Snijd de hooi met een elektrische sabelzaag.

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
jac71
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 03/04/17, 19:08
x 3

Snijd de hooi met een elektrische sabelzaag.




par jac71 » 16/08/17, 02:20

Hallo,
Hier is een hooivakfotomontage met een elektrische sabelzaag.
In dit geval is het hooi vol met bramen waardoor de vlek een beetje moeilijker wordt.
Mijn zaagblad is extreem saai, ik heb geen tijd gehad om met andere bladen te testen.

Werk minder, haal meer op; Het motto van Didier past perfect bij mij.
toebehoren
egoine saber s.jpg
Het apparaat: een elektrische sabelhandzaag
Hooi gesneden 1.jpg
primer gesneden
Hooi gesneden 2.jpg
prijs
Hooi gesneden 3.jpg
verlof
1 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par Grelinette » 16/08/17, 15:07

De heggenschaar werkt ook voor het maaien van hooi! : Cheesy:
elektrische heggenschaar.jpg
elektrische heggenschaar.jpg (3.47 KiB) 9599 keer bekeken
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par Stef72 » 16/08/17, 16:42

Ik ben geïnteresseerd in alle feedback over de gereedschappen die goed werken om schone voren in het hooi te maken, liefst zonder stroom (geen stroom in de tuin).

Ik ben van plan mezelf uit te rusten, maar ik heb een jong budget en niet echt het geld om het stihl combisysteme met kantensnijder te kopen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par Did67 » 16/08/17, 17:11

Er zijn accu-reciprozagen: https://www.racetools.fr/1629-scie-sabr ... #ectrans=1

Hooi maaien mag de motor niet te zwaar belasten, dus met opladen kun je een paar meter doen!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par chatelot16 » 16/08/17, 20:50

de zaagtand is niet erg effectief voor het snijden van hooi: ik zal ervoor zorgen een zaagblad te slijpen als een mes, zonder tand

de snelle heen en weer gaande beweging van de reciprozaag zal vooruit rijden, zelfs als hij niet zo goed zaagt

echte kartels zijn nutteloos voor hooi, maar rimpelingen zoals een broodmes zouden nuttig moeten zijn: iets beter dan een mes zonder tanden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par Stef72 » 17/08/17, 09:01

bedankt Didier en Chatelot16, dat is inderdaad het hele probleem: uitrusting kopen zonder te weten of het duurzaam zal zijn, of het al is getest... Ik moet binnenkort een bosmaaier kopen, misschien een broeikas... en wat geweven canvas dekking, kortom, ik zal moeten optimaliseren om mijn budget niet te overschrijden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par Did67 » 17/08/17, 10:49

chatelot16 schreef:de zaagtand is niet erg effectief voor het snijden van hooi: ik zal ervoor zorgen een zaagblad te slijpen als een mes, zonder tand

de snelle heen en weer gaande beweging van de reciprozaag zal vooruit rijden, zelfs als hij niet zo goed zaagt

echte kartels zijn nutteloos voor hooi, maar rimpelingen zoals een broodmes zouden nuttig moeten zijn: iets beter dan een mes zonder tanden


Ik denk het niet: ik gebruikte eerst een glad slagersmes, dat met hoge snelheid bot werd; de cellulose van het hooi is een heilige "gebruiker" van het snijvlak... Het was een beproeving!

Tot de dag dat ik het broodmes in beslag nam, met inderdaad de ribbels. Daar werden weer heel snel de punten afgestompt en ik streek een slag van de slijpschijf af (een soort rond mes gemonteerd op een boortje, om de punten te "scherpen" = eigenlijk opnieuw doen).

Dus ik denk dat het nodig zal zijn om de tanden vrij snel te slijpen...

Merk op dat ingeklemd tussen twee planken, of een plank waarin een gleuf is gemaakt, zelfs als hij niet meer snijdt, hij "scheurt" zonder dat het hooi wordt opgetild. Dat is wat belangrijk is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par Did67 » 17/08/17, 13:05

Toevallig en zonder enige reclame biedt deze harddiscounter deze accu-reciprozaag goedkoop aan!

http://www.norma.fr/scie-sabre-27865.html

Het was gisteren, maar soms zijn er dezelfde dag nog geen, en soms zijn er dagen later nog steeds. Ik ga "naar beneden" naar de stad, om te zien!

[Ik heb ooit een keramische cirkelzaag gekocht. Ik "misbruikte" haar om alle uitsparingen in de badkamer te maken en ze... verzette zich dapper. Het werkt nog steeds. Ik vond het gewoon moeilijk om een ​​vervangende schijf te vinden totdat ik toevallig een schijf van het merk Skill vond: bij nader inzien was mijn merkloze, scherp afgeprijsde "steelpan" een perfecte kopie van Skill. Maar ik had ook teleurstellingen met een verstekzaag die me heel snel liet gaan zonder dat ik hem mishandelde... Dus: ik heb geen mening!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par Did67 » 17/08/17, 19:26

Ik heb er een gekocht. Er lag nog een stapel van een half dozijn in de winkel...

Snelle test, de batterij is een beetje leeg.

Het blad overschrijdt het draaipunt precies 10 cm.

Het werkt "redelijk goed"... "Redelijk", want inderdaad, zoals aangegeven door chatelot16, de kleine tanden van een zaag ontworpen voor hout "hangen" een beetje, het is niet het ideale formaat. De "reis" is een beetje te klein.

Op oud, dicht op elkaar gepakt hooi moest je nu een beetje "drukken" en het lukte, met de steun van mijn "Furrow'net"-bord waar ik doorheen sneed, erop lopend... Het model wordt vastgehouden door een handvat, met één hand. Het is ontworpen voor het zagen van takken, met een geschikte ondersteuning. Plat, in het hooi, dit is niet de ideale positie...

Maar het werkt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Snijd het hooi met een elektrische sabelzaag.




par chatelot16 » 17/08/17, 20:39

een elektrische heggenschaar zou moeten werken, maar die is te groot ... in hetzelfde principe is er het elektrische mes om het been te snijden ... volkomen nutteloos om het been te snijden want een goed scherp mes doet het ook goed, maar niet slecht om te snijden hooi met 2 tegenover elkaar geplaatste heen en weer bewegende messen: dus het snijdt zonder alles te willen verplaatsen

hij bestaat niet op batterij: altijd in 220v maar zeer laag vermogen dus makkelijk te voorzien met een kleine omvormer 12v/220v

eindelijk is het niet gemakkelijk ... daar is de heggenschaar te groot en het elektrische mes is misschien te klein, maar probeer het toch
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten