Oprichting en onderhoud van een boomgaard

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: aanleg en onderhoud van een boomgaard




par paysan.bio » 17/12/17, 09:27

Did67 schreef:
Ahmed schreef:In Wikipedia wordt echter vermeld dat een wijze van toepassing van polyurethaan zou zijn, ik citeer: "Soepelschuim (die) vooral in meubels (stoelen en banken) worden gebruikt...".


Ja, ja... Maar voor zover ik weet, zijn het deze veel dichtere, vaak geelachtige, "gevormde" schuimen - als je een autostoel uitbeent, zul je zien dat het veel dichter is...


er is een luchtlagentechniek die bestaat uit het vervangen van de potgrond door steenwol.
Het is groen. misschien had je het daar over Hamed.
voor zover ik weet, is het bij deze techniek soms nodig om opnieuw te bevochtigen met een injectiespuit.
het voordeel is dat de worteltjes beter belucht zijn dan bij potgrond.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: aanleg en onderhoud van een boomgaard




par Ahmed » 17/12/17, 09:35

Nee, het plastic schuim is slechts een dun kompres waarvan de rol alleen is om te dienen als ondersteuning voor het wortelhormoon + fungicide-mengsel en om alles in contact te houden met de wond. De wortels zullen zich op hun beurt ontwikkelen in een volume sphagnum in een plastic folie-omhulsel. Als de envelop correct is gemaakt, is het niet nodig om water bij te vullen omdat dit type schuim zeer hygrofiel is.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: aanleg en onderhoud van een boomgaard




par paysan.bio » 17/12/17, 09:43

Ahmed schreef:Nee, het plastic schuim is slechts een dun kompres waarvan de rol alleen is om te dienen als ondersteuning voor het wortelhormoon + fungicide-mengsel en om alles in contact te houden met de wond. De wortels zullen zich op hun beurt ontwikkelen in een volume sphagnum in een plastic folie-omhulsel. Als de envelop correct is gemaakt, is het niet nodig om water bij te vullen omdat dit type schuim zeer hygrofiel is.


Ik heb deze techniek nog nooit gezien.
Ik denk dat ik het zal proberen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: aanleg en onderhoud van een boomgaard




par Ahmed » 17/12/17, 10:16

Als u meer informatie over dit onderwerp nodig heeft, aarzel dan niet om vragen te stellen! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
youskar
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 11/12/16, 20:13
Plaats: paris-Zuid
x 4

Re: aanleg en onderhoud van een boomgaard




par youskar » 17/12/17, 18:44

Ahmed schreef:Nee, het plastic schuim is slechts een dun kompres waarvan de rol alleen is om te dienen als ondersteuning voor het wortelhormoon + fungicide-mengsel en om alles in contact te houden met de wond. De wortels zullen zich op hun beurt ontwikkelen in een volume sphagnum in een plastic folie-omhulsel. Als de envelop correct is gemaakt, is het niet nodig om water bij te vullen omdat dit type schuim zeer hygrofiel is.


Goedenavond Ik zou graag willen weten wanneer u fungicide zegt, wat bedoelt u precies?
Met vriendelijke groet Karim
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: aanleg en onderhoud van een boomgaard




par Ahmed » 17/12/17, 19:18

Karim, een fungicide is een chemische stof die de ontwikkeling van schimmels tegengaat, zoals de naam al doet vermoeden (ruwweg: schimmeldoder). In dit geval maakte het deel uit van het "recept" dat ik gebruikte en was het aanwezig als een preventieve maatregel om mogelijke schimmel te voorkomen (een wond is een open deur voor externe micro-organismen)...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten