Een plantaardige luie Sarthe

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
bobbysolo67
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 23/07/16, 15:29
Plaats: Elzas
x 28

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par bobbysolo67 » 30/09/17, 12:19

sicetaitsimple schreef:En vraag aan Didier en Bobysollo: plant u uw eigen productie van de vorige zomer opnieuw?


Gisteren heb ik er wat besteld https://www.labonnegraine.com. Het is een site waar ik vaak zaden en planten heb besteld. Ik voltooi ook met mijn eigen productie.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9804
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par sicetaitsimple » 30/09/17, 14:52

Did67 schreef:Massa is voorbij! Ik ga afwijken van tradities ...


Dus plant knoflook deze herfst?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bobbysolo67
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 23/07/16, 15:29
Plaats: Elzas
x 28

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par bobbysolo67 » 30/09/17, 15:04

sicetaitsimple schreef:Dus plant knoflook deze herfst?


Er zijn wintervariëteiten (voor milde wintergebieden en andere voor koelere gebieden) en dan die voor de lente. Ik beveel de site aan die ik eerder noemde: daar vind je alle uitleg.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Did67 » 30/09/17, 16:09

sicetaitsimple schreef:
Did67 schreef:Massa is voorbij! Ik ga afwijken van tradities ...


Dus plant knoflook deze herfst?



Ja dat is alles. Met de juiste variëteiten. Als dit wordt aanbevolen in Quebec, waarom dan niet bij ons?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9804
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par sicetaitsimple » 30/09/17, 19:14

Did67 schreef: Als dit wordt aanbevolen in Quebec, waarom dan niet bij ons?


Omdat het bij ons niet Quebec is!

Het is sowieso de moeite waard om te proberen, vooral als je in vergelijking daarmee een "klassieke" late winterplantage doet. Ik weet niet echt wat ik kan verwachten in termen van vroegheid?

Trouwens, heb je er ooit aan gedacht wat je volgend seizoen in je tomatentunnel gaat doen voordat je de tomaten erin doet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Did67 » 30/09/17, 19:33

We hebben er nog niet over nagedacht.

Het "spel" zal bestaan ​​uit "fenokweek". Omdat ik weinig heb geïrrigeerd, valt het hooi veel minder uiteen. Het biologische leven moet lijden. Dus ik ben bezig met het "opladen" van de waterreserve; Ik ben blij te zien dat het hooi nu van onderen nat is ...

Ik denk erover hooi op te laden en lijnen van een groene mest te zaaien om nitraten op te vangen en niet te vervuilen ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9804
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par sicetaitsimple » 30/09/17, 19:50

Did67 schreef:
Het "spel" zal bestaan ​​uit "fenokweek". Omdat ik weinig heb geïrrigeerd, valt het hooi veel minder uiteen. Het biologische leven moet lijden. Dus ik ben bezig met het "opladen" van de waterreserve; Ik ben blij te zien dat het hooi nu van onderen nat is ...

Ik denk erover hooi op te laden en lijnen van een groene mest te zaaien om nitraten op te vangen en niet te vervuilen ...


Ik begrijp niet echt waarom je "vervuilt", aangezien je tunnel wordt beschermd tegen massale instroom van water, die jij bent die controleert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Did67 » 30/09/17, 20:12

Ja, je hebt ook gelijk ...

Het idee was nu om al het water dat valt te injecteren, te "imiteren" "alsof er geen zeildoek is" en daarom zo natuurlijk mogelijk te zijn. Een beetje percolatie is interessant voor natrium en andere elementen die zich anders zouden ophopen ... Maar plotseling ook nitraten ... Tenzij groenbemester ...

Alles wat eenvoudig lijkt, is snel complex!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9804
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par sicetaitsimple » 30/09/17, 21:01

Did67 schreef:
Het idee was nu om al het water dat valt te injecteren, te "imiteren" "alsof er geen zeildoek is" en daarom zo natuurlijk mogelijk te zijn.


Daar maak je naar mijn mening echt voor niets knopen in het hoofd! Uw kas en uw tunnel zijn volledig antropische ruimtes, vooral vanuit het oogpunt van watervoorziening. Je moet het redden (in de zomer maar ook in de winter, dat is het verschil met een open ruimte), maar ik zie echt niet in hoe het "kopiëren" van de natuur op natuurlijke winterbewatering een referentie zou moeten zijn. Enorm natuurlijk water geven in de winter of de lente is inderdaad een belangrijke reden voor verlies van voedingsstoffen en grond, dus vermijd deze indien mogelijk.

Nu ben ik het eens met het feit dat het wenselijk zou zijn om de nuttige waterreserve van uw grond (onder broeikasgassen en tunnels) rond de maand mei opnieuw aan te leggen, en alleen u kunt doe het door het op zijn best te beheren. Maar hey, met ik denk dat 12m3 tanks, het zou moeten helpen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 13/10/17, 09:43

phénoculteurs de hi!

alleen voor de archieven, hier is hoe mijn grond eruit ziet, nooit bewerkt of bekrast, alleen bedekt met hooi sinds maart (7 maanden). In dit geval verwijder ik het hooi omdat ik mijn vierkant met aardbeien binnenkort wil vergroten:

IMG_20171012_184040.jpg


mijn tomaten waren op deze locatie. Ik zie veel kleine knaagdierentunnels (waar ik tot nu toe geen last van heb gehad). paardenstaartspruiten wachten om opnieuw te kunnen beginnen.

Ik gebruikte toen een paar maanden geleden brf bereid om mijn mini-aardbeienvierkant als volgt uit te breiden:
IMG_20171012_185702.jpg


Ik heb knoflook getransplanteerd (wat ik kreeg) en ik begon wat hooi te zetten om voor te bereiden op volgend seizoen ... Momenteel geeft het overzicht dat:
IMG_20171012_185724.jpg
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 411-gasten