Graancrisis: oorzaken en gevolgen

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 12/05/08, 20:32

Oh voor de ondertekening...

U moet inloggen op de site met uw wachtwoord.

Ga naar de "index, zoeken, leden, mijn profiel

Je klikt en je gaat een beetje naar beneden, er is een handtekeningvak om in te vullen

Syntaxis:
typ de tekst voor tekst ;-)

voor een afbeelding [img]urlfichierimage[/img] (let op, ze moeten erg klein zijn!!

voor een klikbare afbeelding met een link
[url=adresvanlink][img]urlofimage[/img][/url]

Goed tikken op het toetsenbord :D
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 12/05/08, 21:16

vervolgens:

"Voeg altijd zijn handtekening toe: ja Neen "

en vergeet niet "sturen"
Dernière édition par gegyx de 12 / 05 / 08, 22: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 12/05/08, 21:53

Christophe schreef:Het is echt verontrustend (voor het "systeem") de vergelijking in beeld ...

Goed met de lijnverliezen zou het gebied moeten verdubbelen (als er geen rekening mee wordt gehouden in hun berekeningen) maar hey ... ik chippote :D


Goede avond Christophe,

Hier wordt hoogstwaarschijnlijk rekening mee gehouden. Deutsches staan ​​niet bekend als grappig. Het komt nog steeds uit het Duitse Aeronautics and Space Center (DLR Deusches Zentrum für Luft en Rbedrag

Hoe het ook zij, de transmediterrane verliezen worden geschat op 15% via zeer hoogspanningslijnen.

Zelfs als er geen rekening wordt gehouden met 20%, zouden de oppervlakken nauwelijks groeien, omdat het neerkomt op een toename van de zijkant van het vierkant met slechts 9,5% (1,095²=1,20 : Idee: )

Wederom wijzen de Duitsers de slimme weg... : Idee:
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 12/05/08, 22:06

Dank jullie beide. Mijn fout was niet om te resetten. Het commando dat zich in het avatars-paneel bevindt, is een beetje dubbelzinnig.
Nou, het werkt nog steeds niet... Is het mogelijk om op een efficiëntere manier te valideren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 12/05/08, 22:32

: Oops: Uh... Ik corrigeer mezelf
het is eerder "Sturen" dat "Terugstellen"
: Lol:


Maar ik heb een handtekening op mijn profiel geprobeerd, en dat werkt ook niet
:schok: ?

Nou, er is geen vuur...

: Idee: Ah! als het werkt!Het verschijnt na enkele minuten.
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 12/05/08, 22:56

Ja, ik was het vergeten...

zoals Gegyx zegt, klik op sturen om te valideren en te wachten tot de site dit allemaal heeft verwerkt, 8)

Voor Christophe, op het "systeem" zal het kraken, dat is zeker. Olie wordt veel te duur. De initiatieven op het gebied van zonne-energie nemen al toe, niet voor het welzijn van de mensheid, maar vooral omdat de petrodollars die de lades van sommigen in beslag nemen, financieren de volgende fase...

Het energielandschap van 2050 krijgt nu vorm er is geen keus. Het is zonne-energie die zal zegevieren, zelfs als de andere hernieuwbare energiebronnen er zijn en kernenergie geleidelijk minder dan 1/3 van de productie zal vertegenwoordigen

Overvloedige zonne-energie dreigt de prijs van kWh te "exploderen" in een tijd waarin uranium steeds minder beschikbaar zal zijn...

Het zou goed zijn als we deze fantastische energieshift zouden maken in de landen van het Zuiden, een win/win situatie want dat kan iedereen zien schone energie is zo overvloedig...

En dat we met energie ALLES kunnen, vooral landbouw in landen met moeilijke klimaten.

Het andere grote voordeel van zonne-energie is dat het goed wordt verspreid. Geen hegemonische situatie, geen geopolitieke oorlog gekoppeld aan de energie die...

Een wereld die radicaal verschilt van dit begin van het 3e millennium. het zal bewegen. Dit alles is binnen handbereik, Laten we vooruit kijken 8)
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 14/05/08, 22:08

Nou, deze keer gaat het lukken, ik voel het. Bedankt !
Remundo, ik denk dat ik je heb geantwoord over winst, ook al is het elliptisch, ik weet zeker dat je het kunt begrijpen (ja, ja, je kunt het!).
Laten we ons concentreren op andere punten, bijvoorbeeld dit uittreksel waar je met plezier telescoping en benadering oefent:
... dit magma van ondervoeding, ellende en onwetendheid van Derde Wereldbewoners, dat altijd chronisch was lang voordat de Europese expansie daar plaatsvond. Bovendien tonen sommige onderzoeken aan dat de levensstandaard sinds de dekolonisatie is gedaald.

Het is duidelijk dat u wilt laten zien dat deze oorspronkelijk achtergestelde landen zouden hebben "geprofiteerd" van een relatief welzijn met kolonisatie voordat ze terugvielen in hun bijna "oorspronkelijke" ellende.
De eerste bewering is een historische misinterpretatie, omdat er tijdens de Europese Middeleeuwen zeer ontwikkelde Afrikaanse beschavingen waren (behalve om het gebruik van de auto of de telefoon als maatstaf te beschouwen die de evolutie moet meten). In het bijzonder, en dit is belangrijk in verband met het onderwerp van deze draad, bestond daar al lang voordat het in de noordelijke landen opdook, de zelfvoorziening op het gebied van voedsel.
Laten we de laatste stelling onderzoeken voordat we terugkeren naar de centrale bewering. Daar ben ik het volledig met je eens wat betreft de ruwe feiten.
Feiten zijn echter slechts feiten, wat belangrijk is, is hun betekenis te begrijpen. Na hierboven al te hebben geanalyseerd, zal ik er niet op terugkomen, ik zou gewoon een parallel willen trekken (ook al blijft het bij benadering) die mij verhelderend lijkt tussen twee chronologische reeksen: kolonialisme en neokolonialisme aan de ene kant, en slavernij en de periode “post-slavernij” daarentegen.
De situatie van de slaven was natuurlijk op ethisch vlak volstrekt onaanvaardbaar; op materieel vlak waren de omstandigheden erg wisselend, over het algemeen erg moeilijk. Na hun bevrijding verslechterde de materiële toestand van de slaven wereldwijd, behalve op ethisch vlak. Waarvoor ?
Zolang ze slaven waren, vertegenwoordigden ze een bepaalde marktwaarde voor hun eigenaars, die er belang bij hadden hen voldoende te voeden en ervoor te zorgen dat het werk zo intensief mogelijk was zonder echter hun fysieke capaciteiten te overschrijden. Eenmaal "vrij" was er niets veranderd ten opzichte van de vorige mentaliteit, maar de voormalige slaven werden gedwongen om voor hun voormalige meesters te werken om te overleven. Nadat ze arbeiders waren geworden, werd hun individuele overleving onverschillig voor hun bazen, die vervolgens in staat waren om de wet van de markt in het spel te brengen om de meest belachelijke beloning op te leggen, zonder rekening te houden met enige andere overweging. En het is een vrij vergelijkbare evolutie die de koloniale periode volgde.
De balans van kolonisatie is onlangs opnieuw besproken, het minste wat we kunnen zeggen is dat het erg contrastrijk is! Simpel gezegd: een beetje positief en veel negatief, in de verhouding van de beroemde paarden- en leeuwerikenpaté.
Oké, het volgende nummer!

Wat vind je (denk je) van mijn handtekening? Verdomme! Het werkt nog steeds niet! Hier is het in ieder geval:
"Geloof niet wat ik je vertel"
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 14/05/08, 22:31

Nou, ik probeer het opnieuw en corrigeer de fout die in mijn handtekening is gemaakt.
over:
Elke keer dat de mens "een nieuw vuur" vindt, verbrandt hij zichzelf, of hij temt het en maakt een fantastische sprong voorwaarts.

Ik zie hier geen tegenstrijdigheid: de man verbrandt zichzelf, dus hij maakt een fantastische sprong. ;-)
Ik ben het echter niet sterk oneens over de richting van de sprong: het lijkt mij logischer dat de sprong naar achteren gericht is!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 17/05/08, 09:19

Een beetje rommelige video, maar hey, misschien is het het soort dat dat wil?
http://www.cite-sciences.fr/francais/al ... ticle=9644
Laten we niet vergeten dat toen de productie grotendeels in overschot was, er al een voedseltekort was: de markt lost alleen het solvabele deel van de behoeften op, het echte probleem is geopolitiek.
Technisch gezien vereist het verhogen van de graanproductie geen technische innovatie, het volstaat om een ​​klein deel van wat bestemd is voor het verhogen van de vleesproductie om te leiden. Hetzelfde vlees dat nooit een bron van eiwitten is voor de slechtsten.
Raimundo, jouw idee om landbouw te bedrijven in de woestijn is zeker leuk, maar nutteloos, laten we liever de omstandigheden herstellen waardoor de boerenlandbouw goed kan functioneren.
Vergeef me, maar dat doet me onweerstaanbaar denken aan de bekende grap van de dronkaard die zijn sleutels niet zoekt waar hij ze kwijt is, maar aan de voet van een lantaarnpaal want dat is de enige plek waar hij goed kan zien!
Bones, Gegyx, Raimundo en de andere helpen! Laat me niet in de monoloog zinken!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 17/05/08, 10:54

Deze week + meerdere rapporten gezien.

1 - Kenia verslag in "Speciale correspondent over FR2): ze produceren sperziebonen in een hoeveelheid ++++ die per vliegtuig wordt geëxporteerd :onheil: in meer dan 25 landen want er zijn wel 6 collecties per jaar!!! 1 alleen bij ons.

Voordeel: het zorgt ervoor dat de mensen heel slecht betaald krijgen (6 eurocent per opgehaalde kg -> verkocht 6 tot 7 euro */ kg bij ons midden in de winter!!!). het bewijst dat niet alle Afrikaanse landen zijn zoals Remundo het beschrijft, maar de pb is dat ze worden uitgebuit (ze leven in sloppenwijken en lopen 2 uur om naar hun werk te gaan en 's avonds net zoveel terug!!!). Vraag een Fransman om dat te doen.
Ze eten trouwens geen enkele boon (onmogelijk om te kopen...te duur).

Aberratie: luchtvervoer in alle seizoenen +++++ CO2.
Nadelen (niet voor iedereen): Eigenaren van akkers, pakbedrijven, tussenpersonen vullen hun zakken. Als dat geen slavernij is, hoe noem je het dan?
Het transport van deze voedingsmiddelen buiten het seizoen per vliegtuig draagt ​​bij aan de opwarming van de aarde. En wie kan deze producten midden in de winter kopen? de rijken in onze zogenaamde "ontwikkelde" landen.

Midden in de winter kun je leven zonder sperziebonen te eten.

Ik heb nog een voorbeeld, maar dat heb ik niet meer in gedachten.

@+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 347-gasten