Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 17/01/18, 18:15

Bonsoir
Terugkeren van de elektrische voertuigen; kleine opmerking-vraag.
Ik zaai regelmatig in grote potten en in een paar "bloembedden" een mooie bloem die ik erg mooi vind: rood vlas.
Behalve, zoals velen nu, heb ik hoe dan ook een ander uiterlijk, meer oplettend, en ik merkte dat mijn rode linnen er nog steeds is, heel dapper, zelfs een kleine rode bloem vanmorgen midden in een sneeuwstorm.
Deze soort vertoont een vrij houtachtige stengel, die na het maaien interessant zou kunnen zijn voor schimmels (ik geef toe dat ik de structuur van mosterd, phacelia en andere groenbemesters niet ken), lijkt behoorlijk vorstbestendig en is bovendien een feest voor de ogen (dat ik weet, het kan sommigen niet echt schelen ^^)
Interesseren? :?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 17/01/18, 18:15

Did67 schreef:Maar je hebt er een beetje naar gezocht, want dat is eigenlijk alles wat je in je presentatie van de video hebt gemeld!



Niet echt, want mijn eerste bericht was:

Om een ​​zeer recente en zeer lange video (3 uur) van MSV te melden die ik bijzonder interessant vond. We hebben gelijk in ons onderwerp.

Het was een paar posts later dat het afgeleid is ... terwijl ik een paar minuten (meer dan 3 uur) citeerde waarin hij biodynamica oproept, ik kan er nog steeds niets aan doen als hij beweert biodynamisch te zijn en ik kan het niet uitleggen de totaal onverklaarbare resultaten door hun wisselvalligheid van mijn radijszaailingen!

Ik moet kunnen vinden wat ik al geschreven heb over biodynamica in de zin van "doctrine", de invloeden, de voorbereidingen, ....

Ik denk echter dat we allemaal op zoek zijn naar een dynamische biologische tuin, letterlijk!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 17/01/18, 18:26

sicetaitsimple schreef:Ik moet kunnen vinden wat ik al geschreven heb over biodynamica in de zin van "doctrine", de invloeden, de voorbereidingen, ....

Ik vond dit:

Bop, ik herhaal mezelf omdat ik de vraag op de hoofddraad al heb gelanceerd zonder antwoord op dit moment, is er een rituele dans (zelfs als dat betekent dat je naakt moet worden en je lichaam moet schilderen ...) die mijn tomatenplanten beschermt van Phytophthora?

PS Wees alsjeblieft vriendelijk in je antwoorden, ik heb deze winter geen koehoorns vol mest begraven, mea maxima culpa.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 17/01/18, 18:47

Den54 schreef:
Ik zaai regelmatig in grote potten en in een paar "bloembedden" een mooie bloem die ik erg mooi vind: rood vlas.

Interesseren? :?


Studeren :

+: vezelig, dus humificatie, humusstoffen, schimmels ...

-: weinig bedekking

[Ik had blauw, in het siergedeelte van de tuin, met regelmatig spontaan opnieuw zaaien. Maar op dit moment niets!]
1 x
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 17/01/18, 19:03

Did67 schreef:
Den54 schreef:
Ik zaai regelmatig in grote potten en in een paar "bloembedden" een mooie bloem die ik erg mooi vind: rood vlas.

Interesseren? :?


Studeren :

+: vezelig, dus humificatie, humusstoffen, schimmels ...

-: weinig bedekking

[Ik had blauw, in het siergedeelte van de tuin, met regelmatig spontaan opnieuw zaaien. Maar op dit moment niets!]


Dank u voor het antwoord.

Ik zaai ook blauw (meerjarig) maar bij mij gaat het veel minder goed.
De rode, (jaarlijkse) kleine bedekking ja, maar in een van mijn potten, bijna 1 M hoog; Ik zou heel erg dikke zaailingen moeten testen. Probleem: vind je goedkope zaden in grote hoeveelheden :? De mijne komt uit klassieke tuincentrumtassen, denk ik spontaan reseed.
Om te studeren zoals je zegt : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 17/01/18, 19:14

Den54 schreef:
Vind je goedkope zaden in grote hoeveelheden :?



Probeer biologisch vlas dat te koop is voor menselijke consumptie (ik heb bruin en blond; ik vul * mijn dieet aan met - Omega 3; ik heb geen rood; maar ik zal al controleren of het ontkiemt en dat het niet "verwarmd" was ...) . Ik zal kijken of er rood is (nou ja, het is de bloem die rood is; ik weet niet met welke zaden het overeenkomt!) ...

[* indien geïnteresseerd: weet dat het zoveel mogelijk moet worden gemalen - elektrische koffiemolen -; bewaar het niet lang en koel - oxideert zeer snel; en maak geen misbruik: laxeermiddel!]

Nou, de prijzen breken het huis!

http://www.renaissance-bio.com/lin/685- ... -500g.html

https://www.webecologie.com/graines-bio ... 11208.html

Let op: deze site presenteert blauw vlas als groenbemester: http://www.agrosemens.com/22-jardin-gra ... rais-Verts

En om ook op te merken, in dit zaadbedrijf, camelina, die moet worden beoordeeld! [Manfred Wenz, de Duitse boer door wie ik werd geïnspireerd, gebruikt het veel als winterdek, dat hij in het voorjaar verplettert voordat zijn FACA-wals vooraan in zijn tractor wordt geplaatst om er direct in te zaaien]

FACA-rol aan de voorkant van een tractor:

Rol FACA.jpg
Rouleau FACA.jpg (27.44 KiB) 1695 keer bekeken
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 17/01/18, 21:00

Heeft, je hebt de '' uitgevonden en bovendien 'verkocht'a posteriori planning"; heel sterk! : Lol:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 17/01/18, 21:36

Did67 schreef:
Den54 schreef:
Vind je goedkope zaden in grote hoeveelheden :?



maar ik zal het al controleren dat het kiemt en dat het niet "verhit" is...). Ik zal kijken of er rood is (nou ja, het is de bloem die rood is; ik weet niet met welke zaden het overeenkomt!) ...



^^ ja, dat zag ik ook door lijnzaad te typen, maar door te typen "zaaien" vinden we anderen; denk je echt dat "te eten" zaden zaaien zijn? grote twijfel, maar als het maar waar is :!: - vandaar mijn hoogtepunt ... ik las dat we het ook heel dik konden zaaien, en weerstand tegen - 18; Ik denk erover om wat testen te doen, het probleem is het zaaien op hooi, rahhh Paysanbio, waar ben je? :? :(
Ik zag sites met 1000 zaden voor een paar € en nog een https://www.lelin-cotenature.fr/commande (1 m2)

Ik ga waarschijnlijk een test doen met direct zaaien op hooi. Wie probeert er niets ...

Bewerken: Manfred Wenz, was hij niet degene die "verblind door het licht" zong? : Roll:
Dernière édition par Den54 de 17 / 01 / 18, 21: 45, 1 keer bewerkt.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 17/01/18, 21:43

Den54 schreef:
Did67 schreef:
Den54 schreef:
Vind je goedkope zaden in grote hoeveelheden :?



maar ik zal het al controleren dat het kiemt en dat het niet "verhit" is...). Ik zal kijken of er rood is (nou ja, het is de bloem die rood is; ik weet niet met welke zaden het overeenkomt!) ...



^^ ja, dat zag ik ook door lijnzaad te typen, maar door te typen "zaaien" vinden we anderen; denk je echt dat "te eten" zaden zaaien zijn? grote twijfel, maar als het maar waar is :!: - vandaar mijn hoogtepunt ... ik las dat we het ook heel dik konden zaaien, en weerstand tegen - 18; Ik denk erover om wat testen te doen, het probleem is het zaaien op hooi, rahhh Paysanbio, waar ben je? :? :(
Ik zag sites met 1000 zaden voor een paar € en nog een https://www.lelin-cotenature.fr/commande (1 m2)

Ik ga waarschijnlijk een test doen met direct zaaien op hooi. Wie probeert er niets ...

als we aan het einde van het seizoen zaaien, moet de hooilaag minimaal zijn, dus ik hoop dat deze ook stijgt, na het zien van de hoogte van de groei,
Ik aarzel met de erwten, mosterd en winterradijsjes, dus snijd de moestuin in 4 : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 17/01/18, 21:53

Moindreffor schreef:
Den54 schreef:
Did67 schreef:
maar ik zal het al controleren dat het kiemt en dat het niet "verhit" is...). Ik zal kijken of er rood is (nou ja, het is de bloem die rood is; ik weet niet met welke zaden het overeenkomt!) ...



^^ ja, dat zag ik ook door lijnzaad te typen, maar door te typen "zaaien" vinden we anderen; denk je echt dat "te eten" zaden zaaien zijn? grote twijfel, maar als het maar waar is :!: - vandaar mijn hoogtepunt ... ik las dat we het ook heel dik konden zaaien, en weerstand tegen - 18; Ik denk erover om wat testen te doen, het probleem is het zaaien op hooi, rahhh Paysanbio, waar ben je? :? :(
Ik zag sites met 1000 zaden voor een paar € en nog een https://www.lelin-cotenature.fr/commande (1 m2)

Ik ga waarschijnlijk een test doen met direct zaaien op hooi. Wie probeert er niets ...

als we aan het einde van het seizoen zaaien, moet de hooilaag minimaal zijn, dus ik hoop dat deze ook stijgt, na het zien van de hoogte van de groei,
Ik aarzel met de erwten, mosterd en winterradijsjes, dus snijd de moestuin in 4 : Mrgreen:



Ben een grote fan van winterradijs, vooral nadat ik degene heb geproefd die ik je heb laten zien Mijn buurman moet me afwisseling geven, ik wacht ..., maar ik denk erover om dit jaar nogal wat te zetten, evenals selderij en prei Wat ik mis is een soort dagboek, van het soort dat ingebed is in de hoofden van de "oude mensen". En afgezien van het lezen van internet, en mogelijk "onzin", ja niet.
De erwten? voor winter?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 301-gasten