Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 19/01/18, 17:57

Did67 schreef:1) Ik heb alleen gekochte knoflook geplant. Ik heb niet opgelet of het productiejaar op het etiket stond!

2) Desalniettemin denk ik dat ik uw vraag met vrijwel zekerheid bevestigend kan beantwoorden: ik had knoflookspruiten van kroppen die ik was vergeten te oogsten ("mislukkingen", die in de grond bleven; spruiten in de herfst)

Ik herinner me dat mijn vader die van het voorgaande jaar opnieuw plantte als sjalotten (voor de sjalot weet ik zeker dat ik het altijd zo heb gedaan : Mrgreen: behalve wanneer ik alles at)
maar voor de knoflook denk ik dat de grootste inderdaad geplant moeten worden, want aangezien we de grootste aten, plantte hij alleen de kleintjes opnieuw waarvan een oogst niet altijd voldeed, daarna is het een herinnering, niet ervaren

voor de sjalot, een mooie plant geeft goed, een beetje geeft een beetje, een te grote geeft niet enorm veel, hoe beter het middel is, het gemiddelde meer, bij het maken van mijn plan begon ik altijd het kleine niet te eten degenen dan de zeer grote
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 19/01/18, 19:39

Ik weet zeker dat we in de lente van jaar N + 1 de kruidnagels van de oogst van jaar N opnieuw hebben geplant. Daar ben ik formeel. Ik heb het gedaan, met mijn ouders.

Maar de vraag is: werkt dit voor herfstbeplantingen van jaar N? Ik denk van wel, maar kan niet 100% bevestigend zijn. Sinds de kruidnagel vergeten in de grond, dit jaar, deze herfst gestegen ...
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 19/01/18, 19:54

Did67 schreef:Ik weet zeker dat we in de lente van jaar N + 1 de kruidnagels van de oogst van jaar N opnieuw hebben geplant. Daar ben ik formeel. Ik heb het gedaan, met mijn ouders.

Maar de vraag is: werkt dit voor herfstbeplantingen van jaar N? Ik denk van wel, maar kan niet 100% bevestigend zijn. Sinds de kruidnagel vergeten in de grond, dit jaar, deze herfst gestegen ...


hetzelfde, maar mijn vader had het over zomerknoflook en winterknoflook en ik weet niet meer welke hij plantte, waarschijnlijk zomerknoflook, want omdat hij het professioneel druk had, was hij altijd laat in de tuin en zo vaak in april was het groot op gang graven en zaaien, zie begin mei en vaak wel goed ingehaald bij de buren (en daarom raak ik ook niet in paniek met de vertraging in opwarmen door de laag hooi)

Dus is er echt zomerknoflook om in maart te planten en winterknoflook om voor de winter te planten?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 19/01/18, 20:05

Did67 schreef:Ik weet zeker dat we in de lente van jaar N + 1 de kruidnagels van de oogst van jaar N opnieuw hebben geplant. Daar ben ik formeel. Ik heb het gedaan, met mijn ouders.

Maar de vraag is: werkt dit voor herfstbeplantingen van jaar N?


Eigenlijk gaat mijn vraag meer over de conservering van knoflook. Ik kan het niet (van de oogst in de zomer tot ongeveer februari-maart voor een voorjaarsaanplant), misschien doen sommigen het wel.

Bij het herplanten van een zomergewas rond oktober, hoeft u zich geen zorgen te maken. Daarnaast is er geen probleem meer met de ruimte in de tuin.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 19/01/18, 20:10

Moindreffor schreef:Dus is er echt zomerknoflook om in maart te planten en winterknoflook om voor de winter te planten?


Volgens de catalogi wel.

Als je nu omkeert en knoflook plant in oktober, wat gepland staat voor februari / maart of vice versa, kan ik niet zeggen wat er aan de hand is!

In beide gevallen (omgekeerd of niet omgekeerd) oogst je sowieso in de zomer.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par olivier75 » 19/01/18, 22:48

Bonsoir,
Ik heb deze herfst sjalotten geplant en knoflook geoogst deze zomer, waarbij ik de centrale voor het koken bewaarde. Het begon in december te stijgen,
Ik ben er morgen, ik plaats een foto.
het echte antwoord in de zomer.
Olivier.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 20/01/18, 11:49

De kwestie van conservering doet zich inderdaad voor.

Ik heb ook al uien, sjalotten, gekiemde knoflook ...

En ik heb nog steeds niets overtuigend gevonden over de vraag of het verhaal dat knoflookbacteriën kankerverwekkend zijn, nog een legende is. Of als het waar is.
1 x
Avatar de l'utilisateur
stylo67
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 19/05/17, 08:48
Plaats: alsace franche county
x 27

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par stylo67 » 20/01/18, 14:24

Hallo, ik ben verbaasd om te lezen dat knoflookspruiten kankerverwekkend zijn + - + - hieronder 2 meningen die ik onder andere vond op knoflookspruiten:

1)-de voordelen van knoflookspruiten zijn nog erg weinig bekend

Onderzoekers wisten dat zaailingen, door in groene planten te veranderen, veel verbindingen produceerden, waaronder die die de plant beschermen tegen ziekteverwekkers. Onderzoeker Jong-Sang Kim legt uit: “Planten zijn erg vatbaar voor aantasting door bacteriën, virussen en insecten tijdens het ontkiemen. Dit zorgt ervoor dat ze een verscheidenheid aan chemicaliën produceren, fytoalexines genaamd, waarmee ze zichzelf kunnen verdedigen. De meeste van deze stoffen zijn giftig voor micro-organismen en insecten, maar gunstig voor de menselijke gezondheid ".

Kim's team van wetenschappers zegt dat een soortgelijk proces kan plaatsvinden wanneer groene scheuten op oude knoflookteentjes verschijnen. Andere studies hadden eerder aangetoond dat gekiemde bonen en granen rijkere antioxidantprofielen boden dan niet-gekiemde variëteiten, wat het team ertoe aanzette om het geval van knoflookspruiten en hun antioxidantenniveaus te bestuderen.

Wat de onderzoekers vonden:
Extracten van een teentje knoflook dat 5 dagen ontkiemd is, hebben de hoogste antioxiderende werking, terwijl extracten van rauwe knoflook een relatief lage antioxiderende werking hadden. Bovendien kan worden gezegd dat kiemen het metabolietprofiel van knoflook veranderde: het metabolietprofiel van knoflook dat 5-6 dagen ontkiemde verschilt van het metabolietprofiel van knoflook dat 0 tot 4 dagen ontkiemde, wat bevestigt dat knoflook dat ontkiemde gedurende 5 dagen heeft de hoogste antioxiderende activiteit.

De onderzoekers concludeerden dat kiemen een haalbare methode kan zijn om het antioxidantpotentieel van knoflook te vergroten.

Ze zijn echter nog niet zeker van de exacte mechanismen achter de hoge niveaus van antioxidanten in gekiemde knoflook.

2)
Knoflookspruiten, of de groene spruiten op het teentje knoflook, worden over het algemeen als onbruikbaar beschouwd en worden routinematig in de prullenbak gegooid. Hoewel sommige gekiemde voedingsmiddelen gevaarlijk kunnen zijn omdat ze giftige chemicaliën afgeven die het lichaam kunnen beschadigen, is dit niet het geval met knoflook. het tegenovergestelde. Inderdaad, een studie gefinancierd door het Korea Institute of Planning and Assessment for Technology, die onlangs werd gepubliceerd in het ACS Journal of Agricultural and Food Chemistry, toont aan dat gekiemde knoflook meer uitgesproken antioxiderende eigenschappen heeft dan in een vers teentje knoflook.
Maar er is weinig bekend over de voordelen van knoflookspruiten

Onderzoekers wisten dat zaailingen, door in groene planten te veranderen, veel verbindingen produceerden, waaronder die die de plant beschermen tegen ziekteverwekkers. Onderzoeker Jong-Sang Kim legt uit: “Planten zijn erg vatbaar voor aantasting door bacteriën, virussen en insecten tijdens het ontkiemen. Dit zorgt ervoor dat ze een verscheidenheid aan chemicaliën produceren, fytoalexines genaamd, waarmee ze zichzelf kunnen verdedigen. De meeste van deze stoffen zijn giftig voor micro-organismen en insecten, maar gunstig voor de menselijke gezondheid ".

