DE GRONDSLAGEN VOOR EEN GOEDE CULTUUR VAN PLANTEN

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: DE BASIS VAN EEN GOEDE PLANTENKWEEK




par Carl » 17/03/18, 22:17

De evolutie van de productie en consumptie op mondiaal niveau zal vooral afhangen van de perceptie die Aziaten en Afrikanen ervan hebben.
Wij zullen slechts een vrij klein deel van de wereldbevolking zijn dat een slecht voorbeeld zal hebben gegeven....

Helaas hebben we het eten van vlees tot een uiterlijk teken van evolutie en rijkdom gemaakt. Zelfs voor culturen die daar, vanwege hun religie (India), heel ver van verwijderd waren.
1 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: DE BASIS VAN EEN GOEDE PLANTENKWEEK




par Did67 » 18/03/18, 11:03

Ahmed schreef: In de fenocultuur wordt een belangrijke functie extern gemechaniseerd, namelijk het oogsten en transporteren van hooi.


Daarom schreef ik "verminderen" en niet verwijderen.

Als je hebt geploegd of gefreesd en je machines hebt bijgetankt, heb je, net als ik, gemerkt dat de energie om ‘het land te bewerken’ veel hoger is dan de energie die nodig is om het hooi te maken en te vervoeren (als we vasthouden aan redelijke lokale patronen). hooiproductie natuurlijk). Daarbij komt nog het feit dat de grondbewerking herhaald wordt (ploegen, schoffelen, wieden, malen, etc.) terwijl het hooien slechts één keer wordt gedaan.

Dit is ook de reden dat ik op zoek ben naar regelingen waarbij steeds grotere hoeveelheden biomassa ter plekke worden geproduceerd, waardoor ik ook het hooiverbruik per eenheid "tuinbouw" kan verminderen.
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 394-gasten