Een plantaardige luie Sarthe

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
xav72
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/02/18, 20:20
x 2

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par xav72 » 07/02/18, 20:32

Hallo Sarthois-vriend en hallo o grote Didier! :)

Ik zal dit bericht op de voet volgen omdat ik als project een bepaalde vorm van voedselautonomie heb, met de minste inspanning natuurlijk.

het zou goed zijn om informatie uit te wisselen over wat je thuis als een verscheidenheid aan groenten en fruit kunt planten (voorbeeld van baby-watermeloen met suiker waarvan het lijkt dat het is aangepast aan ons klimaat, kurkuma, enz. enz. .)

En nogmaals bedankt aan iedereen die deelneemt aan deze alternatieve methode en die getuigt!

Lang leve het leven, lang leve het hooi :)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 13/02/18, 13:06

Nou, het gaat vooruit! met een vriend zijn we net klaar met het opzetten van een zaailingenkas bij hem thuis. Binnen gebruiken we groentevierkanten en zaailingen, wat de productie van planten voor mijn luie tuin enorm zou moeten helpen.

Anders, nadat de sneeuw gesmolten was, maakte ik van de gelegenheid gebruik om vanochtend het hooi te beëindigen (weer onder de vlokken!):

jardin_fevrier2018_1.jpg


Ik maakte van de gelegenheid gebruik om mijn culturele ruimte te vergroten, met deze 3-planken tussen de fruitbomen. We komen dichter bij agroforestry!
jardin_fevrier2018_2.jpg


Er is alleen te kijken naar de organisatie van de planken, en al snel het snijden van de voor naar de bosmaaier ...

goedendag iedereen
0 x
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par denis17 » 13/02/18, 15:16

Dat zal een mooi complementair oppervlak vormen.
Goedendag voor jou.
denis
1 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 16/03/18, 13:16

Hallo iedereen,

vanochtend, sneltour door de tuin om een ​​eerste voor wortel te installeren ... herinnering aan de methode:
1) hooibrood in november
2) groef gesneden met de bosmaaier (de afgesneden strook is aan de zijkant verwaarloosd gewist, het is wat niet leuk is, maar tegen de tijd dat ik wegga gedrukt)
3) 3 klauwtanden om groot vuil, uiteindelijk grote wortels te krabben en te verwijderen (ik herinner me dat er vorig jaar op deze plek riet was!)
4) eerst de hark invullen
5) zaaien (niet te dicht)
6) Ik heb toen potgrond verkruimeld om de zaden te bedekken
7) harken
8) overvloedig water geven ... en dat is het!

op dit bord ben ik van plan deze groef met wortels te omringen met uien die in het hooi zijn geplakt. Een soort vereniging van culturen ...
sillon_carottes_2018.jpg

de groef na stap 6
sillon_carottes2_2018.jpg


Goede dag voor jou!
2 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 19/03/18, 19:45

vandaag planten veel uien, om de zijkanten van deze laatste planken af ​​te schermen met de voren.
Ik nam bulbilles van centurions en ook van rode uien ...

geen foto's, want hoe dan ook, met het hooi zullen we alleen zien wanneer ze naar buiten gaan!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 27/03/18, 09:26

hallo allemaal,

gisteren alweer een mooie dag in de tuin!

hier is een bord dat ik heb geïnstalleerd: twee voren met rode wortelzaailing. Ik hoop de regen van de komende dagen te benutten om de luchtvochtigheid tijdens het ontkiemen te behouden. Alle hooigoed rondom was afgeschermd met gele uien in het idee om een ​​associatie te maken.
Ik weet niet of het zal werken, maar ik zal het geprobeerd hebben!
mars2018_oignoncarotte.jpg


Ik merkte ook dat toen ik mijn bulbillen in het hooi plantte, er wormen zijn die op het oppervlak van het hooi "zwemmen", zoals op de onderstaande foto: vanwege de trillingen ??
mars2018_versdeterre.jpg


eindelijk een overzicht van de tuin. Wereldwijd maken marsault-wilgen hun "katjes" en worden ze al bezocht door bijen, pruimenbomen bloeien, perzikbomen zullen volgen. Op dit moment bewegen de wijnstokken niet, de kersenbomen, perenbomen zullen niet lang meer duren ...

mars2018_vue_ensemble.jpg


Goede dag voor alle
2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Ahmed » 27/03/18, 10:18

Ja, de trillingen van de grond veroorzaken de opkomst van wormen die op de vlucht slaan voor wat zij denken dat het een mol is: het is iets dat de vissers goed bekend is.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Did67 » 27/03/18, 15:42

De kans is groot dat het "epigés" zijn! De anecics vluchten diep hun galerij in. Ik heb ze ook altijd.

Ik heb het niet waargenomen, maar ik kreeg te horen dat sommige merels de vaardigheid kennen en ter plekke "vertrappen" om ze eruit te krijgen. En de andere idioten plegen zelfmoord!
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Ahmed » 27/03/18, 15:54

Ze plegen geen zelfmoord, omdat ze zo geloven dat ze zichzelf redden. Ik weet niet of dit geldt voor merels, maar kraaien gebruiken deze tactiek: door in bands te opereren maximaliseren ze (paradoxaal genoeg alleen) de hoeveelheid gevangen prooien.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Did67 » 27/03/18, 19:43

Ik kan verwarren met kraaien. Plots overvalt de twijfel mij en ik blijf daar geplant als een zeug die twijfelt ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 409-gasten