Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 22/06/18, 22:03

nico239 schreef:
Moindreffor schreef:Horror, mijn bonen bevroor!!!
Ik heb bonen gezaaid, en ik heb ze twee dagen geleden getransplanteerd, vandaag kwam de tuinman maaien, dus ik ga naar de tuin om het maaien te verspreiden, en daar, wat zie ik, enkele bonenplanten die alle tekenen van vorst hebben , en vanmorgen was het slechts 6.8°C rond 7 uur 's ochtends, dus het moet nog wat meer gedaald zijn en het hooi aan de oppervlakte niet genoeg opgewarmd, mijn bonen leden : Cry:


Jeetje ....

In die tijd?

Jammer voor je...

Ja, ik hallucineerde vanmiddag alle tekenen, maar is het iets anders, heeft iemand enig idee?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 22/06/18, 22:12

Heb je het weerbericht gecheckt voor de nachttemperatuur?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 22/06/18, 22:16

nico239 schreef:Heb je het weerbericht gecheckt voor de nachttemperatuur?

's nachts met een heldere hemel, waardoor de opgehoopte hitte snel verdwijnt, het is misschien niet bevroren, maar de bonen staan ​​erom bekend erg kwetsbaar te zijn voor de kou, en daarom koel genoeg om een ​​klap op de bieslook te kunnen verdragen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 22/06/18, 22:21

Weet jij of ze kunnen vertrekken?
0 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par fl78960 » 23/06/18, 09:36

Did67 schreef:Ik zal het annoteren. Op deze manier vindt u de verschillende punten die in de video's worden genoemd.


probeer google earth, de beeldkwaliteit is beter (althans voor de luchtfoto's van mijn huis).
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par phil53 » 23/06/18, 10:53

Moindreffor schreef:
nico239 schreef:Heb je het weerbericht gecheckt voor de nachttemperatuur?

's nachts met een heldere hemel, waardoor de opgehoopte hitte snel verdwijnt, het is misschien niet bevroren, maar de bonen staan ​​erom bekend erg kwetsbaar te zijn voor de kou, en daarom koel genoeg om een ​​klap op de bieslook te kunnen verdragen

Zijn de bladeren slap en zacht en eerder donkergroen of verdord en eerder bleek?
De mijne verbrandde door de zon na de bewolkte dagen en werd plotseling superheet. Dit is voor mij het tweede geval.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 23/06/18, 11:53

Zou het niet eerder een bacteriële uitdroging zijn???

http://driaaf.ile-de-france.agriculture ... 8332e2.pdf


De ‘quasi-tropische’ periode die we hebben gekend is zeer gunstig voor dit soort ongelukken...
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 23/06/18, 16:57

Did67 schreef:Zou het niet eerder een bacteriële uitdroging zijn???

http://driaaf.ile-de-france.agriculture ... 8332e2.pdf


De ‘quasi-tropische’ periode die we hebben gekend is zeer gunstig voor dit soort ongelukken...

j'ai semé c'est haricots en godets, les godets étaient dehors depuis plusieurs jours, en plein Soleil, je les ai repiqués la veilles, les feuilles ont le même aspect qu'après un coup de gel, noires et desséchées, ils était au stade 2 vraies feuilles donc je pense que 2 ou 3 godets (les plus petits de la lignes) sont foutus, cette nuit le thermomètre indiquait 4°C la sonde est le long d'un mur presque au nord qui reçoit un peu de soleil , de avond
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par guibnd » 24/06/18, 07:52

Did67 schreef:
guibnd schreef:
heeft iemand van u uien die tot zaad gaan? de mijne (mijn rode uien) getransplanteerd in het voorjaar gaan omhoog en plotseling geen mooie bollen aan de voet en een stengel in een holle buis. niet verschrikkelijk!
vorig jaar had ik er al een paar maar dit jaar is het 3/4!


Het is twee jaar geleden dat mijn "reds" me de kans gaven ... Het ene jaar was het, geloof ik, "Brunswick Reds", en het andere "Carmen" ... Het lijkt een keuze te zijn uit rood ...

- misschien kunnen ze de overmatige vruchtbaarheid niet aan en bepalen ze, zodra de nitrificatie van het hooi is begonnen, dat ze erin slagen om in één jaar in plaats van twee te fietsen - maakt dit een jaar gered? ???

- Gerbeaud zegt dit: "een voortijdige temperatuurdaling gedurende een aantal dagen, vooral bij biënnales die een lange koudeperiode nodig hebben om de voortplantingsfase op gang te brengen. Dit betreft met name wortelen, selderij en uien." Misschien is dit nog steeds een uitzondering en moeten we ze veel later planten ??? Test wordt volgend jaar gepland.

https://www.gerbeaud.com/jardin/fiches/ ... raines.php

Let op, de traditionele landen van rode uien hebben de neiging om "milde winter" te zijn: Roscoff, Lanzarote, Florence ... In Afrika wordt "Galmi violet" verbouwd. Uien uit het Dogon-land zijn paars ...

In de tussentijd is er maar één oplossing: oogsten zodra de bloemknop zich vormt, om 'te redden wat er te redden valt' (de bol is al gevormd; anders wordt de inhoud overgebracht naar de stelen en zaden!)

Het is klaar, 3/4 van mijn opgezette rode uien zijn eraf gescheurd, zij zullen als eerste gegeten worden!
Rode uien, het is meer wat het thuis was! Voordat het een heel gemakkelijke cultuur was, breken ze gedurende 3-4 jaar af (ik bedoel: ontwikkelen zich niet), gaan voortijdig zaaien (met of zonder hooi)
In welke maand moeten rode uien in N1 worden gezaaid om ze in het voorjaar N+2 te verplanten? (Om je eigen plant te maken)
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par guibnd » 24/06/18, 08:01

Moindreffor schreef:Horror, mijn bonen bevroor!!!
Ik heb bonen gezaaid, en ik heb ze twee dagen geleden getransplanteerd, vandaag kwam de tuinman maaien, dus ik ga naar de tuin om het maaien te verspreiden, en daar, wat zie ik, enkele bonenplanten die alle tekenen van vorst hebben , en vanmorgen was het slechts 6.8°C rond 7 uur 's ochtends, dus het moet nog wat meer gedaald zijn en het hooi aan de oppervlakte niet genoeg opgewarmd, mijn bonen leden : Cry:

Ook ik had een nacht van 6 graden in de nacht van donderdag 21 juni op vrijdag 22 juni, voorlopig geen bijzondere tekenen aan de bonenbladeren of aan de andere groenten.
Maar ik vind sommige groenten dit jaar een beetje traag, waaronder bonen, courgette, pompoenen, zoete aardappelen, alle kool, knolselderij, zelfs aardappelen
De erwtenoogst was (en is nog steeds) op het hoogtepunt van de bloei. En jij Nico, waar zijn je erwten?
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 298-gasten