De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 13/02/18, 12:17

jpg43 schreef:Bestel het boek bij uw plaatselijke boekhandelaar, als er nog iets over is, is er straks geen meer.


Ja. Het is voordelig voor iedereen:

a) voor jou, kansen om er een paar te vinden omdat kleine boekverkopers minder "gehaast" zijn

b) voor mij zorgt het ervoor dat de boekverkoper het boek ontdekt, die het misschien onder de aandacht zal brengen, wat de verkoop zal stimuleren

c) voor de lokale economie, omdat het het mogelijk maakt om deze kleine bedrijven/deze kleine zelfstandigen die soms de duivel bij de staart trekken, in stand te houden terwijl ze hun belastingen, hun lokale belastingen, enz...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Christophe » 13/02/18, 12:31

Did67 schreef:Ik begrijp niet waarom hun algoritmen nu niet beter anticiperen op verzoeken. Aanvankelijk konden ze het niet weten. Er is nog geen pauze bij TANA. Waarom bestellen ze er geen 500?

NB: Voor degenen die me een cheque hebben gestuurd, ik heb ook geen voorraad...


Ja, Amazon moet niet alles proberen te begrijpen... het is een verschrikkelijke gasfabriek, ik was 3 maanden verkoper en dat is de grote puinhoop!! : Cheesy:

De 1e Google Amazon-link (vanuit mijn huis) is als volgt:


EUR 14,95 + EUR 4,99 Levering op het vasteland van Frankrijk

Wordt doorgaans binnen 6-10 dagen verzonden.

Verzonden en verkocht door ~ LIBRARY PAPETERIE DU LYCEE ~.


Het is niet echt een pauze, maar gewoon een "lange vertraging".

Aan de andere kant is er geen keuze voor een andere verkoper (zelfs Amazon niet, als het 10 dagen moet wachten zolang de verzending gratis is... toch?)... Over het algemeen is er de optie "Beschikbaar bij deze verkopers ..."... Kortom, wat doet Amazon? Ik weet het niet...

ps: nou we wachten nog even met het publiceren van het nieuws op de site dus...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Julienmos » 13/02/18, 12:32

jpg43 schreef:Bestel het boek bij uw plaatselijke boekhandelaar, als er nog iets over is, is er straks geen meer.


ja, uiteindelijk bestel ik niet bij Leclerc, maar bij een kleine boekhandel-kantoorboekhandel in Bouzonville (als hij dat wil!)

hoewel... ik blijf achterdochtig... want als ik lees "minder werken om meer te verzamelen"... sorry, voor mij is "verzamelen" werken! dus meer oppakken betekent meer werken! : Cheesy:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Christophe » 13/02/18, 12:34

Julienmos schreef:hoewel... ik blijf achterdochtig... want als ik lees "minder werken om meer te verzamelen"... sorry, voor mij is "verzamelen" werken! dus meer oppakken betekent meer werken! : Cheesy:


Maar nee, dat is Didier's humoristische (anti?) Sarkozistische inslag!! Ik heb lief!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Julienmos » 13/02/18, 12:36

Christophe schreef:
Maar nee, dat is Didier's humoristische (anti?) Sarkozistische inslag!! Ik heb lief!


ja ja, ik maakte natuurlijk een grapje! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 13/02/18, 12:58

Onafhankelijke boekhandels

Tegenwoordig is Amazon inderdaad een afschrikmiddel!

Er zijn netwerken van onafhankelijke boekhandels. Door uw locatie in te voeren, weet u de dichtstbijzijnde aangesloten boekhandel en of deze op voorraad is.

https://www.librairiesindependantes.com ... 030102406/

En ook een online boekhandel die beschikbaar stelt in een netwerk van boekhandels of verkooppunten (als ik het goed begrepen heb is het een online verkoopsite die via bestaande boekhandels gaat):

https://www.lalibrairie.com/livres/le-p ... 02406.html
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 13/02/18, 13:01

Christophe schreef:
Het is niet echt een pauze, maar gewoon een "lange vertraging".

Aan de andere kant is er geen keuze voor een andere verkoper (zelfs Amazon niet, als het 10 dagen moet wachten zolang de verzending gratis is... toch?)... Over het algemeen is er de optie "Beschikbaar bij deze verkopers ..."... Kortom, wat doet Amazon? Ik weet het niet...

ps: nou we wachten nog even met het publiceren van het nieuws op de site dus...


Zoals u kunt zien, zijn ze zelf niet op voorraad en verkopen ze aan u via een van hun "marktplaats"-boekwinkels (vandaar de hoge verzendkosten en een langere, niet-gegarandeerde vertraging).

Wanneer het bij hen is, staat er een vermelding "op voorraad" en worden de kosten aangekondigd op 0,01 €.

Dat ze verrast waren door de vraag, begrijp ik. Dat ze niet kunnen reageren, is voor een "handelaar" niet briljant. Zoals gezegd is er geen pauze (of nog niet?) bij TANA.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Christophe » 13/02/18, 13:14

Did67 schreef:Zoals u kunt zien, zijn ze zelf niet op voorraad en verkopen ze aan u via een van hun "marktplaats"-boekwinkels (vandaar de hoge verzendkosten en een langere, niet-gegarandeerde vertraging).

Wanneer het bij hen is, staat er een vermelding "op voorraad" en worden de kosten aangekondigd op 0,01 €.


Het is het ontbreken van de optie "Ook verkrijgbaar bij deze verkopers" (inclusief Amazon) die ik niet helemaal begrijp...

Did67 schreef:Dat ze niet kunnen reageren, is voor een "handelaar" niet briljant. Zoals gezegd is er geen pauze (of nog niet?) bij TANA.


Nou, dat is de zorg van de "grote jongens"... hoeveel boekreferenties zijn er bij Amazon? 100? 000? Het is dus onvermijdelijk dat de herbevoorrading lang kan duren...

En alles wordt meer en meer beheerd door AI... dus onvermijdelijk (kan) dit de responsiviteit verminderen (verminderen)!

Gelukkig is het niet alleen Amazon!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 13/02/18, 13:20

Zelfs als het niet op voorraad is, blaast Amazon zijn oude klanten nieuw leven in met een "aanbieding" waarin mijn boek als eerste staat.

Hier is een bericht dat mijn dochter ontving (die meerdere keren klikte om te zien waar mijn boek was; onmiddellijk reageerden de algoritmen):

Screenshot 02-13-18 Amazon-promotie.PNG
Screenshot 02-13-18 Amazon promotion.PNG (342.97 KiB) 2884 keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 13/02/18, 13:31

Voor wie wacht: nieuwe levering zojuist aangekondigd, bij mij thuis. Ik hervat mijn expedities!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 316-gasten