[Lazy garden] Annotatie van Did67 YouTube-video's?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

[Lazy garden] Annotatie van Did67 YouTube-video's?




par Carl » 05/09/17, 22:49

Bonjour à tous,

Wat mij betreft, ik ben snel in de veertig en ben gevoelig voor de kwaliteit van het voedsel dat mijn familie eet, evenals voor de kwaliteit van mijn dutjes : Lol:

Ik heb zojuist de YouTube-video's van Le Potager du laesseux (Did67) ontdekt (bedankt Didier!)

Ik begin deze video's te "indexeren", om ze te annoteren door te verwijzen naar de tijden en de onderwerpen die in elke video worden behandeld.
Ik zeg tegen mezelf dat ik later, door te zoeken naar een naam voor een groente of een ziekte, direct de bijbehorende videofragmenten over het gezochte onderwerp zou vinden (waardoor het geheel veel meer "levend" en daardoor begrijpelijk / assimileerbaar wordt gemaakt.

Voor video 007 geeft dit bijvoorbeeld dit (maar het kan veel gedetailleerder zijn):

Video 007 - 11 augustus 2016
01:05: komkommersteel
01:40: Koolkool. Gegeten in salade. Oogsttechniek. Laat de wortel om een ​​groene mest te maken.
03:10: Boerenkool. / Salade / Prei
03:45: Broccoli
04:35: uien en sjalotten klaar om te worden geoogst en in plaats daarvan bonenboon te planten (in de gaten links)
07:52: Aubergine
08:10: Spruitjes
09:30: Enorme pompoen op 11 augustus !!!
10:45: Zoete aardappel
11:10: Frambozenboom om vast te zetten met strak draad
11:50 uur: Bloemkool die nog geen appel heeft
12:05: knolselderij. Attentie mol ratten zijn dol op ze!
12:20: Venkel gaat omhoog in zaden
12:35: Boon (dwergvariëteit) in volle productie
13:10: Wortelen
16:15: Meloen in chassis
18:10: Over de ontwikkeling van valse meeldauw (luchtvochtigheid. Gebied langzaam 's morgens droog ...)


Qu'en pensez-vous?
3 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
lazzaret
x 17

Re: [Lazy Potager] Annotatie van Did67 YouTube-video's?




par lazzaret » 05/09/17, 22:59

zoals bij alle initiatieven: het is werk! Bedankt voor het geleverde werk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: [Lazy Potager] Annotatie van Did67 YouTube-video's?




par Carl » 05/09/17, 23:59

Meer of minder gedetailleerd voor elke video, ik heb een equivalent voor de 37ème-video's die ik beschikbaar kan stellen, als het nuttig kan zijn voor anderen ...
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: [Lazy Potager] Annotatie van Did67 YouTube-video's?




par Carl » 06/09/17, 21:59

Nou, als het nuttig kan zijn voor iemand hier is een eerste poging / start: http://textuploader.com/d6w3c
3 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: [Lazy Potager] Annotatie van Did67 YouTube-video's?




par Did67 » 11/09/17, 18:35

Oulalalla! Ik ontdek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het zal me enorm dienen: ik ben de eerste die niet meer weet wat ik zeg. En vooral waar !!! Dit alles wordt geïmproviseerd, zonder zelfs maar een post-it!

Als je het niet erg vindt, zal ik aan het begin van een van de volgende video's wat informatie geven - misschien de "speciale 50Eme"
2 x
ChristianC
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 82
Inschrijving: 01/06/17, 13:51
Plaats: Hérault, Cazilhac
x 25

Re: [Lazy Potager] Annotatie van Did67 YouTube-video's?




par ChristianC » 12/09/17, 14:26

Carl schreef:Nou, als het nuttig kan zijn voor iemand hier is een eerste poging / start: http://textuploader.com/d6w3c


Het is geweldig! Welke bijdrage voor de fenocultors van forum ! En hoe het kan worden gebruikt!

Grote dank Carl! Natuurlijk zal er een volgende versie zijn, misschien interactief (klik op het commentaar van de reeks en open de video op de exacte plaats : Mrgreen: !) - we zijn lui of niet : Oops:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: [Lazy Potager] Annotatie van Did67 YouTube-video's?




par Did67 » 12/09/17, 15:03

Arme Carl! Daar zit je vast. De volgende video is hier binnenkort!
1 x
jpbord
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 13/05/17, 23:45
Plaats: 24 Dordongne Bergerac
x 9

Re: [Lazy Potager] Annotatie van Did67 YouTube-video's?




par jpbord » 20/09/17, 00:08

Did67 schreef:Oulalalla! Ik ontdek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het zal me enorm dienen: ik ben de eerste die niet meer weet wat ik zeg. En vooral waar !!! Dit alles wordt geïmproviseerd, zonder zelfs maar een post-it!

Als je het niet erg vindt, zal ik aan het begin van een van de volgende video's wat informatie geven - misschien de "speciale 50Eme"




voor info over Carl's werk erg sympatrisch en nuttig

maar probeer je de tekst van je video's op youtube te indexeren?

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... ixqbbCp144
http://www.optimoffice.fr/2012/08/comme ... r-youtube/
hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: [Lazy Potager] Annotatie van Did67 YouTube-video's?




par Adrien (voormalig nico239) » 20/09/17, 00:30

Een verklarende woordenlijst Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: [Lazy Potager] Annotatie van Did67 YouTube-video's?




par Carl » 20/09/17, 20:59

Did67 schreef:Oulalalla! Ik ontdek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het zal me enorm dienen: ik ben de eerste die niet meer weet wat ik zeg. En vooral waar !!! Dit alles wordt geïmproviseerd, zonder zelfs maar een post-it!
Als je het niet erg vindt, zal ik aan het begin van een van de volgende video's wat informatie geven - misschien de "speciale 50Eme"


HARTELIJK BEDANKT ! Wat een eer =) het is gewoon hartverwarmend ....

ChristianC schreef:Het is geweldig! Welke bijdrage voor de fenocultors van forum ! En hoe het kan worden gebruikt!
Grote dank Carl! Natuurlijk zal er een volgende versie zijn, misschien interactief (klik op het commentaar van de reeks en open de video op de exacte plaats : Mrgreen: !) - we zijn lui of niet : Oops:


IDEM! : Mrgreen:

Did67 schreef:Arme Carl! Daar zit je vast. De volgende video is hier binnenkort!


: Lol: : Lol: : Lol:

jpbord schreef:voor info over Carl's werk erg sympatrisch en nuttig
maar probeer je de tekst van je video's op youtube te indexeren?
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... ixqbbCp144
http://www.optimoffice.fr/2012/08/comme ... r-youtube/
hartelijk


Ik kende de softwaremogelijkheid, maar ik kende deze tool niet die eenvoudig te gebruiken lijkt ... heel erg bedankt voor de referentie !!!
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten