Alles over aardappelen voor 2021

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Alles over aardappelen voor 2021




par Did67 » 26/09/21, 09:24

Hier is het "technische" blad: http://plantdepommedeterre.org/index/fi ... rre/spunta

Inderdaad, veel interessante dingen: productiviteit, grootte! En een beetje "gemiddeld" (weerstand, vroegheid)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Alles over aardappelen voor 2021




par Julienmos » 01/10/21, 21:16

aardappelen hebben een vrij hoge glycemische index, maar ik las ergens dat die met paars vruchtvlees deze afwijking niet zouden hebben...

Ik denk dat het de "vitelotte" is, wie heeft hem al getest? en zijn er andere soortgelijke soorten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Alles over aardappelen voor 2021




par Did67 » 02/10/21, 11:18

Julienmos schreef:aardappelen hebben een vrij hoge glycemische index, maar ik las ergens dat die met paars vruchtvlees deze afwijking niet zouden hebben...

Ik denk dat het de "vitelotte" is, wie heeft hem al getest? en zijn er andere soortgelijke soorten?



Dus daar zou ik eerst achterdochtig zijn.

De eerste factor die de glycemische index in aardappelen beïnvloedt, is de manier waarop het wordt bereid: hoe meer "puree" het is, hoe eerder het wordt verteerd.

Achteraf zijn die met paars vruchtvlees misschien gewoon wat minder zetmeelrijk???

Om de glycemische index te verlagen, is er een fatale roeispaan: vezels!!! Die ook een delicatesse zijn van je microbiota.

Dus vezel + vezel + vezel + vezel... en je bent beter af.

Als ze rauw zijn, zijn ze nog minder verteerbaar...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 393-gasten