BIO een markt als alle andere

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: BIO een markt als alle andere




par Moindreffor » 18/02/22, 20:24

de plaats van biologisch daalt voor het tweede achtereenvolgende jaar met -4% in 2021
sommige producenten die het biologische avontuur gingen proberen, geven de conversie op
lokale en niet-biologische directe verkoop zit weer in de lift

is het dat de argumenten van biologisch de consument niet meer overtuigen, door middel van advertenties zonder realiteit, zijn mooie toespraken niet langer voldoende om deze markt te ondersteunen?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: zn




par Obamot » 19/02/22, 23:35

Intox, het is niet waar, de BIO is nu zelfs te vinden in de kraampjes van hard-discounters, en hun aanbod blijft groeien.
En bovendien betekent dat helemaal niets: ongelijk hebben is geen bewijs van gelijk hebben!

Nou, daar stop ik mee, het is zo rustgevend.

Janic schreef:minder sterke reflectie
hongersnood is wanneer de agrarische methode niet voldoende reserves biedt om een ​​klimaatgevaar precies te voorkomen
absoluut niet! Vraag het een geschiedenisleraar! Hongersnoden kunnen niet voorkomen in overwegend landelijke samenlevingen (80/90%) die gewend zijn aan het oogsten van gecultiveerde planten, maar ook wilde soorten die niet beperkt waren tot de huidige catalogi. De enigen die lijden onder hongersnoden zijn de buitenwijken[*] van steden
[*] verbannen uit stadscentra bewoond door de bourgeoisie en handelaars en ambachtslieden.
dan bestaan ​​er al sinds de oudheid silo's voor granen, maar die zijn gereserveerd voor de rijken die ze kunnen betalen (en vlees dat niet kan worden opgeslagen tellen we niet mee) en de buitenwijken, die te arm zijn, veroorzaken in feite hongersnoden.
als de ploeg is geëvolueerd, is dat omdat we er een voordeel in hebben gevonden, toch?
Ja, onmiddellijk, schijnbaar voordeel, maar het land voorzichtig uitputten totdat het onvruchtbaar wordt (bijvoorbeeld Amerika, dat werd gekopieerd onder het voorwendsel van betere opbrengsten met NPK) en dat momenteel terecht wordt bekritiseerd.
nadat je ons hier al de geboorte van "biologisch" hebt uitgelegd, dus ik ben geïnstrueerd door een verwijzing in de kwestie "jij" en daarom, zoals je het ons hebt uitgelegd, weten we dat "biologisch" is geboren uit een ideologie, en degenen die willen begrijpen wat dat inhoudt, zullen weten hoe ze het moeten uitzoeken
nee mijn vent
a) Ik ben geen leraar in BIO, maar een verdediger ervan, sinds het begin bijna een eeuw geleden bewezen effectief te zijn. Dus om geleerd te worden, moet je het doen met boeren en fokkers die al tientallen jaren geleerd hebben, in echt biologisch.
b) elke verandering, uitgaande van een ideologie om te weten hoe ze zich moet uitdrukken en begrijpen nieuwe ideeën
ideologie
Wetenschap van ideeën, concepten, in relatie tot tekens (semantiek).

Wetenschap van ideeën (in de algemene zin van bewustzijnsfeiten), van hun aard, van hun relatie met de tekens die ze vertegenwoordigen, en vooral van hun oorsprong (die ze alleen ontlenen aan zintuiglijke ervaring, voortzetting van Condillac's sensualisme)


bovendien is niets anders dan het feit dat je oneerlijk en beledigend bent, genoeg om je spraak te devalueren
hetzelfde, om zo'n oneerlijke opmerking te overwegen is het toch nodig om deze duidelijk aan te duiden en te bewijzen: Citaat?! Wat betreft beledigend zijn, je verwart, zoals ABCile, gegeneraliseerde populaire taal [*](Coluche, Brassens) en observatie van een waarneembare realiteit.
een goede spreker of tegenstander heeft dit niet nodig
de argumenten doen het zonder hen, de laatste interpunctie accentueert deze argumentatieve observatie alleen maar.
wanneer je jezelf kunt uitdrukken zonder deze onaangename kunstgrepen, is het mogelijk om te discussiëren
bespreken wat, wat je niet weet zoals ABCon en IZmentor? Begin dus met het bestuderen van een onderwerp in de diepte, voordat hij degene is die ervan weet na het lezen en reproduceren van de oude antibio valse argumenten van agrochemici. zoals ABCile en andere grappige dingen over vaccins of "alternatieve" medicijnen.
na en alleen na we kunnen erover praten zonder nutteloze polemiek.

[*] dom, stront, saai, hoer, bordeel, etc...
De "grappige" zullen posten in "De tuin van de luiaard” wat nog steeds “meer permacultuur dan permacultuur” is en dan durven ze nog steeds hier te komen om de verdiensten van agrochemicaliën te prijzen.. : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: :| : Mrgreen: :| : Mrgreen: : Mrgreen:
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: zn




par Moindreffor » 20/02/22, 15:26

Obamot schreef:Intox, het is niet waar, de BIO is nu zelfs te vinden in de kraampjes van hard-discounters, en hun aanbod blijft groeien.
En bovendien betekent dat helemaal niets: ongelijk hebben is geen bewijs van gelijk hebben!

Nou, daar stop ik mee, het is zo rustgevend.

het zijn de cijfers, ik ben het niet die het zegt, daarna is het niet omdat we overal "biologisch" vinden dat het meer verkoopt, het is meer dan door een hype , iedereen geloofde dat het nodig was om "biologisch" te verkopen

je kunt de figuren weigeren en je gezicht verbergen, het belet niet dat het een realiteit is

Ik heb een video bekeken van de Cagnolle-boerderij en de programma's van onze kandidaten, voor sommigen 100% biologisch in de landbouw tegen 2050, we zullen boeren moeten vinden : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: BIO een markt als alle andere




par Obamot » 20/02/22, 15:39

D72482A4-442F-4AB7-990D-FE7A43E9513D.jpeg
Moindreffor schreef:de plaats van biologisch daalt voor het tweede achtereenvolgende jaar met -4% in 2021


Ik vond meer dan 33% in 2 jaar tot meer dan 50% van de oppervlakken in vijf jaar...

Als we uw 4% toegeven, is dat 33% - 4% = 29% tot 46% vooruitgang...

Hoe zeg je al?

— “dit zijn de cijfers, ik ben het niet die het zegt”,

- ”Achteraf is het niet omdat je overal 'biologisch' vindt dat het minder verkoopt”

- "het is eerder dat door BEWUSTZIJN iedereen BEGRIJPT dat het nodig was om "biologisch" te KOPEN

— “Je kunt de cijfers weigeren en je gezicht verbergen, het belet niet dat het een realiteit is”

Iets anders? Ik kan...?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: BIO een markt als alle andere




par Moindreffor » 20/02/22, 15:52

Obamot schreef:D72482A4-442F-4AB7-990D-FE7A43E9513D.jpeg
Moindreffor schreef:de plaats van biologisch daalt voor het tweede achtereenvolgende jaar met -4% in 2021

er staat "Zwitsers" in het midden van je nummers, toch? Ik heb het tegen jou over Frankrijk
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: BIO een markt als alle andere




par Obamot » 20/02/22, 16:04

Doe geen moeite, je hebt verloren.

0A6560FF-42F3-4C8B-9430-36E982B74DCF.jpeg
0A6560FF-42F3-4C8B-9430-36E982B74DCF.jpeg (144.47 Kio) Consulté 2712 fois


82% - 4% = 78% vooruitgang in 5 jaar

QED
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: BIO een markt als alle andere




par Christophe » 20/02/22, 16:12

Dit kwam ik gisteren tegen: https://www.rtbf.be/article/investigati ... o-10666904

96% van de Belgen koopt minstens één biologisch product per jaar. De branche groeit. Om aan de vraag te voldoen, organiseren grote retailers en agrifoodbedrijven zich. En hun methoden roepen vragen op. #Onderzoek onthult hoe arbeiders aan de andere kant van Europa worden uitgebuit om ons in staat te stellen biologische groenten en fruit te eten. Of hoe gigantische kippenhokken overal uit de grond schieten en de regels overtreden. Het doel: jou steeds meer biologische producten verkopen tegen de laagste prijs.

