De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 21/07/18, 13:31

Did67 schreef:1) Er waren 3 trekkingen: 5 + 000 + 3. Maar ik weet niet hoeveel er verkocht zijn!

2) Mijn redacteur zet me onder druk om de volgende in februari volgend jaar uit te brengen! Deadline voor het manuscript: begin december.

Ik kan het ook korter maken!

3) We zouden in dit geval a priori uitgaan van de "antwoorden op vragen / aanvullingen". Maar voorlopig is het een beetje een puinhoop in mijn hoofd: hoe voorkom ik herhalingen, wat moet ik ermee doen... De "recepten", ik voel me niet een beetje hulpeloos, omdat ik, ik herhaal het, een "middelmatige tuinder" ben...

De "Tour de France van de Potagers du Paresseux" duurt nog minstens een jaar... Maar ik wil wel.

het is goed dat het een bedrijf is dat werkt
Als u hulp nodig heeft bij het organiseren of vinden van onderwerpen om te bespreken, of als u een voorlezing wilt doen, of gewoon om onze verwachtingen voor u uiteen te zetten, laat het ons weten
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/08/18, 07:59

Het boek dat je op het strand leest?

Ik sta versteld van de ranglijst vanmorgen, midden in een hittegolf, begin augustus:

Screenshot 08-03-18 om 07.56 uur, beoordeling Amazon.PNG
Screenshot 08-03-18 om 07.56 AM beoordeling Amazon.PNG (73.58 KiB) 3496 keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/08/18, 08:09

Ik ben het boek van Marc-André Selosse aan het lezen: "Nooit alleen...".

Zeer interessant inderdaad, voor wie symbiose, mycorrhiza, mutualisme, enz. wil begrijpen. Zeer wetenschappelijk, met specifieke voorbeelden. Ook al probeerde hij prettige formules te vinden (vergelijkbaar met mijn "scheldwoorden"), het blijft duidelijk academischer, met de volgende paragraaf die wordt aangekondigd zoals het hoort, enz... De ontdekkers worden nauwkeurig geciteerd, soms met een kleine anekdote, en geboortejaar/sterfjaar.

Ongetwijfeld een beetje moeilijker dan de mijne, maar voor iedereen die het wil begrijpen, essentieel.

Het is ook kapot.

Ik was verbaasd toen ik "allegorieën" tegenkwam die ik ook gebruik, zonder dat ik zijn boek eerder heb gelezen, maar die ouder zijn dan het mijne, zodat je je kunt afvragen of ik er plagiaat over heb gepleegd!!! Wat een schok. Hij spreekt over mycorrhiza's over het "uitbesteden" van het vervelende werk voor de planten, zoals het halen van water of minerale zouten. Of het feit dat de paddenstoel met tien keer minder dikte, met dezelfde hoeveelheid organische stof, 100 keer verder gaat dan de plant (een berekening die ik maakte op een stukje post-it tijdens het schrijven van mijn boek). Ik vind, heel logisch, hetzelfde in het boek van Selosse, maar zoals gezegd, wat een schok!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 04/08/18, 02:41

Je had de juiste intuïtie... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 10/08/18, 23:32

Een mooie recensie geplaatst op Amazon:

DoorLarieuxLID VAN DE TESTERS CLUBA 9 augustus 2018

Ja eindelijk een beetje eenvoud en het voelt goed. Ik heb veel boeken gehad met theorieën die allemaal even ingewikkeld waren als elkaar en deze heeft het grote voordeel, ook al is het heel logisch, dat het de natuur is die werkt om het beste voort te brengen, want ja, het is de natuur die weet hoe ze het beste moet krijgen. haal er het maximale uit en geen kunstmest.
Leuk om te zien dat een groot deel van het boek aan de vloer is gewijd en dat is de basis.


