BIOLOGISCH eten: geen garantie voor voedselveiligheid

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: BIOLOGISCH eten: geen garantie voor voedselveiligheid




par Moindreffor » 02/06/22, 21:35

Obamot schreef:En zelfs als u er heel wijselijk op wijst dat bij dit soort noodsituaties de waarschuwingscyclus voor "verse producten" extreem kort moet zijn, en zij zijn het die het zeggen, het feit dat er geen onttrekking aan de kramen was en dat ze het aankondigen, lijkt me des te belangrijker vanwege het ontbreken van een verband tussen "oorzaak versus gevolg", vind je niet?
Simpelweg omdat het niet is gebeurd.

u associeert het niet-verzoek om terugtrekking om te rechtvaardigen dat het niet heeft plaatsgevonden, neem me niet kwalijk, maar het is duidelijk misbruik, de gemiddelde incubatietijd van hepatitis A is 30 dagen, vertel me wie aardbeien 30 dagen bewaart voordat ze "vers" worden gegeten ", daarom hadden ze het over diepvriesaardbeien

Ik wil dat je 'biologisch' verdedigt, maar soms moet je het niet misbruiken

Ik raad deze bezichtiging aan


Ik denk dat we hem niet de schuld kunnen geven, waar geef je mij de schuld van en wat vind je van zijn staat van dienst?
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: BIOLOGISCH eten: geen garantie voor voedselveiligheid




par Obamot » 02/06/22, 23:46

Maar ik neem het je niet kwalijk! Ik zie het nut niet van dit filmpje. Als het ons wil vertellen dat de distributiekanalen op een absurde manier zijn georganiseerd, dan is dat zeker.

Ik heb niet gespecificeerd of mijn bakken met aardbeien "BIO" waren, dus waar zie je dat ik de "BIO" zou verdedigen?

Omgekeerd zie ik niet in hoe we tegen permacultuur kunnen zijn?
Excuseer me, maar ik probeer mezelf te bevrijden van nutteloze en contraproductieve oorlogen.

Ach ja, ik had hetzelfde shot (minder strak) genomen in mijn culturen, als de eerste beelden van je video...

3AB55790-DB62-46DC-A576-53617A4C68B8.jpeg

Met een Konica-Minolta 7D 6MP
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: BIOLOGISCH eten: geen garantie voor voedselveiligheid




par Obamot » 03/06/22, 00:17

PS: ik had ergens gelezen dat de biologische gekocht door de grote distro hem bijna dezelfde prijs kost als de "niet BiO", na het zien van je video begrijp ik waarom...

Er zouden kleine lokale "Ringis" ps nodig zijn, met bulk, en consumenten zouden met hun eigen kratten komen...
De vrachtwagens/busjes die leeg rijden om terug te keren naar hun vertrekpunt, moeten van de gelegenheid gebruik maken om deze producten te vervoeren naar de markten die op hun terugreis zijn (te gemakkelijk te organiseren dankzij internet... zoals carpoolen)
Het zou nodig zijn... om zonder de grote distributie te kunnen, (of dat het accepteert om zijn winsten op bepaalde sectoren te verlagen.)
Consumenten zouden moeten instemmen om iets meer te betalen voor productie van topkwaliteit (daar met inflatie, het is niet voor nu...)

Het zou ...

Zoveel mogelijke dingen die overblijven en gedaan moeten worden.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: BIOLOGISCH eten: geen garantie voor voedselveiligheid




par Moindreffor » 03/06/22, 21:22

mij, wat ik onthoud, het is vooral dat hij uitlegt dat ondanks wat velen zeggen dit boerderijmodel moeilijk te vermenigvuldigen is
1) gebied waar te weinig klanten zijn, om de redenen die hij noemt
2) risico's van overproductie, als locaties te dichtbij zijn
3) moeilijkheden bij het verkrijgen van inputs als er een vermenigvuldiging van boerderijen is, moet je de tonnages in agri-bio compost of versnipperd groenafval zien
4) de hogere prijs van zijn productie

dit zijn dingen die hij leeft en daarom spreekt hij willens en wetens, aangezien hij veel probeert zijn inkomen te diversifiëren, lanceerde hij een betaalde training online en lanceert hij zich in boerenzaad

dus, zoals u zegt, tenzij we de massadistributie afschaffen, zal het moeilijk worden... en zelfs op een kleine markt concurreren producenten van dit type met verkopers die semi-groothandel kopen tegen aantrekkelijkere prijzen

