De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par guibnd » 27/05/18, 15:12

In mijn omgeving (Normandië / Eure) passeer ik elke dag 2 weilanden, de boeren hebben meer dan 15 dagen geleden gemaaid, ze hebben grote balen hooi gemaakt en vanochtend, ik loop er voor langs, ze staan ​​nog steeds buiten in de weide! ?
we hebben al 2 dagen regen en onweersbuien, ik vraag me af waarom ze het niet droog hebben binnengebracht : Roll:
ergens des te beter, ik zal kijken of ik er wat kan krijgen, het stoort me niet dat het water heeft opgenomen...
1 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 27/05/18, 21:53

torrent schreef:Hallo,
Ik hoorde over de volle zaal in Kutzenhausen met een 2e sessie gepland. Wie geloofde het 6 maanden geleden.


Bevestigend. Mensen tot aan het scherm, in de gangen, sommigen zien het scherm niet, tevreden om te luisteren. Mensen in de tuin proberen mij te horen door een halfopen deur!

Ja, ik ben er komende zondag weer, voor een inhaalsessie voor wie niets heeft gezien en weinig heeft gehoord, in overleg met de organisatoren.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 27/05/18, 21:54

guibnd schreef:In mijn omgeving (Normandië / Eure) passeer ik elke dag 2 weilanden, de boeren hebben meer dan 15 dagen geleden gemaaid, ze hebben grote balen hooi gemaakt en vanochtend, ik loop er voor langs, ze staan ​​nog steeds buiten in de weide! ?
we hebben al 2 dagen regen en onweersbuien, ik vraag me af waarom ze het niet droog hebben binnengebracht : Roll:
ergens des te beter, ik zal kijken of ik er wat kan krijgen, het stoort me niet dat het water heeft opgenomen...


Als de ballen goed zijn opgerold, vormen ze een "rieten dak". Van onderaf, in contact met de grond, worden ze het meest beschadigd!
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Ahmed » 27/05/18, 21:56

Ja, het is net als de grote mierenhopen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par olivier75 » 27/05/18, 22:00

Guibnd,
En de logica van de boer is om zijn hooi vóór de regen te persen, en niet om het binnen te halen. Anders opnieuw drogen, opnieuw behandelen en kwaliteitsverlies.
Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/06/18, 22:49

Commentaar van de dag op Amazon

Door Perséphone LID VAN DE TESTERS CLUB op 2 juni 2018

Ik heb dit boek net uit en ik moet zeggen dat het ondanks de "wetenschappelijke" gegevens wel te lezen is (ik was bang dat het te moeilijk zou zijn als ik er aan zou beginnen). De humoristische accenten onderstrepen het geheel goed en zijn omhuld om de uitleg lichter te maken. We ontdekken ook verklaringen voor hele gekke dingen die we elke dag ‘ontmoeten’ zonder onszelf vragen te stellen (het gras langs de kant van de weg en het feit dat er niets in de bossen is bijvoorbeeld).
Ik ga zijn Youtube kanaal eens bekijken.
Voor dit jaar zit het erop, de moestuin is klaar, maar in het najaar zal er nog een wending aan genomen worden. Ik ben al aanhanger van mulchen (met hennep), ik wil verder gaan. Nou, opeens, om een ​​baal hooi te vinden en te laten bezorgen, is het nog steeds ingewikkeld...
Nieuwsgierige tuiniers, haal je ligstoel tevoorschijn en dompel jezelf onder in dit werk!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 05/06/18, 01:20

Aardig, leuk.

Over de conferenties....een suggestie-aanvraag-aanbod Beeld

Ik denk dat het conferentiegedeelte af en toe weinig verschilt

Zou het aan de andere kant mogelijk zijn om video's van het vraag-en-antwoordgedeelte te verstrekken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 05/06/18, 08:26

Ja, ik vind mijn toespraak niet elke keer opnieuw uit!

Voor vragen en antwoorden:

a) Ik monteer de camera niet elke keer; Ik zit momenteel "aan de grens van mijn krachten", in termen van conferenties, groepsontvangst... Tot het punt dat essentiële zaken rondslingeren - de technische controle is niet op orde [veroordeel mij niet; Ik rijd toch; en zal er meer voor betalen!], belastingaangifte niet gedaan, enz. Veel interessante (en negatieve) dingen - slakken, proef "undercover cultiveren", maar geen tijd om video's te maken!

Ik heb planten die doodgaan door gebrek aan water sinds de regen is gestopt... En de aardbeien zijn gisteravond niet geplukt!

b) ten slotte is het grootste deel van de vragen altijd hetzelfde!

c) een klein technisch probleem dat je duidelijk kunt zien in St-Jean de Sixt: je kunt de vragen niet horen en concentreert je op het antwoord dat ik ga geven, ik heb nog niet de gewoonte gekregen om ze eerder te herhalen antwoord - maar ik ben aan het trainen, en ik doe het steeds vaker, ook omdat je "achter" niet kunt horen "wat mij vooraan werd gevraagd (mensen zijn verlegen!)...
1 x
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par guibnd » 05/06/18, 09:53

Pas op voor Didier-overwerk! De zaken komen zichtbaar in een stroomversnelling... moeilijk om je evenwicht te bewaren als je overal om gevraagd wordt
Het zou zonde zijn als je niet meer in je ligstoel kunt luieren nadat je ons ''slow gardening'' hebt geleerd
Zorg goed voor jezelf
1 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 05/06/18, 10:00

Ik zit permanent "vast" tussen mijn verlangen om enerzijds "te luieren in mijn ligstoel" (of gewoon op mijn eigen manier voor mijn moestuin te zorgen!) en anderzijds "te profiteren van de kans die mij aanbood om dingen te helpen veranderen” (een soort enigszins individualistische strijdbaarheid – ik heb mezelf er nooit toe kunnen brengen om deel te nemen aan de soms kinderachtige debatten van de “groenen”, hun egogevechten, of de acties die soms “groene kmehrs” zijn van bepaalde militante bewegingen; ik probeer "mijn" visie op de dingen in te halen, en een concrete bijdrage te leveren, die onmiddellijk de levens van mensen verandert, zonder te beweren "de wereld te redden", iets dat veel te groot voor mij is!).

Dit verhaal viel me een beetje op, zelfs als ik ernaar zocht! De schaal die dit vergt, viel op mij, meer precies! Daar heb ik nooit aan gedacht...

Phil53 se souvient surement de ma réponse à son "mp" quand il m'a incité à faire des vidéos : "je ne sais pas faire de vidéo, et puis Youtube et tout ça ne m'intéresse pas, et puis je ne sais pas doen !". Hij stond erop !!! En zo ziet het eruit (meer dan 13 abonnees vandaag en er komen er nog steeds bij)...

Hier zijn het anderen die mij ertoe hebben aangezet een discussielijn te houden, die kleine dingen hebben gemaakt... En die, in tegenstelling tot mijn angst, goed leven...

Ik weet niet meer wie mij schreef dat ik een boek moest schrijven...

Ik weet nog dat steph72 mij belde om een ​​conferentie aan te vragen, omdat hij mijn video's interessant vond...

Dus ja, er is sprake van een ‘buiten medeweten van mijn wil’ sneeuwbaleffect.
3 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 348-gasten