Voor sommigen is het te ingewikkeld. Voor anderen: eenvoud!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 20/08/18, 12:38

Reageer - leuk - van de dag, op Amazon

DoorArcileLID VAN DE TESTERS CLUBA20 augustus 2018

De auteur van dit originele boek legt met humor en wetenschap een teeltmethode bloot die verschilt van de traditionele benaderingen: we stoppen met schoffelen, graven, wieden, kale aarde is een verkeerde interpretatie, er bestaan ​​andere oplossingen.
Met echte kennis en geweldige pedagogie begeleidt de auteur nieuwe tuiniers stap voor stap in hun zoektocht naar een minder vermoeiende en efficiëntere cultuur.
Stap 1: de aarde mag niet kaal blijven (te veel werk om ad vitam eternam opnieuw te beginnen), de auteur legt uit hoe je deze kunt bedekken met hooi. Zorgvuldig legt hij de rol van bacteriën, wortelstokken en schimmels uit.
Stap 2: zaaien en planten in het hooi wordt ontwikkeld (foto's illustreren de technieken).
Stap 3: alle adviezen voor een succesvolle moestuin.

Ik vond dit werk bijzonder rijk, gedocumenteerd en duidelijk. Het stelt iedereen in staat een idee te krijgen van de methode van fenocultuur en met sereniteit deze manier van tuinieren te benaderen die veel energie bespaart (de auteur is geïnspireerd door het bos, dat altijd schoon en evenwichtig is). Dit interesseerde mij vooral en ik heb deze methode op een klein oppervlak getest: verse mest van kippen, stro, zaden en het ontwortelen van vaste planten. Voor mij, die niets anders kon kweken dan kerstomaatplanten (alles verdroogt in mijn huis, op dorre, kleiachtige grond vol grassen), werkte de methode heel goed (en toch is mijn grond hard en klei!). Ik kreeg moeiteloos tomaten, kerstomaatjes en pompoen. Het is een bescheiden start, maar een zeer bemoedigend begin! Bedankt meneer Helmstetter!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 01/09/18, 11:18

De laatste informatie:

1) De rangschikking blijft goed, zelfs als deze buiten het seizoen noodzakelijkerwijs gelijk blijft:

Screenshot 09-01-18 om 11.13 uur beoordeling Aamzon.PNG
Screenshot 09-01-18 om 11.13 uur beoordeling Aamzon.PNG (64.94 KiB) 3032 keer bekeken


2) Een lovende opmerking:

Screenshot 09-01-18 om 11.12 uur commentaar amazon.PNG
Screenshot 09-01-18 om 11.12 uur commentaar amazon.PNG (86.99 KiB) 3032 keer bekeken


3) Een derde hertrekking van 3 staat voor de deur. Dit brengt de trekking op 000.

4) Het principe van een tweede deel wordt vastgelegd met de regisseur van Tana. Het enige wat je nog hoeft te doen is het opschrijven!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 02/09/18, 11:54

Ach ja, de volgende dag gaat het terug, volledig terug!

Screenshot 09-02-18 om 11.52 uur Amazon.PNG-beoordeling
Screenshot 09-02-18 om 11.52 uur Beoordeling Amazon.PNG (64.98 KiB) 2987 keer bekeken
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 02/09/18, 16:15

Did67 schreef:Ach ja, de volgende dag gaat het terug, volledig terug!


Begint het nieuwe groenteseizoen niet in de herfst na de oogsten, om je voor te bereiden op de volgende, dus is het tijd om jezelf intellectueel te cultiveren met een goed boek, voordat je het land gaat cultiveren
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 03/09/18, 02:47

Did67 schreef:3) Een derde hertrekking van 3 staat voor de deur. Dit brengt de trekking op 000.

4) Het principe van een tweede deel wordt vastgelegd met de regisseur van Tana. Het enige wat je nog hoeft te doen is het opschrijven!


Super ...

Neem de tijd voor de tweede Beeld er is geen vuur bij het meer
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 332-gasten