De dood is in het veld: pesticiden killers boeren

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 18/04/12, 17:15

Om dingen te veranderen, moet je eerst je manier van denken veranderen, maar daar kan niet over worden opgelegd of gestemd! En onze samenlevingen zijn er nog niet klaar voor.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/04/12, 19:43

Daar begrijp ik de stijgende greens met Cohn Bendit niet zo lang geleden ... En nu om ze in de vergetelheid te zien, lijkt het erop dat je gelijk hebt!

sen-no-sen schreef:
Obamot schreef:Kortom, ik geloof in Santa Claus : Mrgreen:

Maar ik heb niet gevonden een kandidaat die voorstelt, in degenen die in zicht ... :|


Er zijn in feite geen ... een Econological partij 2017, kan het doen!


2017 als Sarko wint? En als het Holland 2022 is ...?

Zal Europa over tien jaar nog bestaan? : Mrgreen: :schok: : Oops: : Roll:

[EDIT] Hier maak ik een thread over het onderwerp, omdat HS:
https://www.econologie.com/forums/dans-dix-a ... 11735.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933




par Christophe » 18/04/12, 20:39

Janic schreef:Om dingen te veranderen, moet je eerst je manier van denken veranderen, maar daar kan niet over worden opgelegd of gestemd! En onze samenlevingen zijn er nog niet klaar voor.


Het lijkt me gewoon dat "gemoedstoestand" deel uitmaakt van de evolutie van de revolutie via liefde ... heb ik het mis?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933




par Christophe » 19/04/12, 10:31

Heel erg bedankt voor deze herinnering!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/04/12, 13:45

Christophe schreef:
Dus deel met een paar ha land voor een gezond leven ??? Het niet waard uh .. de kosten?

Het leven is van onschatbare waarde !! Verdomme !!!



Alleen dit: als de mens zo rationeel was, zouden er dan zoveel rokers zijn? van "binge drinkers" ??? Groeit de verkoop van cokes exponentieel? Je zult me ​​vertellen: verslaving.

Zeker: dus motorrijders die geloven in de 24 uur van Le Mans op een departementaal ???

Mensen die tijdens het rijden bellen? Wat een noodgeval, dit telefoontje dat een ongeval dreigt te veroorzaken?

Mensen die zichzelf proppen met "slechte vetten"? Wiens effecten op het cardiovasculaire systeem nog duidelijker bekend zijn dan de effecten van pesticiden !! Gorgelen op mars, vienneoiries in a bag, enz ...

Dus Meer verbaasd ben ik niet geconfronteerd met de houding van boeren, die zichzelf zeker in gevaar brengen, maar voor zaken die veel complexer zijn dan degene die ik hierboven noemde: de beroepskeuze, investeringen, maar ook de angst om niet te weten iets anders doen, enz ... Laten we niet vergeten dat de "economische" druk (om alles op te nemen) zodanig is dat boeren tot de sociaal-professionele categorieën behoren met het hoogste percentage zelfmoord of depressie ...

En laten we niet vergeten: er is niet zoveel "schade" zichtbaar alleen dat ! Voor het grootste deel, en afgezien van enkele spraakmakende gevallen, zijn de effecten van deze "vergiftiging" omslachtig en niet duidelijk geïdentificeerd. Dit laat de deur open voor alle "lekken", alle "excuses" ...!
Dernière édition par Did67 de 19 / 04 / 12, 13: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/04/12, 13:49

Verdorie. Slechts één ding: ik ben voor biologisch, we verhogen regelmatig onze consumptie, ik verminder drastisch de consumptie van rood vlees, "gehydrogeneerde vetten" of "trans" of "palmolie" ... ETc ...

Dus ik ben het eens met het middel.

Maar ik heb boerenwortels.

Ik blijf werken in een nabijgelegen gebied.

Ik begrijp het in de zin van "empathisch". Ik verdedig niet "dom"!

En dus: het targeten van boeren lijkt mij erg partijdig (ook al, natuurlijk, aussi bekritiseer ze!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 19/04/12, 16:28

als je van kinds af aan, dan op school, met je ouders en je baas leert dat planten moeten worden beschermd en dat je 20% meer productie moet verkopen om melk van je boerderij te betalen wat?
u converteert naar biologisch met de zekerheid van een lagere productiviteit of u plaatst de dosis in kunstmest en fyto.

de vergelijking is niet eenvoudig, maar het antwoord als.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933




par Christophe » 19/04/12, 16:36

Een beetje snel te berekenen omdat de marge groter is in organische ... Hogere verkoopprijs en lagere kosten ...

De zorg is de conversieperiode ... onmogelijk om biologisch te verkopen en verminderde of zelfs geen productiviteit ...

Er is omschakelingssteun ... essentieel voor deze periode, maar neerwaarts herzien door opeenvolgende regeringen.

Een biologische boer is ook veel minder onderhevig aan massaverdeling ... wat bijdraagt ​​aan het verlies van de boerenlandbouw!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933




par Christophe » 19/04/12, 16:43

Did67 schreef:Alleen dit: als de mens zo rationeel was, zouden er dan zoveel rokers zijn? van "binge drinkers" ??? Groeit de verkoop van cokes exponentieel? Je zult me ​​vertellen: verslaving.

Zeker: dus motorrijders die geloven in de 24 uur van Le Mans op een departementaal ???

Mensen die tijdens het rijden bellen? Wat een noodgeval, dit telefoontje dat een ongeval dreigt te veroorzaken?

Mensen die zichzelf proppen met "slechte vetten"? Wiens effecten op het cardiovasculaire systeem nog duidelijker bekend zijn dan de effecten van pesticiden !! Gorgelen op mars, vienneoiries in a bag, enz ...


Ja behalve dat ... alle risico's die u noemt, zijn individuele risico's (in ieder geval voor de meeste mensen) en om redenen van plezier! Het is niet hetzelfde als een collectief risico dat wordt geleden ... om redenen van contant geld ... Dit ontwikkelen zou een speciaal onderwerp verdienen ...

Did67 schreef:En laten we niet vergeten: er is niet zoveel "schade" zichtbaar alleen dat ! Voor het grootste deel, en afgezien van enkele spraakmakende gevallen, zijn de effecten van deze "vergiftiging" omslachtig en niet duidelijk geïdentificeerd. Dit laat de deur open voor alle "lekken", alle "excuses" ...!


Niet duidelijk geïdentificeerd, helemaal ...

Officieel is er ook geen dood van industrieel asbest in Frankrijk ... aangezien er nooit een proces is geweest ... (hij heeft er net een gehad in Italië ... op het gunst van de slachtoffers!). Idem voor de slachtoffers van kernproeven ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten