Waterverbruik

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/09/14, 14:47

Relevant.

Een gedeeltelijke aanwijzing zou kunnen zijn om een ​​pomp op te zetten en deze voor het toilet te gebruiken, toch?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 17/09/14, 15:01

elephant schreef:Relevant.
Een gedeeltelijke aanwijzing zou kunnen zijn om een ​​pomp op te zetten en deze voor het toilet te gebruiken, toch?

Men zou zich inderdaad kunnen voorstellen dat elk individueel gebouwd zwembad moet worden aangesloten op een secundair waternetwerk van het nabijgelegen huis, met een omloopklep en eventueel basisfiltratie, voor gebruik zoals toiletten, bewatering, het wassen van de auto of materialen.

Deze eenvoudige maatregel lijkt gemakkelijk te implementeren wanneer deze gepland is voor de bouw van het huis of het zwembad en zou een paar m3 besparen.

Dat gezegd hebbende, lost deze oplossing niet het algemene probleem op van zwembaden die de hele winter vol zijn en in één keer worden geleegd om te worden schoongemaakt en vervolgens onmiddellijk opnieuw worden gevuld voor de zomer.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/09/14, 15:39

Ik gebruik met succes ongefilterd water voor mijn toiletten. Ik heb ervoor gekozen om niet in filters te investeren en geen regenwater te gebruiken voor de was: hoe dan ook, mijn dak produceert niet genoeg (specifiek geval, ik weet het)

aan de andere kant ben ik niet zo enthousiast over het idee om water te geven met zwembadwater (vooral omdat ik in september oktober denk dat het niet nodig is)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 17/09/14, 18:53

Hierboven werd gezegd: water is niet duur genoeg!

En als sommigen zich zorgen beginnen te maken, is er in onze regio's gemiddeld voldoende water. Het bewijs, de bedrijven maken grote winsten terwijl ze een hoeveelheid (drink)water van goede kwaliteit leveren tegen een belachelijke prijs...

Zolang we in Lotharingen ijzererts hadden, dacht niemand aan het recyclen van autowrakken!

Dus het is niet duur genoeg om verspilling te voorkomen...

Quna don zou het kunnen gebruiken om water te geven, het is zonnig en warm: we willen ons zwembad gebruiken!

Andere recyclage (autowassen, WC) zou een tussenopslag vergen, dus een vorstvrije tank waarvan de inhoud van maximaal enkele m3 niet te vergelijken is met die van een zwembad (enkele tientallen m3)...

Het zou een schot in het duister zijn!

moet nog geregeld worden. En de eigenaren van deze deumeurs afschrikken in België, waar het niet hetzelfde gereguleerd zou zijn???

Maar laten we naar het einde gaan:

- in veel gebieden veroorzaakt de vraag die wordt gegenereerd door zwembaden geen "overbelasting" van de installaties

- iets anders zijn "toeristische" gebieden: daar moeten de installaties worden gedimensioneerd volgens de piek van de vraag; en daar dragen de zwembaden bij aan een verhoging die iedereen betaalt!

- maar laten we altijd onthouden dat ons belangrijkste waterverbruik onopgemerkt blijft: het is industrieel water, indirect vervat in onze consumentenproducten. Hoeveel liter in een auto? Een blikje bier? Een kilo rundvlees? Een kg geraffineerde suiker ??? Het is dus niet nodig om een ​​rietje aan te vallen als er zulke balken zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/09/14, 19:00

Deed 67 zei:

Hierboven werd gezegd: water is niet duur genoeg!


Goed.....

toch: ik betaal ongeveer € 2,6/m3 + € 1,54/m³ zuiveringsheffing + 6% btw, maar wat doodt is de prijs van de eerste liter: 2 royalty's van 50 euro: dat water en dat van de zuivering.

Dus mijn stortbak bespaart me 50% van het watervolume, maar niet 50% van de prijs! :onheil:

als ik bedenk dat een kader van de SWDE (Waals waterdistributiebedrijf) mij privé bekende dat 50% verloren was gegaan in het netwerk!

Zei 67 ook:

en daar dragen de zwembaden bij aan een verhoging die iedereen betaalt!


Aangezien ze nog moeten worden "gechloreerd", wat verhindert dan dat ze worden gevuld met regenwater?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/09/14, 07:01

1) Begrijp me niet verkeerd: als ik zeg dat water niet duur genoeg is, bedoel ik hier in deze thread letterlijk: "water is niet duur genoeg in het budget van een groot deel van de huishoudens die in staat zijn geweest om een zwembad en kunnen dus zonder na te denken een zwembad van 50 m3 vullen zonder dat ze nadenken over alternatieven voor water".

[ tegen de prijs die u aangeeft, kost de vulling minder dan 200 euro; Ik zeg dat zo'n hoeveelheid water voor zo weinig misdaad aanmoedigt, dat wil zeggen geen vragen stellen; geen toevlucht nemen tot mutualisatie - collectieve zwembaden; enz... In principe kost de installatie 10 euro; zodat we dat kunnen zien voor degene die deze investering heeft gedaan, de kosten van water zijn geen probleem ]

Dat zeg ik niet:

a) niemand heeft een probleem met het betalen van zijn rekening

b) dit is reden genoeg om niet te bezuinigen...

2) Vullen met regenwater

Ik heb geen zwembad, maar het lijkt mij dat ze worden geleegd om bevriezing te voorkomen en dat het niet vies wordt (dode bladeren, algen...). Het is daarom noodzakelijk om de lente in te vullen, wanneer het mooie seizoen aanbreekt...

Maar een gemiddeld dak vangt zo'n hoeveelheid water niet op. Wat meer is in een korte tijd.

700 mm regen op een dak met een vlak oppervlak van 100 m², dat is 70 m3 in een jaar. Waarvan de meeste in de herfst/winter!

3) Er zijn reële alternatieven: het aanleggen van "natuurlijke zwembaden", d.w.z. soorten vijvers, met filterende randen (fytozuivering), die daadwerkelijk gevuld kunnen worden met regenwater, waarin we leven tolereren, kikkers, bladeren, die gezond zijn, niet gechloreerd, die we niet legen...

Maar het is niet de Hollywood-droom van het hemelsblauwe "Malibu" zwembad!!!

Voor de meeste mensen is het: "bah!!!" [terwijl er niets gezonder is dan chloorvrij water... of zwemmen met een kikker - uitstekende indicator van "reinheid"]

Deze beweging ontwikkelde zich een beetje in Duitsland, minder in Frankrijk, waar het zwembad, laten we duidelijk zijn, ook een beetje "posten" is (zoals auto's). We redeneren niet alleen "nut / efficiëntie", anders zou het bekend zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/09/14, 07:10

Let op, voor wie geïnteresseerd is, een "natuurlijk zwembad" is geen paddenvijver. Het kan zelfs heel, heel technisch worden:

http://www.be-green.com/fr/news/eco/aut ... relle-_42/

http://www.baignade-ecologique.com/der_naturteich.html

http://www.bioteich.fr/

[Pas op voor "greenwashing" op deze sites; Ik plaats ze zonder reclame, gewoon om concreet te laten zien wat het is!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/09/14, 10:38

er is geen tekort aan water in Frankrijk... goed gebruikt water keert terug naar zijn natuurlijke circuit

als we het over ecologie moeten hebben, moet de hoeveelheid vervuilend product die aan het water wordt toegevoegd, worden verminderd

is water duur? thuis is het gratis, het valt uit de lucht

het belet me niet om ook een zwembad te hebben, dat ik nooit leg, dat ik in de winter niet behandel: het wordt een vijver met kikkers

2 onafhankelijke zwembaden waarvan er één dienst doet als reserve van chloorvrij water en een toevluchtsoord voor dieren die het gechloreerde gedeelte in de zomer verlaten

detail Ik gebruik geen chloortabletten met trichloorisocyanuurzuur die de fout hebben een product in het water op te hopen ... Ik elektrolyseer zout in een onafhankelijk apparaat, en er is alleen zuiver chloor dat in het zwembad gaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/09/14, 11:03

Je gaat me spijt geven dat ik mijn project heb opgegeven!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/09/14, 11:04

chatelot16 schreef:
thuis is het gratis, het valt uit de lucht

dat weerhoudt me er niet van om ook een zwembad te hebben, dat ik nooit leg, dat ik in de winter niet behandel...


Dat is wat ik hierboven zei: het is geen blauw "Malibu" zwembad!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 277-gasten