Naaktslakken - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Did67 » 29/06/17, 22:14

sicetaitsimple schreef:
Bovendien kan men monnik zijn en agronoom, het zijn de monniken die in de Middeleeuwen naar mijn weten de meeste vooruitgang hebben geboekt in agronomische technieken.

Maar men kan ook een oude atheïstische ezel zijn en toch een agronoom, ik heb namen!


Sommige kloosters waren de facto 'organische' pioniers... Pas daarna op: de monniken waren opruimers, leeglopers, niet altijd koelbloedig in hun verovering van ruimtes in naam van hun god! Eindelijk lieten ze de mensen werken...

Van wie is dit theevat?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par izentrop » 29/06/17, 22:35

Ik weet niet meer welke relatie hem bindt aan de franciscanen, maar zeker geen monnik, aangezien hij landbouwkundig ingenieur en onderzoeker is.

In een video uit 2014 legt hij uit dat hij voor de Corrèze Chamber of Agriculture werkt en vertelt hij over de resultaten van zijn onderzoek naar een holistische methode om trips in aardbeienteelt tegen te gaan. https://www.youtube.com/watch?v=AoKheRZ2xf8

Ik vind zijn delen geweldig en we kunnen zien dat het in alle nederigheid is zonder iemand high te maken. En ik heb niet de indruk dat hij zei dat het evenwicht dat werd verkregen door hulpstoffen te gebruiken, overstorten voorkwam en absoluut niet het gebruik van fyto's verbood om zijn oogst te redden.

Als ik mijn hond dom noem, maakt het niet uit, want het kan hem niet schelen, maar deze manier om anderen voor de gek te houden duidt op een zeer hoge dunk van zichzelf en de fanclub die ik ben...

... Een misverstand waarschijnlijk ... Goedenavond.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par sicetaitsimple » 29/06/17, 22:36

Did67 schreef:
sicetaitsimple schreef:
Bovendien kan men monnik zijn en agronoom, het zijn de monniken die in de Middeleeuwen naar mijn weten de meeste vooruitgang hebben geboekt in agronomische technieken.

Maar men kan ook een oude atheïstische ezel zijn en toch een agronoom, ik heb namen!


Sommige kloosters waren de facto 'organische' pioniers... Pas daarna op: de monniken waren opruimers, leeglopers, niet altijd koelbloedig in hun verovering van ruimtes in naam van hun god! Eindelijk lieten ze de mensen werken...

Van wie is dit theevat?


opruimers, afdruipers, zeker, maar opruimen en aftappen in middeleeuws Frankrijk als je wilt produceren omdat je met hongersnood te maken hebt, is niet per se onlogisch. Nou, heel eerlijk, ik heb gewoon een "vernisje" over de bewezen invloed van de abdijen op de agronomie van die tijd, ondanks alles wil ik niet in discussie gaan!

Op het "theevat" staat u mij toe het goede gedrag hiervan te respecteren forum en dus geen namen noemen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par sicetaitsimple » 29/06/17, 22:44

izentrop schreef:Ik weet niet meer welke relatie hem bindt aan de franciscanen, maar zeker geen monnik, aangezien hij landbouwkundig ingenieur en onderzoeker is.


Omdat monnik een beroep is?

http://www.eglise.catholique.fr/sengage ... t-au-vert/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Did67 » 29/06/17, 22:57

Ik las ergens dat hij "afgeplat" was. Maar ik vraag me af of onder de franciscanen een monnik niet zo wordt genoemd?

Er zijn "openstaande" orders, waarbij mensen soms werkzaamheden verrichten, en dus soms transacties hebben. En andere heel gesloten, zelfs helemaal afgezonderd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Did67 » 29/06/17, 23:10

izentrop schreef: En ik heb niet de indruk dat hij zei dat het evenwicht dat werd verkregen door hulpstoffen te gebruiken, overstorten voorkwam en absoluut niet het gebruik van fyto's verbood om zijn oogst te redden.

Als ik mijn hond dom noem, maakt het niet uit, want het kan hem niet schelen, maar deze manier om anderen voor de gek te houden duidt op een zeer hoge dunk van zichzelf en de fanclub die ik ben...

... Een misverstand waarschijnlijk ... Goedenavond.


Ik heb de video niet meer bekeken. Ik heb er een ruwe herinnering aan.

