Plastic afval in hooi voor fenocultuur

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Plastic afval in hooi voor fenocultuur




par phil53 » 24/08/17, 08:15

Ik wil hierover een mening hebben omdat ik planten recupereer die door de gemeente of individuen zijn gekapt of geplet.
Deze hebben soms flessendoppen, kleine stukjes verpakking etc.
Tot nu toe heb ik afgezien van het terugwinnen van deze organische stof, maar blijven kunststoffen uiteindelijk niet inert in de aarde?
Wat me op het idee bracht, is een onderwerp op het internet forum waar werd ontwikkeld dat we bepaalde kunststoffen onder bepaalde omstandigheden kunnen verbranden zonder meer vervuiling dan hout
Als we de aarde niet teruggeven, eindigen ze als een steen. Inkt / kleurstoffen, hoe reageren ze?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Plastic afval in hooi voor fenocultuur




par Did67 » 24/08/17, 15:36

Er zijn verschillende soorten kunststofafval voor huishoudelijk afval:

- polyethylenen (PE-HD of LD en enkele andere): als gevolg van de polymerisatie van ethyleen kunnen we ervan uitgaan dat ze onschadelijk zijn en un niet erg biologisch afbreekbaar ... Sommige bacteriën slagen erin dunne plastic films van PE te ontmantelen ...

- PET is polyethyleentereftalaat; ondanks zijn naam is het niet een van de ftalaten die ervan worden beschuldigd een hormoonontregelaar te zijn; het lijkt daarom onschadelijk, zelfs als een of twee studies (zeer lage) risico's hebben gemeld, met name vanwege producten die tijdens de productie als "katalysator" worden gebruikt (antimoon), die in voedsel kunnen diffunderen ...

Deze producten kunnen in onze commerciële circuits in contact komen met voedsel (inclusief "biologische" producten in conventionele ketens - de chiquere winkels gebruiken meer kraftpapier).

Rekening houdend met de "barrière" die de plant vertegenwoordigt, denk ik dat er geen vrees bestaat om ... Men kan ook denken dat in dit stadium mogelijke sporen van "verontreinigende stoffen" (antimoon , resten van synthese) zijn verdampt of ... opgenomen door het voedsel in dit stadium ... Met andere woorden, ze zijn zeker minder gevaarlijk in de bodem dan als verpakking voor wat we eten. Dus waarom zouden we, zolang we ze tolereren als voedselverpakking, vragen stellen over de moestuin (het verhaal van de lucifer en de balk!)? Alleen iemand die alleen groenten consumeert die niet verpakt zijn, of in bulk gekocht en verpakt in kraft of in glazen potten, nooit ingeblikt (de blikken zijn van binnen geplastificeerd), enz., Kan het mogelijk krijgen. stel de vraag ... En natuurlijk, wie stopt met ademen als hij door de stad loopt ...
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Plastic afval in hooi voor fenocultuur




par Ahmed » 24/08/17, 19:44

In termen van gezondheidsrisico's is dit afval te verwaarlozen. Wat ik echter als een zorg zie, is de geleidelijke ophoping van microafval, als en bij opeenvolgende verspreiding. De oplossing zou waarschijnlijk zijn het verzamelen aan het einde van het groeiseizoen, zodra het grootste deel van de hooilaag is verteerd en voor een nieuwe voorraad (op dezelfde manier als onkruid wordt verwijderd).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Plastic afval in hooi voor fenocultuur




par Did67 » 25/08/17, 09:36

We kunnen inderdaad de grootste ophalen (bij alle gelegenheden, vooral tijdens de oogst).

Maar ik denk dat dit kan worden beschouwd als een "ballast", zoals kiezelstenen ... We plaatsen polystyreenballen om de groeiende steunen van sierplanten "lichter" te maken!

Blijft de esthetische kant die sommigen zal afschrikken.

En de kant "moderne wereld" die de "groene Khmer" zal afschrikken ...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Plastic afval in hooi voor fenocultuur




par phil53 » 25/08/17, 14:11

Ik zie het als Didier, (een soort plastic steentjes) de grote stukken die ik ze verwijder, wat me zorgen baart, zijn de kleine stukjes verpakking die erg fijn smaken, ze zullen in kleinere stukjes breken en kunnen uiteindelijk worden overwogen het als inerte materie?
Om terug te springen op de boodschap van Didier. Het is nu eigenlijk echt smerig wat er in de potten met sierplanten wordt gedaan. Tussen het polystyreen, het vilt weten we niet wat voor soort, en andere synthetische ondersteuning.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Plastic afval in hooi voor fenocultuur




par phil53 » 25/08/17, 20:14

En ook, is het niet waarschijnlijk dat de micro-stukjes pasta het spijsverteringsstelsel van bepaalde organismen verstoppen, zoals in de oceaan gebeurt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Plastic afval in hooi voor fenocultuur




par Did67 » 26/08/17, 16:13

Daar geloof ik niet dat er een antwoord is. Niemand hoefde wormen of springstaarten serieus te dwingen met PET-afval om te zien of ze stikten ... Gezien het zeer weinige onderzoek naar bodembiologie op dit moment!

Het spreekt voor zich dat als we het kunnen vermijden, het een risico minder is ...

Ik denk, maar dit is slechts speculatie, dat een of andere wormachtige "mangetout" dit "door hen heen zal zien gaan" en andere zullen selectiever zijn en onderscheid maken tussen yum-yum en wat is bah (voor hen) ???
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten