Van overtuiging tot de aanpak van de werkelijkheid ...

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Van overtuiging tot realiteit




par Adrien (voormalig nico239) » 09/09/17, 02:33

Tegelijk schrijven we ... Beeld niet genoeg om een ​​kaas te maken ... tenzij het een mozza is om de salade te versieren met ... tomaten Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Van overtuiging tot realiteit




par Did67 » 09/09/17, 11:21

Ik denk ook dat het het recht is dat iedereen niet tevreden bent met de discussies en ze laat gaan ... Het is ook geen drama!

Een kleine anekdote: in de jaren 80 was de "Paradiso" in Amsterdam een ​​verlaten kerk, opnieuw geschilderd in zwart, en werd het een nogal wild rotspaleis ... Met vooraan, rondom, binnenin, kooplieden van de tempel die geen slechte verkochten aanverwante substanties, een beetje modernere wierook als je mij volgt ... Dus ik stel me mijn schoonmoeder voor, heel religieus, langskomen en tegen zichzelf zeggen: ik ga een gebed opzeggen ... Ze zou wees snel naar buiten, niet vinden wat ze zocht!

[Dit bestaat nog steeds, maar het lijkt mij dat het veel schoner was. Rockliefhebbers kunnen communier gaan. Kantooruren worden hier getoond:

https://www.paradiso.nl/en/?gclid=CjwKC ... JQQAvD_BwE]

Ik denk dat een aantal "permaculturisten" hier niet vinden wat ze zoeken. Het stelt me ​​eerder gerust. Wij zijn voor hen te wetenschappelijk of niet religieus genoeg. Ze komen om hun gebeden op te zeggen en hebben rock'n roll en wij drinken bier ... We zijn "productivist", wat volgens hen een fout is. Zo niet een belediging ...
1 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Van overtuiging tot realiteit




par olivier75 » 09/09/17, 12:57

We spreken ook voor mezelf, zijn intellectueel en fysiek niet in staat om (soms tegenstrijdige) kennis te verzamelen en voldoende te synthetiseren zodat het wetenschappelijk onbetwistbaar is, vooral voor de levende. De manier is open voor iedereen tot een manier om te zien, te geloven, zich te voorstellen wat voor hem relevanter lijkt. Kennis en toegang tot deze zelfde kennis groeit snel, maar door het debat te verminderen is er ruimte voor verbetering.
Dus ik doe geen moeite met de mijne!
Didier, heb je de video van Hervé Coves over mycorrhiza gezien?
Olivier
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Van overtuiging tot realiteit




par Did67 » 09/09/17, 13:06

1) Ik probeer het debat niet te verminderen. Maar ik verander mijn mening niet alleen omdat iemand anders, tegenstrijdig uitdrukken. Ik heb net opgemerkt dat het niet schokkend is dat mensen vertrekken omdat ze niet geïnteresseerd zijn in wat we debatteren. Of debat interesseert hen niet.

2) Nr. Nog niet beoordeeld. Maar ik ben geïnteresseerd. Covès interesseert me op twee manieren: uitstekende agronomie en uitstekende pedagogie. Ik probeer te leren.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Van overtuiging tot realiteit




par olivier75 » 09/09/17, 13:13

Ja, het heeft een andere benadering die naar mijn mening erg nuttig is, deze laatste video, heel dicht bij je lijn over bodemvruchtbaarheid, vanuit een ander oogpunt en ook speels.

Olivier
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Van overtuiging tot realiteit




par Did67 » 09/09/17, 13:21

Ik zal het controleren, maar over het algemeen zijn er alleen nuances die ons scheiden. Hij bleef in bad en heeft kennis die ik niet heb (omdat ik ‘afgezien van agronomische debatten’ al die jaren óf óf ‘down to earth’ heb gewerkt in Afrika of daarna in het beheer van structuren). Hij is een echte agronoom. Waar ik soms een beetje "licht" ben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Van overtuiging tot realiteit




par Adrien (voormalig nico239) » 10/09/17, 02:55

Did67 schreef:Ik denk dat een aantal "permaculturisten" hier niet vinden wat ze zoeken. Het stelt me ​​eerder gerust. Wij zijn voor hen te wetenschappelijk of niet religieus genoeg. Ze komen om hun gebeden op te zeggen en hebben rock'n roll en wij drinken bier ... We zijn "productivist", wat volgens hen een fout is. Zo niet een belediging ...


Het is misschien niet nodig om zo ver te gaan als een vorm van geseling? Beeld
Neen?

Totale toereikendheid is niet wenselijk?
Het bestaat niet
Dus alles is goed Beeld
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten