Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par olivier75 » 20/01/18, 20:40

Ook een foto van de hergroei van prei, in december op grondniveau gesneden, volgens het advies van biologische boeren, ze zijn al mooier dan de "originelen"!
DA0972EF-509A-4137-89C8-75B1CEFDAD4F.jpeg

Olivier
2 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par dede2002 » 21/01/18, 07:13

Did67 schreef:Schimmels en fosfor

Ik ben blij om in een serieuze pen dingen te vinden die ik in een vergelijkbare vorm heb uitgedrukt - voordat ik deze pdf vond!

http://www.limousin.synagri.com/ca1/PJ. ... penElement

[Anderen geven er de voorkeur aan houtachtige substanties te verbranden !!!]


Bonjour à tous : Wink: ,

Bedankt, het is heel interessant, en de omweg door de polen fenomenaal!

Ik vraag me af of de wederzijdse hulp tussen schimmels binnen een soort plaatsvindt, of tussen verschillende soorten schimmels?

Kortom, als je bemest met stikstof verminder je de activiteit van fixerende bacteriën, met fosfor verminder je de activiteit van schimmels.

En de derde dief, de K, welke rol speelt die in de grond en de planten?
0 x
Cigalyves83
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 05/04/17, 13:59
Plaats: 83 Toulon
x 21

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Cigalyves83 » 21/01/18, 08:57

@ mindere inspanning:
Ik heb geëxperimenteerd met Pascal Poot zaden.
Ik was erg teleurgesteld. ......vooral voor tomaten. ...Ik heb erover gesproken in deze thread.
Met een beetje achteraf denk ik dat het het verschil is tussen de bijna wonderbaarlijke beloften en het resultaat dat voor de teleurstelling zorgt. :onheil:
Ik heb nog een paar zaden over, maar ik denk niet dat ik toestemming heb om ze dit jaar te gebruiken. :frons:
De baas waakt over het graan :x
1 x
Avatar de l'utilisateur
stylo67
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 19/05/17, 08:48
Plaats: alsace franche county
x 27

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par stylo67 » 21/01/18, 09:47

olivier75 schreef:Ook een foto van de hergroei van prei, in december op grondniveau gesneden, volgens het advies van biologische boeren, ze zijn al mooier dan de "originelen"!

hello,
Ik heb een aantal van hen bijna 2 maanden geleden gelijk geknipt na het lezen van de forum Ik ga kijken wat het geeft het weer is niet te koud deze winter het kan al gegroeid zijn, die van jou zijn al mooi, alvast bedankt voor dit goede advies van @paysanbio denk ik
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 21/01/18, 10:06

[Ik maak een haakje open, maar via een omweg komen we terug bij de moestuin, dat zie je wel.

Haast je naar de herhaling - zie: https://www.arte.tv/fr/videos/070786-00 ... us-myopes/ - een Arte-programma over de myopie-epidemie. Ja, het is een epidemie - 50% van de jongeren wordt hier getroffen, 80 tot 90% in Aziatische landen - Singapore, China...

Lange tijd hebben we verschillende hypothesen "onderzocht", gebaseerd op ideeën van "gezond verstand": te veel lezen in een slechte houding, te dicht bij het boek, slechte verlichting eerst... Dan het genetische spoor: "er zijn families van bijzienden"... En we vonden genen, veel genen - maar dat verklaart niet de plotselinge progressie! Genetica evolueert niet met die snelheid. Natuurlijk vonden we op de eerste rij van de verdachten heel snel de schermen - tv, smartphones, enz...

Maar de onderzoekers ontdekten dat het niet "paste"...

Als je van plan bent om te kijken, lees dan niet verder...

En toen bracht een systematisch onderzoek bijna toevallig de vraag naar buitenactiviteiten voor kinderen naar voren. En bingo: als er maar een heel, heel zwakke correlatie was met de hierboven genoemde 'gezond verstand'-factoren, dan is die opeens heel sterk met de duur van de activiteit buitenshuis!

Het is de duur van de zonneschijn die significant is - dus indirect spelen school, lezen - binnenshuis - enz. ook een rol...

Een land - Taiwan - heeft bepaald dat kinderen twee uur per dag buiten moeten zijn: sport, pauze, lessen in buitenbiologie en onmiddellijk begon de snelheid van bijziendheid af te nemen!...

Conclusie:

a) Gezond verstand is geen betrouwbare bron van kennis! Wees er als de pest mee op je hoede. Zelfs als miljoenen het zeggen en herhalen!!! Hier vinden we de beroemde "we hebben altijd geploegd!" of "we moeten de grond losmaken" waar ik zo vaak tegen ben!

b) Een luie moestuin - ligstoel buiten, een goed boek - zou een krachtige factor moeten zijn bij het verminderen van het ontstaan ​​van bijziendheid. Waarschuwing: dit lost niet op. Dit beperkt het uiterlijk bij jonge mensen. Leer de luie moestuin aan uw kinderen, uw kleinkinderen!

Ik heb je beloofd dat we zouden terugvallen op de Potager du Paresseux]
3 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 21/01/18, 10:33

Cigalyves83 schreef:@ mindere inspanning:
Ik heb geëxperimenteerd met Pascal Poot zaden.
Ik was erg teleurgesteld. ......vooral voor tomaten. ...Ik heb erover gesproken in deze thread.
Met een beetje achteraf denk ik dat het het verschil is tussen de bijna wonderbaarlijke beloften en het resultaat dat voor de teleurstelling zorgt. :onheil:
Ik heb nog een paar zaden over, maar ik denk niet dat ik toestemming heb om ze dit jaar te gebruiken. :frons:
De baas waakt over het graan :x


Hallo en bedankt voor je antwoord...het is interessant dat iemand aan het experimenteren is, we profiteren er allemaal van!
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 21/01/18, 11:24

Cigalyves83 schreef:@ mindere inspanning:
Ik heb geëxperimenteerd met Pascal Poot zaden.
Ik was erg teleurgesteld. ......vooral voor tomaten. ...Ik heb erover gesproken in deze thread.
Met een beetje achteraf denk ik dat het het verschil is tussen de bijna wonderbaarlijke beloften en het resultaat dat voor de teleurstelling zorgt. :onheil:
Ik heb nog een paar zaden over, maar ik denk niet dat ik toestemming heb om ze dit jaar te gebruiken. :frons:
De baas waakt over het graan :x


Ik ben geciteerd, maar ik weet niet waarom, geen probleem, de info is interessant
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Cigalyves83
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 05/04/17, 13:59
Plaats: 83 Toulon
x 21

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Cigalyves83 » 21/01/18, 12:28

uur :) het is inderdaad voor iedereen een antwoord op Mixieer 56 :D
1 x
ChristianC
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 82
Inschrijving: 01/06/17, 13:51
Plaats: Hérault, Cazilhac
x 25

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par ChristianC » 21/01/18, 13:02

sicetaitsimple schreef:
Den54 schreef:Voor de "zomer" of "winter" catalogi, knoflook of andere, ben ik ook erg vragend, marketing of niet :?
C


Natuurlijk zie je overal kwaad, hebzucht of een wereldwijde samenzwering, maar ik zie niet echt in waarom de GNIS enig belang zou hebben bij het vertellen van onzin als het gaat om het telen van knoflook in Frankrijk. Maar soms ben ik erg naïef...



Ja ok ; samenzwering is een boobytrap en wie zou zich willen laten misleiden door de lawine van bevooroordeelde en misleidende informatie? Staan de grote organisaties daarom buiten verdenking van de neutraliteit van de informatie die ze verspreiden? Laten we het bootvoorbeeld van glyfosaat nemen en het Duitse standpunt ter ondersteuning van de onschadelijkheid ervan: dit standpunt is gebaseerd op een gerenommeerd instituut; maar belangenverstrengeling binnen het instituut zelf heeft ertoe geleid dat glyfosaat goed is!

Bovendien zien we het goed: het thema "goede gezondheid" is zo levendig dat veel sites alle "sexy" teksten over elk gerelateerd perlimpinpin-poeder zullen doorgeven.

Dus laten we nieuwsgierig blijven naar alles, maar intellectueel voldoende gewapend om te controleren of ons geen canard wordt verteld (maankalender, ossenhoorn met mest, enz., we zullen ze elke dag vinden).
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par olivier75 » 21/01/18, 14:41

Hallo,

Ik grijp in na de vele reacties op de maankalender naar aanleiding van de msv-video volledig bekijken.

Terwijl ik specificeer dat ik er geen rekening mee houd en er niet genoeg ben, zal ik mijn salades niet kunnen zaaien "na 8:53 uur", lijkt het mij dat het debat niet zou moeten zijn ik geloof erin / ik geloof er niet in maar waarom en hoe.
Als de aantrekkingskracht van de maan de getijden enkele meters kan verplaatsen en genoeg licht kan terugsturen om midden in de nacht duidelijke schaduwen te maken, is er geen reden waarom de planten niet beïnvloed zouden moeten worden, en daarom helpt het, nadat we de belangrijkste principes hebben begrepen en vereenvoudigd, niet, mogelijk niet.

Voor mij heeft bijvoorbeeld een jonge spruit die een felle zon krijgt plus een bijna volle maan een grotere kans om te "verbranden" als het regent, geen verschil.

Maar nogmaals, de informatie is in beweringen zonder uitleg.

Heeft iemand gekeken naar het begrijpen van het onderwerp?

Olivier.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten