De hoek van de natuur die gelukkig maakt

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: De hoek van de natuur die je gelukkig maakt




par izentrop » 26/08/17, 13:31

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: De hoek van de natuur die je gelukkig maakt




par izentrop » 26/08/17, 23:55

Ik zet mijn onderzoek voort en op de site van de bemestingsindustrieën schrijven ze hetzelfde in een iets minder genereus en altijd met dezelfde Duitse studie als referentie
Minerale meststoffen slaan 4 tot 6 keer meer energie op in de vorm van biomassa dan ze verbruiken in de stadia van productie, transport en verspreiding. Vervanging van minerale meststoffen door organische meststoffen is mogelijk binnen de grenzen van de voor recycling beschikbare middelen. Het verbetert de energiebalans, aangezien de enige verbruikte energie die is die verband houdt met de inzameling, opslag en mogelijke behandeling van organische afvalstoffen en hun transport. Organische afvalproducten zijn niet erg geconcentreerd in nutriënten, dit energieverbruik is niet te verwaarlozen maar blijft veel lager dan nodig is voor de productie van stikstofmeststoffen.
Zie de paragraaf "Energieverbruik" http://fertilisation-edu.fr/production- ... ation.html

Een enkele studie lijkt mij onvoldoende en bovendien niet dezelfde grafiek :schok:
BeeldBeeld
Ik stop daar niet, wat zegt INRA? : Wink:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: De hoek van de natuur die je gelukkig maakt




par izentrop » 27/08/17, 09:37

Een document dat Grafiek 2 bevestigt http://agreste.agriculture.gouv.fr/IMG/ ... _azote.pdf
GainNitrogenMineral.gif
GainAzoteMineral.gif (25.92 KB) 1753 keer bekeken


Dit bevestigt ook dat de weigering van synthetische organische meststoffen een vergissing is, vooral omdat ze rotsfosfaten gebruiken die een niet-hernieuwbare hulpbron zijn.
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten