De moestuin van de pares Sundgau (lui van de Sundgau)

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De moestuin van de pares Sundgau (lui van de Sundgau)




par Moindreffor » 21/06/20, 19:30

[quote = "Doris" Ik heb ook varen gezet (gedroogd, anders werkt de stok niet), ze vinden het niet lekker en gaan rond de plaats. Didier plaatste op de hoofdthread een video met muntvers als een afweermiddel lijkt het me een serieuze track. En dan weg van de moestuin maak ik een hoekje voor hen, met planten waar ze van houden en verbleekte organische stof, zolang ze het eten, laat ik de rest met rust. Probeer altijd op meerdere borden te spelen. [/ Quote]
Ik denk dat het ook gedroogde munt is :? :? :?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: De moestuin van de pares Sundgau (lui van de Sundgau)




par Doris » 21/06/20, 20:25

Ja, voor munt zeggen ze hetzelfde in de video, ook gedroogd. In feite zette ik in het begin verse varen, de naaktslakken aten het niet op, maar leken aangetrokken te worden door de "kruidachtige" geur, en ontdekten zo de jonge planten ..... Ten slotte leg ik het mezelf uit als het...
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De moestuin van de pares Sundgau (lui van de Sundgau)




par Did67 » 21/06/20, 22:45

Ik denk inderdaad dat een gebied waar we planten verzamelen waar ze van houden, om ze te hebben, essentieel is. Je kunt een heel gebied niet onderhouden zonder slakken (behalve natuurlijk met het chemische wapen).

Zolang we een parasiet elimineren, doden we zijn roofdieren en stellen we onszelf bloot aan de terugkeer van de parasiet, die zich eerst zal verspreiden ... Helaas, zo werken levende dingen!

Vanavond scheur ik een paar bieten af ​​die naar zaad zijn gegaan en invasief zijn geworden door te "verspreiden" ... Een klomp zal me genoeg zaden geven voor een halve eeuw ... En wat vind ik hieronder ? Een grote koe! Zonder enige zichtbare schade! Hij voedt zich met de onderste bladeren, die sowieso beschadigd zijn ... Maar als er een snuit of een egel voorbij komt, is het een feest voor hem ...
0 x
MadameOurs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 11/09/18, 10:29
x 8

Re: De moestuin van de pares Sundgau (lui van de Sundgau)




par MadameOurs » 22/06/20, 00:20

Gui68 schrijft:Wees getuige van het bloedbad ... IMG_2068.JPG



Hoi la la :schok:

Al mijn steun en helaas geen ongelooflijke oplossing.
0 x
Vandaag is er een dessert.
Avatar de l'utilisateur
Gui68
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 11/04/20, 07:55

Re: De moestuin van de pares Sundgau (lui van de Sundgau)




par Gui68 » 22/06/20, 19:05

Bedankt iedereen! eerlijk gezegd ben ik niet trots dat ik deze dozen met het stempel BIO heb gekocht, maar hun laatste slok op de zonnebloemen maakte me ... onredelijk zullen we zeggen. En er zit inderdaad ijzerfosfaat in het product :( welke kont de volgende keer dat ik mezelf op de werp forum en kijk hoe de chemici failliet gaan, ...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De moestuin van de pares Sundgau (lui van de Sundgau)




par Moindreffor » 22/06/20, 20:11

Gui68 schrijft:Bedankt iedereen! eerlijk gezegd ben ik niet trots dat ik deze dozen met het stempel BIO heb gekocht, maar hun laatste slok op de zonnebloemen maakte me ... onredelijk zullen we zeggen. En er zit inderdaad ijzerfosfaat in het product :( welke kont de volgende keer dat ik mezelf op de werp forum en kijk hoe de chemici failliet gaan, ...


geen psychose, ferramol is "uitstekend" voor de moestuin, het is niet omdat het chemisch is dat het gevaarlijk is, het is een niet-giftig product voor het leven van de bodem, stop het er gewoon niet in Pollepel bovendien, een beetje maar vaker zetten is beter dan veel tegelijk.

Als we bijvoorbeeld in scheikundelessen 11-12-jarigen aan sinaasappelsap laten werken, leggen we hun uit dat dit product nu als een chemische stof wordt beschouwd en dat we het daarom niet kunnen drinken : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De moestuin van de pares Sundgau (lui van de Sundgau)




par GuyGadebois » 22/06/20, 20:43

Het is inderdaad veilig. Aan de andere kant, metaldehyde, het ... het is iets anders.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De moestuin van de pares Sundgau (lui van de Sundgau)




par Moindreffor » 23/06/20, 10:36

GuyGadebois schreef:Het is inderdaad veilig. Aan de andere kant, metaldehyde, het ... het is iets anders.

het is niet meer te koop ...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De moestuin van de pares Sundgau (lui van de Sundgau)




par Did67 » 23/06/20, 12:31

In ieder geval niet misbruiken: overtollig ijzer kan de assimilatie van Zn blokkeren. Daarom beperkt de fabrikant in de instructies de te verdelen hoeveelheden en het aantal keren per jaar ...

Ik raad aan om de pellets zo te gooien dat er ongeveer de breedte van één hand is tussen elke korrel - in alle richtingen. Dit is indicatief.

Maar om geen "wallen" te maken, het heeft geen zin. En kan het probleem veroorzaken.

Aan de andere kant, vernieuw als ze verdwijnen: de slakken eten ze op en begraven zichzelf om te rotten zonder te kwijlen. Zeg niet te snel dat het niet werkt omdat je het effect niet meer kunt zien - sporen van kwijlen!

De tweede klacht is dat het ook de slak-luipaard doodt!

En ik weet niet meer wie (mindere bloem?) Heeft gemeld dat vogels het eten, zonder dat iemand weet of het schadelijk is. Dit wordt in de productfiches niet aangegeven als ecologisch risico.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De moestuin van de pares Sundgau (lui van de Sundgau)




par Did67 » 23/06/20, 12:32

Moindreffor schreef:het is niet meer te koop ...


Voor individuen! Professionals gebruiken het nog steeds:

https://ephy.anses.fr/substance/metaldehyde
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 279-gasten