De tuin van luie broers!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Und3r
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 11/10/17, 01:42
x 7

Re: De tuin van luie broers!




par Und3r » 04/05/18, 19:00

Bonjour à tous!

Vandaag ontdekt onder het hooi, paddenstoelen, twee verschillende soorten kleine gele en grote witte? het is normaal ?

Beeld

Beeld


Aan de andere kant is knoflook een hecatomb, die eruit kwamen werden geel en zien er op dit moment niet goed uit, wat knoflook verdween en in het gat vond ik een soort kleine witte en paarse slak. ???

Een beetje teleurgesteld over de knoflook, misschien hebben we het verkeerd geplant, ik weet het niet :?

Ik had een overschot aan aardappelen die ik aan mijn buurvrouw in de tuin gaf, ze gaf ons 24 aardbeienplantjes, we zullen zien wat er gebeurt,

Ik wacht tot het heilige ijs voorbij is om eindelijk alle zaailingen in de grond te stoppen, vooral de tomaten die het gezicht trekken, ze hebben de bladeren die oprollen, maar ik heb het 1 tot 2 keer per dag water gegeven.


Goedenavond iedereen :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De tuin van luie broers!




par Adrien (voormalig nico239) » 04/05/18, 19:32

Dunne knoflook, het is nieuwsgierig

Wanneer heb je de cayeux gezaaid?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van luie broers!




par Did67 » 04/05/18, 19:51

Ook thuis vallen de herfstknoflookplantages heel erg tegen, met missen, met voeten die geel worden na het opkomen...

De lente-knoflook is magnifiek: 100% [zoals gewoonlijk]!

Dus ik denk dat de techniek niet erg gunstig is voor herfstknoflook, die niet van deze overtollige vochtigheid houdt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van luie broers!




par Did67 » 04/05/18, 19:53

Und3r schreef:Bonjour à tous!

Vandaag ontdekt onder het hooi, paddenstoelen, twee verschillende soorten kleine gele en grote witte? het is normaal ?



Ja, volkomen normaal. Voedzaam organisch materiaal, stijgende temperaturen, vochtigheid, geen fungicide (koper, etc.) en paddenstoelen groeien!

Ik heb hetzelfde.

Goed teken !
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van luie broers!




par olivier75 » 04/05/18, 20:23

Hallo,
Ik denk dat de herfstknoflook genoegen kan nemen met het resterende hooi, zelfs als dat betekent dat de gangpaden moeten worden bijgevuld als dat nodig is. Er lijken mij allopathische effecten te zijn die de behoefte aan de onkruidverdelgende functie van hooi verminderen. Dat heb ik dit jaar gedaan en dat ging goed. Wat zou kunnen geven in een rotatie van 2 jaar, telen op hooi / telen op resten / natuurgras bedekken met groenbemester, en vernietigen door hooi vlak voor aanplant in het voorjaar. Hierdoor kunt u hooi besparen en de grond "revitaliseren", of zelfs profiteren van eerder "natuurlijk" zaaien, zoals veldsla, sla, enz.
We zien af ​​en toe een recente foto op het draad van een luie moestuin een weekend.
Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van luie broers!




par Did67 » 04/05/18, 21:48

Ik overweeg ook deze "tactiek", als ik herfstknoflook blijf proberen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: De tuin van luie broers!




par Julienmos » 04/05/18, 22:14

Und3r schreef:Bonjour à tous!

Vandaag ontdekt onder het hooi, paddenstoelen, twee verschillende soorten kleine gele en grote witte?


de grote blanken lijken me paddenstoelen (tricholomes de la saint Georges) te zijn... Ik heb er laatst ook wat geplukt (toen opgegeten). Ze ruiken een beetje naar meel...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De tuin van luie broers!




par Adrien (voormalig nico239) » 06/05/18, 02:25

Did67 schreef:Ook thuis vallen de herfstknoflookplantages heel erg tegen, met missen, met voeten die geel worden na het opkomen...

De lente-knoflook is magnifiek: 100% [zoals gewoonlijk]!

Dus ik denk dat de techniek niet erg gunstig is voor herfstknoflook, die niet van deze overtollige vochtigheid houdt!


Dus ik deed een controle...

Ik had ze half november gezaaid
landbouw / moestuin-the-super-lui-in-the-04-800m-t15226-480.html

plaats 1 vrij droog en goed belicht

Beeld

Beeld

Beeld


plaats 2 het hoge gras, goed belicht en hellend (iets rechts van de strobalen zie je de graswal)

Beeld

Beeld

Beeld



plaats 3, a priori het slechtst, onder koud en vochtig hooi gedurende de winter

Beeld

Beeld
de foto's komen minder overeen dan die hierboven, want toen ik het vanmiddag nam, was ik aan het water geven en ik wilde het water geven niet onderbreken, maar het is 1 meter van de originele foto.

Toen zocht ik de variëteit die ik gebruikte: het is Sabadrom...
Ik kocht deze bij La Bonne Graine omdat hij geschikt zou zijn voor koude streken
https://www.labonnegraine.com/ail-aulx- ... drome.html


Een laatste ding blijft.....en niet het minste...

Op de foto's ziet alles er geweldig uit, maar... hoe zit het met het eindproduct?
Dat negeer ik voorlopig
We zullen nog ongeveer 2 maanden moeten wachten om te weten of het een succes is, of het eetbaar is.
Of als het gewoon mooie groene bladeren zijn met een magere, smakeloze peul.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van luie broers!




par olivier75 » 06/05/18, 09:31

Hallo,

Herfstknoflook heeft het voordeel dat het de moestuin vult op een moment dat deze leeg is, het is best aangenaam in het voorjaar om een ​​aandeel te hebben in de teelt, om de werklast te verdelen (in mijn geval is het belangrijk) en de volgende oogst te planten een beetje vroeger.

Olivier
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van luie broers!




par Did67 » 07/05/18, 19:13

Interessant, deze "culturen onder levende dekmantel" (toegegeven, niet erg fel, jouw dekmantel!)...

Ook al zijn jouw resultaten onder stro veel minder slecht dan de mijne, ik denk dat knoflook kweken in de herfst helemaal niet geschikt is voor dit systeem. Thuis weet ik niet wat de meeste rol speelde: rot? slakkenschade aan jonge scheuten voordat ze uitkomen? moeilijkheid voor jonge scheuten om de weg te vinden (ik heb er enkele gezien die goed gemarteld zijn)? molratten???

Zelfs de "levende" heeft zijn uitzonderingen - dit is niet voorbehouden aan de Franse overheid!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 356-gasten