De tuin van luie broers!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Und3r
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 11/10/17, 01:42
x 7

Re: De tuin van luie broers!




par Und3r » 01/01/18, 13:43

Bonjour à tous!

Ik hoop dat alles goed met je gaat, vooral met je gezondheid! : Cheesy:

Enkele nieuwtjes uit de moestuin:

We hadden een dikke laag hooi gelegd:

Beeld

Beeld

Beeld



A priori hebben we niet genoeg neergezet, het heeft behoorlijk gesneeuwd thuis (Haut Doubs) Dus we konden niet zien hoe het onder deze laag sneeuw gaat, maar het leven gaat goed:

Beeld

Beeld

Beeld


Op sommige plaatsen hebben we misschien te veel hooi gestrooid en op andere niet genoeg, dit gaan we allemaal egaliseren om overal een goede laag hooi te hebben.

Als pure neofiet tasten we veel in de grond ^^ zelfs om het hooi te verspreiden stellen we onszelf veel vragen : Mrgreen:
1 x
Und3r
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 11/10/17, 01:42
x 7

Re: De tuin van luie broers!




par Und3r » 05/04/18, 19:39

Bonjour à tous!

Ik hoop dat alles goed gaat aan jouw kant! hier begint het mooie weer te komen en het is echt goed voor het moreel!! (We hadden sneeuw voor XNUMX april, eh... Verdomde grap van moeder natuur!).

We zitten midden in het zaaien (nou ja, het is al 1 maand geleden).

In de moestuin hadden we ongeveer 75 teentjes knoflook geplant en ze beginnen door het hooi te breken, dus misschien hebben we geluk dat we dit jaar knoflook eten :)

We hadden een klein probleem met de zaailingen: de eerste zorg is de locatie van de kamer waar we de zaden moeten zaaien, het is niet erg zonnig en bovendien hielp het slechte weer niet, plotseling waren de zaailingen "gerafeld" (ik don weet niet echt of dat gezegd is ^^).

Om dit gebrek aan zon te compenseren hebben we geïnvesteerd in groeiplaten en voorlopig lijkt het goed te gaan.

Maar ik vraag me af of de uien niet "gerafeld" zijn, omdat de stelen niet recht zijn, wat denk je? Ik heb geen ervaring, dit zijn mijn eerste zaailingen.

Ik heb je wat foto's van de zaailingen gegeven, die van de moestuin komen eraan.

Voor de maand maart hebben we spinazie, uien, bloemkool, broccoli, aubergine, paprika, tomaat en prei geplant of gezaaid.

Trouwens, het moet 2 weken geleden zijn dat ik de aubergines heb gelanceerd en er is nog steeds niets te zien, is dit normaal?

En we gaan een dozijn kippen verwelkomen in de moestuin. Ik zal je wat foto's geven. We hebben nog een paar dingen te doen zodat ze comfortabel zijn. :)

De uien:
Beeld

Links Rechts Tomaten Bloemkool:
Beeld

Prei:
Beeld
2 x
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: De tuin van luie broers!




par denis17 » 07/04/18, 13:38

Van mijn kant, zodra mijn zaailingen de neiging hebben om te verdorren, verplant ik ze direct buiten en laat ik ze hun leven leiden. Wat betreft aubergines (of andere potzaailingen), om te zien of je zaden nog goed zijn, gebruik ik de "natte palet" -techniek (in feite is het een schildertechniek). Ik pak een dienblad, ik leg er wat keukenpapier op dat ik onder water verdrink, en ik doe er wat zaadjes in, allemaal op een lichte plek en liever op kamertemperatuur, de zaadjes zullen binnen ongeveer een week ontkiemen, in ieder geval na 15 dagen, als er niets gebeurt, denk ik dat je een pakje zaden kunt kopen : Wink:
denis
1 x
Und3r
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 11/10/17, 01:42
x 7

Re: De tuin van luie broers!




par Und3r » 07/04/18, 23:11

Bedankt Denis voor je antwoord, ik heb de aubergine zaden dit jaar gekocht, ik zou de balletjes hebben als ze "verlopen" zijn, maar bij twijfel zal ik zo verder gaan om zeker te zijn van zaadkieming :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De tuin van luie broers!




par Adrien (voormalig nico239) » 08/04/18, 03:19

Als het begint te draaien, is het niet geweldig.

Sommigen zullen je zelfs vertellen dat het dood is omdat de plant dan zwakker zal zijn.

Uit het geheugen (vorig jaar) hangt het allemaal af van hoe ver je ze laat gaan.
Er gaat in ieder geval niets boven true 360 ​​light....
Overdag buiten zetten en 's nachts binnenhalen: kan dat?

Voor aubergines is dit a priori niet normaal.... maar ze houden van erg heet zoals 20*... is dit het geval?
De vertraging kan te wijten zijn aan een iets lage temperatuur.

In welk gebied zit je?
0 x
Und3r
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 11/10/17, 01:42
x 7

Re: De tuin van luie broers!




par Und3r » 09/04/18, 00:20

Bonsoir,

Ik ben het met je eens, er gaat niets boven zonlicht! :)

Ingewikkeld om 200 potten eruit te halen en ze elke avond binnen te brengen,

De kamer waar de zaailingen staan ​​is rond de 21-22 graden, ik lucht de kamer een of twee keer per dag. En dan heb ik paprika's die ook warmte nodig hebben denk ik, en die kwamen uit de grond.

Ik ben in Pontarlier in Haut-Doubs in Franche-Comté,

Ik heb de aubergines opnieuw gelanceerd, in potten en met de methode van Denis.

Ik dacht echt niet dat zaailingen een probleem zouden zijn :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De tuin van luie broers!




par Adrien (voormalig nico239) » 09/04/18, 11:45

U moet auberginezaden testen en kopen en vergelijken....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van luie broers!




par Did67 » 09/04/18, 11:50

Und3r schreef:Bedankt Denis voor je antwoord, ik heb de aubergine zaden dit jaar gekocht, ik zou de balletjes hebben als ze "verlopen" zijn, maar bij twijfel zal ik zo verder gaan om zeker te zijn van zaadkieming :)


Als curiositeit, "kokopelli" ????

[Ik heb twee of drie overeenstemmende getuigenissen van mensen die me vertelden dat ze ontkiemingsproblemen hadden gehad].
0 x
Und3r
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 11/10/17, 01:42
x 7

Re: De tuin van luie broers!




par Und3r » 09/04/18, 12:25

Did67 schreef:
Und3r schreef:Bedankt Denis voor je antwoord, ik heb de aubergine zaden dit jaar gekocht, ik zou de balletjes hebben als ze "verlopen" zijn, maar bij twijfel zal ik zo verder gaan om zeker te zijn van zaadkieming :)


Als curiositeit, "kokopelli" ????

[Ik heb twee of drie overeenstemmende getuigenissen van mensen die me vertelden dat ze ontkiemingsproblemen hadden gehad].


Nee, daar komen de zaden vandaan https://www.semaille.com/fr/ "boeren" zaden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van luie broers!




par Did67 » 09/04/18, 13:02

Theoretisch controleert een zaadteler de kiemkracht en bewaart monsters voor regelmatige controles...

Maar ik geloof dat "boerderijzaden" ontsnappen aan de strikte regels van "gecertificeerde zaden" (landbouw) of "CE-standaardzaden" (groenten)...

In ruil daarvoor ontkiemt het succes van zaden die voor € 0,90 bij Lidl zijn gekocht voor 98% (of iets dergelijks)... En de andere tussen 0 en 98%... Ik weet niet wat de informatie waard is, maar 80% van de zaden van de boerderij zou nooit worden gecertificeerd omdat ze niet zuiver genoeg zijn, geproduceerd zijn zonder de nodige afstanden te respecteren, of een te lage kiemkracht hebben...

Dit is de dubbelzinnigheid van de term "boer". Dit was lange tijd een twistpunt met mijn vrouw, die terugkwam van de markt met een "scharrelkip", toen ik haar uitlegde dat het de meest intensieve boerderij in de omgeving was die de meest industriële kip produceerde. .. Maar aangezien "boer" niet legaal was om het duur op de markt te verkopen, was er niets illegaals aan. Ze had net een duur jeugdsouvenir gekocht... Ze "zag" de boerderij met de kippen rondrennen... De zaak werd op een dag beslecht toen we op een van deze kippen bagage vonden met een code sanitair ... van de zuid-west (de eerste code is de afdeling!)... De mis werd gezegd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 308-gasten