik vind het perfect geschikt voor fenocultuur, dus ik raad het aan!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 14/02/18, 19:51

Moindreffort, Je schrijft:
... daarom waren het ongedierte vooral de zwakke, zieke mannen die de winter niet overleefden en daarom was deze zuivering een voordeel voor de groep die daarom meer middelen kon besteden aan de valide ...

Mogelijk, maar wat historisch wordt bevestigd, zijn de sociale gevolgen die gunstig zijn voor de allerarmsten als gevolg van de episodes van de Zwarte Dood in het middeleeuwse Europa. Deze gevolgen zijn de grotere beschikbaarheid van land en dus minder concurrentie om er toegang toe te krijgen van de bezitters (die opeens klagen!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 15/02/18, 12:48

Ahmed schreef:Moindreffort, Je schrijft:
... daarom waren het ongedierte vooral de zwakke, zieke mannen die de winter niet overleefden en daarom was deze zuivering een voordeel voor de groep die daarom meer middelen kon besteden aan de valide ...

Mogelijk, maar wat historisch wordt bevestigd, zijn de sociale gevolgen die gunstig zijn voor de allerarmsten als gevolg van de episodes van de Zwarte Dood in het middeleeuwse Europa. Deze gevolgen zijn de grotere beschikbaarheid van land en dus minder concurrentie om er toegang toe te krijgen van de bezitters (die opeens klagen!).

minder mensen op hetzelfde stuk land is ook erg gunstig
in de middeleeuwen waren de dorpen grote open plekken midden in het bos of moeras, nu zijn het een paar bosjes midden in enorme open ruimtes
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
anarchorete
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 20/12/17, 09:45
x 2

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par anarchorete » 16/02/18, 14:43

Didier, kleine vraag: richt het zaaien niet op de bodem van een voor, risico om weg te verwelken door licht te zoeken door 15 cm hooi?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 16/02/18, 14:58

Je herstelt niet !!! Ze kunnen een beetje verdorren als het hooi nog erg dik is en als je strakke voren snijdt ... Maar zodra de eerste twee zaadlobblaadjes zich over het oppervlak van het hooi verspreiden, nemen de sensoren het op en wordt je plant bossig ... Het reguleert zichzelf als het ware.
1 x
Joesab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 14/02/18, 10:35
Plaats: Oise
x 2

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Joesab » 16/02/18, 18:46

goedemorgen

Ik begon de thread te lezen, maar ik ben pas aan het begin ongeveer 80 pagina's ... maar ik ben al overwonnen door wat Did67 doet!
Ik neem mijn hoed voor hem af!
plotseling begon ik op mijn land, een kleine tuin die vorig jaar voor het eerst in cultuur werd gebracht.
om de situatie van het land samen te vatten, licht glooiend, klei veel klei,
was in gazon, wel vrij gemaaid weiland. maar daarvoor waren het dennenbomen, dus erg zure grond. (veel paardenstaart aanwezig)
mijn tuin is 15 m² : Mrgreen:
Ik heb dagen geleden stro op een klein deel gelegd, ik denk dat het laat is, maar ik ga toch
een ander deel zal hooi hebben, heel oud hooi, 15 jaar oud.
Ik ben in de Oise, om je het klimaat te geven ...
wat denk je dat deed?

Sabine
1 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Stef72 » 16/02/18, 19:04

joesab schreef:goedemorgen


om de situatie van het land samen te vatten, licht glooiend, klei veel klei,
was in gazon, wel vrij gemaaid weiland. maar daarvoor waren het dennenbomen, dus erg zure grond. (veel paardenstaart aanwezig)
Sabine


paardenstaart Ik heb veel in mijn tuin, het lijkt mij een teken van de aanwezigheid van water niet ver weg.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 331 gasten