na tussen mogelijk en haalbaar is er een wereld

een vaccin tegen aids maken is mogelijk, maar nog niet gedaan, aan de andere kant covid was het mogelijk in minder dan een jaar...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: BIOLOGISCH eten: geen garantie voor voedselveiligheid




par Moindreffor » 03/06/22, 21:28

Obamot schreef:En zelfs als u er heel wijselijk op wijst dat bij dit soort noodsituaties de waarschuwingscyclus voor "verse producten" extreem kort moet zijn, en zij zijn het die het zeggen, het feit dat er geen onttrekking aan de kramen was en dat ze het aankondigen, lijkt me des te belangrijker vanwege het ontbreken van een verband tussen "oorzaak versus gevolg", vind je niet?
Simpelweg omdat het niet is gebeurd.

Moindreffor schreef:u associeert het niet-verzoek om terugtrekking om te rechtvaardigen dat het niet heeft plaatsgevonden, neem me niet kwalijk, maar het is duidelijk misbruik, de gemiddelde incubatietijd van hepatitis A is 30 dagen, vertel me wie aardbeien 30 dagen bewaart voordat ze "vers" worden gegeten ", daarom hadden ze het over diepvriesaardbeien

Ik wil dat je 'biologisch' verdedigt, maar soms moet je het niet misbruiken


hier heb ik je ondervraagd over je verdediging van "biologisch"
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: BIOLOGISCH eten: geen garantie voor voedselveiligheid




par Obamot » 03/06/22, 22:10

Moindreffor schreef:
Obamot schreef:En zelfs als u er heel wijselijk op wijst dat bij dit soort noodsituaties de waarschuwingscyclus voor "verse producten" extreem kort moet zijn, en zij zijn het die het zeggen, het feit dat er geen onttrekking aan de kramen was en dat ze het aankondigen, lijkt me des te belangrijker vanwege het ontbreken van een verband tussen "oorzaak versus gevolg", vind je niet?
Simpelweg omdat het niet is gebeurd.

Moindreffor schreef:u associeert het niet-verzoek om terugtrekking om te rechtvaardigen dat het niet heeft plaatsgevonden, neem me niet kwalijk, maar het is duidelijk misbruik, de gemiddelde incubatietijd van hepatitis A is 30 dagen, vertel me wie aardbeien 30 dagen bewaart voordat ze "vers" worden gegeten ", daarom hadden ze het over diepvriesaardbeien

Ik wil dat je 'biologisch' verdedigt, maar soms moet je het niet misbruiken


hier heb ik je ondervraagd over je verdediging van "biologisch"
Ik zei "hen"
En "hen", Ik ben het niet. : Cheesy:
En waarom zou ik een keuze verdedigen die individueel blijft? Vind je niet dat ik ouder ben..? : Idee:

ABC2019 gaat naar McDo, het is zijn keuze : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: Hebben ze geen "BIO" milkshake bij McDo? : Twisted:

5B4C3718-85D9-49DF-A168-59B3C538DE86.jpeg
5B4C3718-85D9-49DF-A168-59B3C538DE86.jpeg (223.29 Kio) Consulté 1975 fois

Ze hebben nu veel salade... Wil je wat "BIO" SODA... Hier is het:

C13D2FAC-2287-4B31-B8F5-C72D32A720A8.jpeg
C13D2FAC-2287-4B31-B8F5-C72D32A720A8.jpeg (112.99 Kio) Consulté 1969 fois


De nutteloze "BIO" wijn is al meer een primeur...

Kortom, je hebt "BIO" in alle sauzen en ze voegen "BIO" gifstoffen toe zoals witte kristalsuiker ... MAAR ... "BIO", het moet super goed zijn voor je gezondheid aangezien het "BIO" is...

Je hebt BIO "junkfood" als je wilt: Kortom... "BIOLOGISCH" betekent niets meer, je kunt BIO "nimportenawak" maken en daar uren doorbrengen als je wilt!
En "zoek de fout", maar zonder mij ging ik rond.

Hoe dan ook, ik weet dat je niet zo dom bent, je zou je toch niet laten beetnemen?

Eet smakelijk
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: BIOLOGISCH eten: geen garantie voor voedselveiligheid




par Janic » 04/06/22, 10:30

minste inspanning
03/06/22, 21:22

mij, wat ik onthoud, het is vooral dat hij uitlegt dat ondanks wat velen zeggen dit boerderijmodel moeilijk te vermenigvuldigen is
1) gebied waar te weinig klanten zijn, om de redenen die hij noemt
2) risico's van overproductie, als locaties te dichtbij zijn
3) moeilijkheden bij het verkrijgen van inputs als er een vermenigvuldiging van boerderijen is, moet je de tonnages in agri-bio compost of versnipperd groenafval zien
4) de hogere prijs van zijn productie
maar ook en vooral de administratieve moeilijkheid om alles te leveren wat met administratie te maken heeft, zoals scholen met een grote vraag
dus, zoals u zegt, tenzij we de massadistributie afschaffen, zal het moeilijk worden... en zelfs op een kleine markt concurreren producenten van dit type met verkopers die semi-groothandel kopen tegen aantrekkelijkere prijzen
om de simpele reden dat mensen gewend zijn aan massadistributie en zijn "goedkopere" mantra en die niets van biologisch begrijpen, het beste willen, niet-chemisch, voor dezelfde prijs als de rest en zo kan het niet werken.
een vaccin tegen aids maken is mogelijk, maar nog niet gedaan, aan de andere kant covid was het mogelijk in minder dan een jaar...
ongeacht het onderwerp, je blijft in dezelfde mentaliteit als de dogma's op de organische gedestilleerd door agrochemicaliën. Nee, het is evenmin mogelijk om een ​​vaccin te vinden tegen "vermeende" AIDS als tegen kanker en nog minder een experimenteel pseudo-vaccin op covid. Je bent niet in de wetenschap, maar in het bijgelovige geloof geërfd van de gebruikelijke religies op geloof in... bij voorkeur alles!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: BIOLOGISCH eten: geen garantie voor voedselveiligheid




par izentrop » 21/03/23, 07:49

Heeft biologische landbouw nog toekomst?
Na de ineenstorting van de markt geven duizenden boeren de biologische landbouw op en keren ze terug naar de conventionele landbouw, die minder gevoelig is voor droogte, minder brandstofintensief is en vooral veel betaalbaarder voor de consument.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: BIOLOGISCH eten: geen garantie voor voedselveiligheid




par Janic » 21/03/23, 08:13

21/03/23, 08:49
nogmaals izmentrop
Heeft biologische landbouw nog toekomst?
meer dan ooit. Richt je liever tot echte bioboeren en hun gebruikelijke consumenten die niet zelf bevoorraden aan Carrefour en andere supermarkten die enkel "biologisch" gemaakt hebben uit commercieel opportunisme, niet uit ecologische overtuiging.
Ik weet dat je hier alleen tussenbeide komt om je gebruikelijke rotzooi te zaaien, vertrouwend op je enorme onwetendheid over de onderwerpen die je aansnijdt en die je niet ter plaatse controleert.
Waar zijn bijvoorbeeld jouw bewijs dat vaccinaties ooit epidemieën hebben voorkomen, wat eens te meer wordt bevestigd met deze dodelijke covid-mRNA-komedie.
PS: Uw AFIS is geen officieel erkende referentie op dit gebied, zoals al uw sekten.
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: BIOLOGISCH eten: geen garantie voor voedselveiligheid




par Obamot » 22/03/23, 01:02

Niet beter!

Janic schreef:21/03/23, 08:49
nogmaals izmentrop
Heeft biologische landbouw nog toekomst?
meer dan ooit. Richt je liever tot echte bioboeren en hun gebruikelijke consumenten die niet zelf bevoorraden aan Carrefour en andere supermarkten die enkel "biologisch" gemaakt hebben uit commercieel opportunisme, niet uit ecologische overtuiging.
Ik weet dat je hier alleen tussenbeide komt om je gebruikelijke rotzooi te zaaien, vertrouwend op je enorme onwetendheid over de onderwerpen die je aansnijdt en die je niet ter plaatse controleert.
Waar zijn bijvoorbeeld jouw bewijs dat vaccinaties ooit epidemieën hebben voorkomen, wat eens te meer wordt bevestigd met deze dodelijke covid-mRNA-komedie.
PS: Uw AFIS is geen officieel erkende referentie op dit gebied, zoals al uw sekten.
nee maar je begrijpt het wel "niet" Janic, zijn bronnen zijn "onbetwistbaar" het is Pin_Pin-risien, 'Huidige echtgenote' en daar BFM : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
BFM-TV schreef:Biologische producten worden als veel te duur beschouwd in vergelijking met "de voordelen die ze opleveren".
https://bfmtv.com/
ah Nou, het is cool, de grote distro. zullen de prijzen weer moeten verlagen (aangezien we weten dat ze als 'winstcentrum' kunstmatig op een te hoog niveau worden gehouden)! Omdat de VRAAG er is (zelfs als jezelf vullen met BIO nutteloos is).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 299-gasten