Cash Investigation had in 2019 een nummer:

Tegenwoordig zijn bijna alle groenten en fruit die je koopt, of ze nu biologisch zijn of niet, industriële producten. Hiervoor hebben de multinationals volledig gestandaardiseerde zaden ontwikkeld.

Linda Bendali en het Cash Investigation-team onthullen waarom onze tomaten in een halve eeuw bijvoorbeeld meer dan 50% van hun vitamines hebben verloren.

De zaden die aan de basis liggen van de groenten en fruit die we consumeren zijn inmiddels eigendom van een handvol wereldreuzen zoals het Duitse Bayer of het Franse Limagrain, dat aan omzet meer dan 2 miljard euro weegt. Een geglobaliseerde onderneming waar het zaad voor meer dan goud wordt verkocht.

Regisseur Linda Bendali ging naar India, waar multinationals hun zaden laten produceren. Ze ontdekte vrouwen en kinderen die zwoegen voor een handvol roepies.

Deze race om hightech zaden kan ook gevolgen hebben voor onze gezondheid. Ze onderzocht deze tarwe bestemd voor de vervaardiging van onze baguettes of onze boterhammen die sommige consumenten niet meer verteren. Glutenovergevoeligheid is niet zomaar een modeverschijnsel, u zult begrijpen waarom er zoveel voorstanders zijn van "glutenvrij"!

Bedreiging van de gezondheid, verlies van voedingsstoffen, "privatisering" van levende wezens, de grote industriële overval op onze groenten en fruit.


1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: BIO een markt als alle andere




par Obamot » 20/02/22, 16:57

- "Hallo, dit is Lise Lucet, CASH-onderzoek [...]!

Piep, Bieeeeeeeeep

A41E60FC-B098-4A02-BB1E-300202FFBFCB.gif
A41E60FC-B098-4A02-BB1E-300202FFBFCB.gif (544.38 KiB) 2696 keer bekeken
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: BIO een markt als alle andere




par Moindreffor » 20/02/22, 20:07

Obamot schreef:Doe geen moeite, je hebt verloren.

in 2018 vooruitgang voor 5 jaar dus voor de voorgaande jaren, hoe zeg je dat het de volgende jaren zal verbeteren
2018 is ver verwijderd van 2021, nietwaar? Om te zeggen dat het goed is gegaan, vind ik niet erg, daar zeggen de cijfers dat het al 2 jaar aan het dalen is, dus om het tegen te spreken, zoek cijfers voor Frankrijk en voor 2021
het is gek hoe je gelijk hebt, je bent bereid om te proberen getallen en landen te manipuleren,

Ik ben blij dat het lokale vooruitgaat, dat dit lokale niet organisch is maar beredeneerd dat past ook bij mij, aan de andere kant is het voor jou fundamentalisme, klaar om te liegen omdat je niet kunt bevatten dat je verheerlijkte model niet langer degene kan zijn die in opkomst is

Consumptie: afzet biologische producten in 2021 gedaald
https://www.francetvinfo.fr/economie/em ... 35989.html
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: BIO een markt als alle andere




par Obamot » 20/02/22, 20:23

Ik had dit al voorbereid, omdat ik wist dat je eraan zou komen (maar dit zal mijn laatste bericht zijn, want alles is gezegd)

Publiceer eerst je vorige bron! Dan ...

+ 82% tussen 2011 en 2016.

+ 17% in 2017 (stijging t.o.v. totaal volume). https://www.agencebio.org/wp-content/up ... ce-BIO.pdf

+ 15,7% tussen 2018.

+ 8% tussen 2019.

+ 12,2% in 2020. https://www.circuits-bio.com/chiffres-e ... os-en-2020

Plots zou het 4% dalen, dus wat? We zitten al tien jaar nog steeds in een ZEER stijgende lijn.

QED

Bron: ik geef alleen degenen die nog niet eerder zijn gegeven.
Dernière édition par Obamot de 20 / 02 / 22, 20: 26, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 325-gasten