De opmerking, waarin ik de overtuiging (geen persoon) van idiotie (ik had domheid kunnen schrijven) is duidelijk niet aan hem gericht. Ik had deze "artikelen" in gedachten waar op het internet, koste wat het kost, wanneer je een probleem hebt met een parasiet, iemand je zal uitleggen dat het komt omdat je moestuin "onevenwichtig" is... geïrriteerd. De kritiek is terecht als we het hebben over conventionele landbouw, met dode gronden. Maar dat verdient nuance als we het hebben over levende systemen, die toch uit het oogpunt van mannen "wegglijden". De ontmoeting van verschillende "golven" die ervoor kunnen zorgen dat deze of gene parasiet tijdelijk de "tolerantie" -drempels overschrijdt...

Ik had tijdens het kijken bij mezelf opgemerkt dat ik het jammer vond dat hij deze vraag niet verder toelichtte.

Ik geef aan dat ik de video over bladluizen (onlangs ontdekt in de "spontane" voorstellen van YouTube) niet heb gezien, noch die over trips.

Laat het duidelijk zijn: Hervé Covès is iemand die ik aanraadde aan mensen die me vroegen naar slakken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Julienmos » 29/06/17, 23:14

Over slakken gesproken, er is één ding waar ik zeker van ben:
afgezien van de ene of de andere passerende egel van tijd tot tijd (dit is nu al een paar dagen het geval), zal ik NOOIT kunnen rekenen op een hulpmiddel van het "kever" -type omdat ik er NOOIT een zie, ik kwam tot de conclusie dat er geen in mijn huis zijn.Vorig jaar werd ik binnengevallen door slakken en modderkruipers, nooit de minste loopkever of kortschildkever aan de horizon!

Ik ontken niet dat deze beesten elkaar kunnen ontmoeten in gebieden met heggen, woestenij, bossen, maar mijn moestuin is te ver weg, en er zijn gecultiveerde velden tussen, dit is waarschijnlijk de verklaring...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Julienmos » 29/06/17, 23:28

izentrop schreef: deze manier om anderen voor de gek te houden


het is precies het tegenovergestelde: voor Didier "Coves is een goede agronoom"
zie dit bericht landbouw/de-paresseux-moestuin-in-dordogne-t15205-50.html#p320027
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par sicetaitsimple » 29/06/17, 23:29

Did67 schreef:Ik las ergens dat hij "afgeplat" was. Maar ik vraag me af of onder de franciscanen een monnik niet zo wordt genoemd?

Er zijn "openstaande" orders, waarbij mensen soms werkzaamheden verrichten, en dus soms transacties hebben. En andere heel gesloten, zelfs helemaal afgezonderd.


Nee, hij is een monnik, typ gewoon "Hervé Coves Franciscan" in je zoekmachine om je te overtuigen, ik heb een link naar een artikel twee posts hierboven geplaatst.

Natuurlijk heb ik er niets op tegen dat hij een monnik is. Het begon net met een opmerking die hem in zijn houding vergeleek met een monnik.

Maar nogmaals, monnik, het is geen baan... Ik geef toe dat ik geen idee heb, maar wat is in Frankrijk tegenwoordig het aantal "ambtenaren" van de katholieke kerk die alleen leven van ontkenners van aanbidding?

Nou, dat brengt ons ver van de slakken, die het basisonderwerp waren....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slugs - vrienden? vijanden? Hervé Coves 'conferentie




par Did67 » 30/06/17, 09:30

Julienmos schreef:
het is precies het tegenovergestelde: voor Didier "Coves is een goede agronoom"
zie dit bericht landbouw/de-paresseux-moestuin-in-dordogne-t15205-50.html#p320027


Bedankt voor het opgraven, ik wist het niet meer. Dit ondersteunt wat ik hierboven schreef met betrekking tot mijn mening over Covès, aangezien het vóór deze ongelukkige controverse is geschreven.

Het feit blijft dat:

a) Ik schrijf vaak te snel, tussen twee dingen in...

b) Ik spring van het specifieke geval (de positie van die en die - hier Covès) naar de algemene, zonder waarschuwing ; wat die en die zegt, doet me denken aan wat er op het net staat, waar ik veel "onzin" zie (volgens mij is dat het juiste woord). Ik reageer op deze onzin. Het is het defect van de kwaliteit dat het feit is van redeneren in "systemische benadering" ("alles is in alles").

Het blijft dus zo dat ik in de vorm, in de uitdrukking van deze of gene post, ongelijk heb. Zoals hier.

Ik zou zeggen dat ik mezelf zal corrigeren. Maar zo veranderen we niet. Dus ik zou zeggen dat ik dat doe proberen soms niet te snel gaan.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 326-gasten