Kunstmest ondersteunt de Grenelle van het milieu

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6

Kunstmest ondersteunt de Grenelle van het milieu




par cortejuan » 03/02/11, 22:51

Bonsoir,

we wisten dat de nitraatfabrieken die tijdens de twee wereldoorlogen in grote hoeveelheden genitreerde explosieven produceerden, waren gerecycled tot kunstmestfabrieken voor onze boeren. Deze ah-idioten gebruiken al sinds het begin der tijden natuurlijke producten uit koeienkont. We gingen ze leren werken...

Het bedrijf Tioxide, overgenomen door een Engelse groep, heeft het idee zojuist gerecycled. Als fabrikant van titanium loost het bedrijf al eeuwenlang een hoeveelheid giftige zure afvalstoffen in zee, en dat is een wonder! Het bedrijf Huntsman, dat Tioxide overnam, had het geniale idee: wat als we, net als onze illustere grootvaders, onze stront zouden recyclen tot kunstmest door het te mengen met magnesium, zouden we dan magnesiummeststoffen (magnesiumsulfaat) maken? Is dat niet mooi? En iedereen applaudisseert, we redden banen, we vervuilen niet langer de zee, we knallen uit alle macht. Oh ja, we gooien het vuil in de vloeren, maar aangezien ze al dood zijn, is dat niet zo hinderlijk.

http://www.lavoixeco.com/actualite/Sect ... e-ti.shtml

meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/02/11, 08:45

Prachtig voorbeeld van eco-tartufferie.
Tioxide: het kunstmestproject.
Het zou mij niet verbazen als achter deze mooie optimistische façade de realiteit voor de medewerkers op de site minder rooskleurig is... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Kunstmest ondersteunt het Grenelle Environment Forum




par Did67 » 04/02/11, 13:50

cortejuan schreef:
Deze ah-idioten gebruiken al sinds het begin der tijden natuurlijke producten uit koeienkont.



Een beetje hardvochtig, de “ah idioten”. Of een beetje dwingend.

Als we iedereen die ermee instemt producten, machines en technieken te produceren, verkopen, installeren en gebruiken die gevaren voor het milieu of voor de mens met zich meebrengen, als idioten zouden behandelen... nou ja, dan zou je dom zijn...

En misschien zouden wij zelfs tot deze idioten behoren? [het is oké, ik kan het schrijven, persoonlijk doe ik het niet zo slecht]

Het laat alleen maar zien dat het populaire beeld van de enigszins achtergebleven boer blijft voortbestaan...

Wat niets wegneemt van de reflectie op het ‘milieu’-opportunisme van dit of dat bedrijf…
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 04/02/11, 14:33

hello,

"Ach idioten"...


het is gericht op boeren, niet op industriëlen, en het is een vorm van stijl, gelezen in de tweede graad....


Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/02/11, 16:22

Ik heb het goed begrepen.

Ondanks dit alles stoort het me, zoals wanneer je iemand de politie belt... Maar goed, het maakt niet uit. Een terloopse opmerking...
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 329-gasten