De problemen van GGO's, een debat om naar te luisteren

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 21/12/06, 10:16

hallo allemaal

allereerst herinner ik me er zeker aan dat er een debat tussen verschillende partijen plaatsvindt en dat het niet verandert als slechts een van de twee partijen aanwezig is.

GEGYX, je veronderstelt dat ik deel uitmaak van een grote groep, ik werk voor een klein bedrijf van ongeveer dertig werknemers, vandaag zit ik in een herstelfase van een familiebedrijf voor groenteselectie dat mijn chef-kok (58 jaar oud, erfgenaam van de start van selectiewerk door zijn grootvader, kleine landbouwproducent). onze techinques zijn geen GGO's, maar alleen uit natuurlijke selectie zoals onze voorgangers. wij zijn alleen hem, zijn vrouw en ik werken voor grote groepen, we hebben geen grote middelen 1ha voor onze beoordelingen en 500 m² tunnels voor onze overtochten en het onderhoud van onze ouderlijnen.

Ik heb het over GGO's omdat ik weet wat het is, biotechnologie in het algemeen weet ik, dus je vermoedde,
als je denkt dat ik zei dat de maaiers moeten zijn en in de gevangenis moeten blijven, vergeet je woorden,
herinnering: "als ik hoor dat ik heb BIJNA wil je vertellen om ze te laten waar ze IN TAULLE zijn ".
GEGYX, mijn voorstel van MP is nog steeds actueel, veel onderwerpen hebben we gemeen en ik bespreek graag interessante en constructieve mensen. maar geef me tenminste antwoord.

Ik groet jullie allemaal, een fijne vakantie toegewenst.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 21/12/06, 21:23

Goedenavond, ik zei wat ik diep dacht, vergeleken met wat ik had geleerd.
Andere mensen hebben hier ook over gesproken ...
Blij dat je niet de agent was voor een GGO-groep.
---
Van MP heb ik er geen ontvangen.
Bovendien werd mijn adsl gedurende 3 dagen wild geknipt ... En er zijn inderdaad 16 dagen wachten, voor een herstel. Ik gebruik momenteel betaald breedband (het verandert ...)
Ik kende Morlaix goed, omdat hij twee jaar als gezondheidsassistent en instructeur bij de colo de St Samson had doorgebracht, waarvan ik uitstekende herinneringen heb aan de regio, en aan Bretagne in het algemeen.
---
Bonsoir à tous
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 04/09/08, 14:07

eet iedereen GGO's?

niemand is er meer in geïnteresseerd?

niet gezegd:

Alle 2008 GMO-proeven met Monsanto zijn vernietigd

Woensdag 20 augustus 2008. Voor het eerst zijn alle GMO-proeven die in 2008 door het zaadbedrijf in Frankrijk zijn gestart, vernietigd. De Amerikaanse groep heeft zojuist aangekondigd, na het maaien afgelopen vrijdag van percelen transgene maïs door anti-activisten -OGM.

...

"Voor het eerste jaar is 100% van de uitgevoerde proeven vernietigd", zei de Amerikaanse groep in een persbericht, waarin de resultaten van de experimenten in Frankrijk werden opgesomd. "Een land dat een handvol obscurantisten zijn onderzoek laat weggooien, berooft zichzelf van alle beloftes van vooruitgang die het voor nu en de toekomst met zich meebrengt, en dit ten nadele van de burgers en consumenten van dit land", is ging zelfs zo ver om Laurent Martel, directeur van Monsanto Frankrijk, in een persbericht te verklaren.

Agent oranje, runder groeihormoon, PCB, terminator ... Monsanto's 'beloften van vooruitgang' zijn huiveringwekkend.

Volgens de maaiers was de vernietigde maïs van het type MON810, een maïssoort waarvan de teelt en marketing officieel sinds februari 2008 in Frankrijk is verboden.

...

Greenpeace verzet zich tegen veldproeven met GGO's. Onderzoek naar GGO's moet worden uitgevoerd in een besloten omgeving.

Het jaar 2008 zal in de annalen van de Amerikaanse multinational blijven. Begonnen met het verbod in Frankrijk op zijn vlaggenschipproduct, de MON 810, gaat het daarom door met de vernietiging van al zijn proefpercelen in het open veld. Het is duidelijk dat de niet-verlenging van de Europese toelating om MON 810 te laten groeien het jaar met een hoge noot zou eindigen.

De mars naar een wereld zonder Monsanto gaat door en groeit. Het is aan iedereen om zich bij de beweging aan te sluiten.

bron:
http://blog.greenpeace.fr/ogm/la-totali ... e-detruits
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 04/09/08, 14:17

jonule schreef:
"Voor het eerste jaar is 100% van de uitgevoerde proeven vernietigd", zei de Amerikaanse groep in een persbericht, waarin de resultaten van de experimenten in Frankrijk werden opgesomd. "Een land dat een handvol obscurantisten zijn onderzoek laat weggooien, berooft zichzelf van alle beloftes van vooruitgang die het voor nu en de toekomst met zich meebrengt, en dit ten nadele van de burgers en consumenten van dit land", is ging zelfs zo ver om Laurent Martel, directeur van Monsanto Frankrijk, in een persbericht te verklaren.

: Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: het is echt te oneerlijk, bouuuuuuh !!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 04/09/08, 14:37

Ik ben ook tegen GGO-tests in het open veld voor vervuiling, vooral naast organische velden.
Onderzoek naar GGO's moet worden uitgevoerd in een besloten omgeving, altijd voor dit vervuilingsprobleem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/09/08, 15:06

bham schreef:
jonule schreef:
"Voor het eerste jaar is 100% van de uitgevoerde proeven vernietigd", zei de Amerikaanse groep in een persbericht, waarin de resultaten van de experimenten in Frankrijk werden opgesomd. "Een land dat een handvol obscurantisten zijn onderzoek laat weggooien, berooft zichzelf van alle beloftes van vooruitgang die het voor nu en de toekomst met zich meebrengt, en dit ten nadele van de burgers en consumenten van dit land", is ging zelfs zo ver om Laurent Martel, directeur van Monsanto Frankrijk, in een persbericht te verklaren.

: Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: het is echt te oneerlijk, bouuuuuuh !!
+1 : Lol: : Lol: : Lol:

Als het onderwerp niet zo serieus was, zouden de jeremiades van deze mÔssieu Martel echt komisch zijn ...
Streeft hij naar een Oscar voor zijn martelaarsprestatie of anders?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 07/11/08, 23:11

Al te veel doden!

http://contreinfo.info/article.php3?id_article=2321

India: Duizenden boeren plegen zelfmoord, geruïneerd door GGO's
5 november 2008


Andrew Malone ontmoette de familieleden van Shankara Mandaukar, een Indiase boer die ervoor koos te sterven, niet in staat om de schulden terug te betalen die hij had afgesloten om GM-zaden te kopen. Sommigen schatten dat 125 Indiase boeren er ook voor hebben gekozen om hun leven te beëindigen. Oogst na de oogst, vanwege de grillen van het weer maar ook vanwege de lagere opbrengst dan beloofd door de zaadverkopers, duwde de last van opgebouwde schulden deze mannen in wanhoop.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 23/01/11, 18:53

Meer dan 4 jaar later is de show nog steeds beschikbaar voor streaming op de officiële website (zie 1e bericht over het onderwerp): http://www.la-bas.org/article.php3?id_article=1059

France Télévision zou zich er door moeten laten inspireren (HS en stream links verwijderd na een paar maanden) ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 300-gasten