Kim's team van wetenschappers zegt dat een soortgelijk proces kan plaatsvinden wanneer groene scheuten op oude knoflookteentjes verschijnen. Andere studies hadden eerder aangetoond dat gekiemde bonen en granen rijkere antioxidantprofielen boden dan niet-gekiemde variëteiten, wat het team ertoe aanzette om het geval van knoflookspruiten en hun antioxidantenniveaus te bestuderen.

Wat de onderzoekers vonden
Extracten van een teentje knoflook dat 5 dagen ontkiemd is, hebben de hoogste antioxiderende werking, terwijl extracten van rauwe knoflook een relatief lage antioxiderende werking hadden. Bovendien kan worden gezegd dat kiemen het metabolietprofiel van knoflook veranderde: het metabolietprofiel van knoflook dat 5-6 dagen ontkiemde verschilt van het metabolietprofiel van knoflook dat 0 tot 4 dagen ontkiemde, wat bevestigt dat knoflook dat ontkiemde gedurende 5 dagen heeft de hoogste antioxiderende activiteit.

De onderzoekers concludeerden dat kiemen een haalbare methode kan zijn om het antioxidantpotentieel van knoflook te vergroten.

Ze zijn echter nog niet zeker van de exacte mechanismen achter de hoge niveaus van antioxidanten in gekiemde knoflook.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 20/01/18, 14:48

Hallo,
Kent u Pascal Poot die al 30 jaar honderden oude variëteiten tomaten, courgettes, enz. Cultiveert zonder water te geven? Hij verkoopt zijn zaden die bestand zijn tegen ziekten en droogte.
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 20/01/18, 14:53

[edit: reactie op pen67]

1) Ik heb niet het nodige onderzoek gedaan om te beslissen. Vandaar de uiting van twijfel in mij, in mijn eerste post.

2) De twee bronnen die u geeft, zijn voor mij hetzelfde. Dit is typerend voor netto ontslagen. Op een dag, over aldehyden in varens, vond ik, zeven keer herhaald, dezelfde bewering. En het ging allemaal terug naar een zoekresultaat, van Japanse oorsprong, dat ik uiteindelijk in het Engels vond. Best wel serieus.

Maar de anti-slak-werkzaamheid die de sites afleiden, was een extrapolatie, zonder enig "bewijs". Een typische gok. Zelfs duizend keer herhaald, blijft een stompzinnigheid een stompzinnigheid.

Helaas, dit is ook hoe nepnieuws, mode zich verspreidt ... Hemofilie moedervlekken. Spinazie rijk aan ijzer ...

3) De geavanceerde "redenering" is voor mij typisch een "pseudowetenschappelijke redenering": natuurlijk dat de kiem zichzelf zal verdedigen ... Door zichzelf te verdedigen, produceren levende organismen effectieve stoffen - vanuit hun standpunt. Sommige daarvan zijn juist giftig voor hun concurrenten - dit is het principe van verdediging! En het kan voor zoogdieren zijn, soms ook voor mensen!

Dus voor mij is het een gebrekkige redenering. En ik neem deze "Professor Kim" niet zomaar op ... Voor mij, wantrouwen.

4) Dat gezegd hebbende, deze bewering dat knoflookspruiten giftig of kankerverwekkend zijn, heeft me ook altijd een beetje twijfelachtig gemaakt. Zonder bewijs.
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 325-gasten