Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par guibnd » 25/04/18, 22:43

Ahmed schreef:Dit is de vooringenomenheid die ik heb aangenomen, om dezelfde redenen als u en gebaseerd op het principe dat deze bijdrage (die niet BRF is, stricto sensu) alleen maar heilzaam kan zijn, juist vanwege de aanwezigheid van groene bladeren; maar er staat niets echt wetenschappelijks in...

Ja, ik dacht ook dat de groene bladeren (en we hebben het over vrij dunne takken van max. 2-3 cm diameter met weinig houtigheid, ik reserveer de interessantere diameters om in mijn kachel te branden en om mijn vuur 's ochtends weer aan te steken) de stikstofhonger zou kunnen verminderen, maar aangezien ik niet zeker was, had ik eraan gedacht om een ​​handvol gedroogd bloed of gemalen hoorn toe te voegen?
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 25/04/18, 23:07

Ahmed schreef:Dit is de vooringenomenheid die ik heb aangenomen, om dezelfde redenen als u en gebaseerd op het principe dat deze bijdrage (die niet BRF is, stricto sensu) alleen maar heilzaam kan zijn, juist vanwege de aanwezigheid van groene bladeren; maar er staat niets echt wetenschappelijks in...


Mijn antwoord was in feite gewoon "redenering".

Het deel van de onzekerheid houdt verband met de "differentiële ontbinding": het deel verlaat / recente hergroei / laatste laag hout vergaat zeer snel en de rest (lignine) langzamer... Maar bij het zachthoutachtige Forsythia-type "denk" ik dat het verschil klein is; de meeste stikstof wordt in de bodem opgeslagen en wordt tijdens dit seizoen niet uitgeloogd; de grond zal een beetje bufferen...

Dat is wat je zou kunnen denken. Het zou een hele reeks tests en metingen vergen om zeker te zijn.

Het heeft in ieder geval niets te maken met zaagsel, krullen, begraven hout, karton!!! [En wat ook "werkt"; velen vinden dat voldoende!]
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 26/04/18, 08:24

Conferentie zondag 29 april / 15 uur in Parc de Wesserling (Haut-Rhin)

DP_Troc'Garden_2018 Poster.pdf
(1.73 miljoen) Downloaded keer 135



Screenshot 04-26-18 om 08.25 uur Poster Wesserling.PNG
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 26/04/18, 08:35

Ahmed schreef:Dit is de vooringenomenheid die ik heb aangenomen, om dezelfde redenen als u en gebaseerd op het principe dat deze bijdrage (die niet BRF is, stricto sensu) alleen maar heilzaam kan zijn, juist vanwege de aanwezigheid van groene bladeren; maar er staat niets echt wetenschappelijks in...


Het 'droom'-gebruik voor hout dat geen BRF is, schaafsel, zaagsel, spaanders, pellets of wat dan ook, als je ruimte hebt, om een' pomp te maken om stikstof ":

- spreid op een onbebouwd deel een overvloedige laag uit
- dit resulteert in een duidelijke honger naar stikstof
- plant / zeug peulvruchten: klavers, faba bonen, erwten, etc. ... Maaien of rot-spin op de site ...
- het is door INRA bewezen dat de symbiotische fixatie omgekeerd evenredig is met de stikstofrijkdom van de bodem; dus omgekeerd, hoe meer stikstof arm is in een bodem, hoe efficiënter de symbiotische fixatie, tot meer dan 200 N / ha-eenheden
- dus stellen we daar een maximum aan vrije stikstof in en stimuleren we de bevochtiging door de enorme toevoer van lignine ... Een supervrije grond!

Het is niet meer of minder dan een gratis "stikstofpomp", waarvan de enige fout is dat hij ruimte opeet (aangezien hij werkt met zonne-energie, waardoor de peulvrucht de Rhizobia kan voeden!

Hier vinden we de goede oude landbouwrevolutie toen de driejarige braaklegging werd vervangen door voedergewassen op basis van peulvruchten. Net voordat het nodig was, aan het einde van de Eerste Wereldoorlog, om de werkgelegenheid in de explosievenindustrie te garanderen - de nitraatindustrie is slechts een afgeleide van de explosievenindustrie, zoals is geverifieerd bij AZF in Toulouse...
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 26/04/18, 09:45

Een artikel gepubliceerd in de Est Républicain - Belfort-Héricourt Edition:

https://www.estrepublicain.fr/edition-b ... -a-valdoie
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 26/04/18, 12:46

Conferentie in "outre-forêt": maandag 21 mei (Pinkstermaandag) om 15 uur

Elzassers zijn bekend met "Outre-forêt", dat dit noordelijke deel van de Bas-Rhin aanduidt, gelegen voorbij het bos van Haguenau.

Precies, ik zal in het "Maison Rurale de l'Outre-forêt in Kutzenhausen" zijn.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Julienmos » 26/04/18, 17:01

het is (bijna) altijd in de Elzas je conf ... moet geloven dat je roem nog geen 57 heeft bereikt of zoiets : Twisted: :)

over de aardappelen: de planten (van Charlotte van mij) gekocht in tuincentra zijn echt heel klein ... opeens vraag ik me af of de kiemen 40 cm hooi kunnen kruisen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 26/04/18, 17:07

Hier ben ik nog steeds het bekendst! Maar je kunt zien dat het me 3 jaar kostte om het bos van Haguenau over te steken!!! De Vogezen dus... Maar ik sta ter beschikking van iedereen die zich organiseert en mij uitnodigt, aangezien ik net terug ben uit de Haute-Savoie. Ik moedig mijn uitgeverij aan om een ​​"tour de France" voor mij te organiseren, met mediabijeenkomsten, conferenties, inwijdingen...

Ik denk dat ze zonder problemen zullen oversteken. Kijk eens waar een piepklein bolletje uien of teentjes knoflook doorheen gaat!
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 26/04/18, 20:14

Julienmos schreef:het is (bijna) altijd in de Elzas je conf ... moet geloven dat je roem nog geen 57 heeft bereikt of zoiets : Twisted: :)

over de aardappelen: de planten (van Charlotte van mij) gekocht in tuincentra zijn echt heel klein ... opeens vraag ik me af of de kiemen 40 cm hooi kunnen kruisen?

maak je geen zorgen ik laat spruiten en centrifugeren consumentenaardappelen, geschoten, kortom het is net een plant, zoals ik onbehandelde anti-kieming had gekocht, nou ik had spruiten van meer dan 30 cm helemaal wit en dat zonder aarde, zonder water, alleen de duisternis van mijn kast : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 26/04/18, 21:06

Ik was knollen ter grootte van "schoten" vergeten, enigszins begraven. Hooi dan: ze komen tevoorschijn!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten