Een kleine kwestie van landbouwmachines ...

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Een kleine kwestie van landbouwmachines ...




par Grelinette » 11/12/10, 19:34

Ik gebruik mijn paard om te slippen en ik heb wat gereedschap gemaakt.

Hier is bijvoorbeeld een logtang (gemaakt met metselaarskassen):
Beeld

en een trinqueballe of triqueballe (gemaakt met kruiwagenwielen en materialen van verschillende oorsprong ...):
Beeld

en hier is de associatie van 2 (sorry ... 3 met het paard!):
Beeld
(Binnenkort zal ik een klein zitje op de trinqueballe bevestigen, het zal een soort sulky slippen zijn, erg praktisch om tussen de bomen in het bos te slalom!)

Ik heb net deze handmatige klem gevonden met een ander klemsysteem dan ik.
(links in blauw en oranje)
Beeld

Bent u van mening dat dit systeem effectiever is in het klemmen van de klem?
(Het kan interessant zijn om heel grote trunks op te tillen)

Beeld
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/12/10, 20:05

Ik ken de problemen van slippen niet, maar het komt mij voor dat de 2-systemen een nadeel hebben. Als u stopt met het trekken van de tang, valt u of laat u de lading vallen. In het geval dat men het hout horizontaal wil verplaatsen, is dit een nadeel, als het paard op een obstakel stopt, nee?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 11/12/10, 20:40

oh! ja, niet slecht gedachte! maar heb je gepland vlekken in het geval dat de matrijs wiel ... zoals wij zeggen: clever clever!
je nog steeds een breedte voldoende opluchting om slalommen tussen de bomen
goede skid
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/12/10, 22:19

Naar mijn mening verandert het niet veel, wat kan veranderen is het hefboomeffect met veel langer verbonden kassen aan de kant getrokken door het paard, om de kracht te vermenigvuldigen en beter om te haken, maar met boomstammen dicht bij de ton, het is niet nodig, de haak zakt voldoende om depressief te blijven, zelfs wanneer gestopt.

Het licht vervormde parallellogram dient om de horizontale handgreep te behouden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/12/10, 22:46

Ik zou geen commentaar geven op het vasthouden in relatie tot het gewicht (eens met wat er is gezegd), aan de andere kant heeft de tweede met het oranje handvat enkele voordelen:
- het asymmetrische aanhaalgedrag zou de houdbaarheid moeten verbeteren.
- Het handvat bevindt zich zeer dicht bij het blok, zodat het klemeffect optimaal is.
- omdat het niet in het midden ligt, zal niet alleen het gewicht maar de verschuiving ervoor zorgen dat de uitrusting beter zal zijn.
- het is lichter.
- het handvat is duidelijk veel comfortabeler om te dragen.

Negatieve punten:
- misschien moeilijker om te dragen (minder comfortabele outfit vanwege de shift). Zo vermoeiend om goed te dragen op langere reizen. Mebon, het moet worden gecompenseerd door het uiteinde van de handgreep aan de elleboog, wat zou moeten helpen om een ​​betere houvast te krijgen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 11/12/10, 23:46

Om snel vragen en opmerkingen te beantwoorden:

- de klem met de klemmen wordt niet los wanneer het paard stopt. Integendeel, met de trekkracht zakken de punten het bos in en moet je een beetje schoppen om ze los te maken. Aan de andere kant is het in het begin moeilijker omdat het nodig is om de klem te fixeren voordat hij met het paard doorgaat.
Omdat het een paar keer over 8 kg voor 75 cm gaat, is het minder handig. Ik zou een kleine klemveer moeten plaatsen.

- Als ik het goed begrijp, dient a priori het parallellogramsysteem van de kleine klem (oranje en blauw) alleen maar om de hendel horizontaal te houden. Inderdaad, in de hand is het erg handig omdat we niet bukken om de boomstammen op te pakken en het hangt heel goed omdat de toppen scherp zijn. Daarnaast is er een kans om het hout eenvoudig los te maken met een polsbeweging.

Het parallellogramsysteem ziet er vrij eenvoudig uit en ik wilde een identiek maar een beetje groter en sterker maken om te gebruiken met het paard.
Maar als het systeem alleen dient om het handvat horizontaal te houden, is het het niet waard.

Dus ik ga mijn vak concentreren op de grote bal die verbeterd moet worden. (de stoel bijvoorbeeld)

Als de stam die moet worden verplaatst erg zwaar is, vind ik het moeilijk om de buis (hefboom) te vouwen om de kofferbak op te tillen. Ik zou een liersysteem moeten vinden dat ik gemakkelijk kan repareren: ik maak de voorkant van de hendel aan de kofferbak vast met de ketting, en ik til de kofferbak op met een lier op de klem en de wielen.
Ik dacht aan een systeem gemaakt met een andere metalen buis die zakt in het verlengde van de hendel en waarrond een kabel met een bar omwikkelt, maar dat is niet gemakkelijk. Als je ideeën hebt ...

Ik moet ook staven plaatsen zodat als ik een wiel hang dat langs een boom passeert, het op de stam van de boom glijdt om niet te blokkeren (anders trekt het paard tot het iets breekt) .

Het is ook noodzakelijk om een ​​systeem te bedenken om de takken met de grote bal te transporteren. Ik denk dat ik iets moet kunnen repareren in de vierkante buizen die de wielen vasthouden. Ook hier zijn ideeën en suggesties welkom.

Voor lekrijden is er geen risico: de wielen zijn onverwoestbaar! (Ik vond ze in de goede hoek bij 20 € 2, een goede deal). Het is een Engels bedrijf dat ze produceert en ik zag een advertentie waarin we het wiel zagen met grote nagels doorboord en nog steeds aan het rollen waren!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/12/10, 23:55

Dit zijn 2-klemmen die automatisch vastzetten, hoe meer het zwaar is, hoe meer u fotografeert en hoe meer het wordt gebruikt :) Magic! Uiteraard zijn er grenzen.

Om te weten welke van de 2-systemen het meest efficiënt is, is het noodzakelijk om een ​​statisch krachtdiagram te maken voor een gegeven hoek / positie, wetende dat alle krachten bij evenwicht uitharden (dwz wanneer deze strak zijn). ).

Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik meer deed ... maar ik weet zeker dat Remundo, die nog steeds "binnen" is, dit binnen 10 minuten voor je zal oplossen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/12/10, 00:46

hoe noem je het dragen van takken? om een ​​aantal te binden aan het grote uiteinde en alles achter te laten?

jouw wielen lijken erg klein ... Ik zal veel betere houten karwielen zien ... of imitaties van ijzer

of 21 inch off-road motorfiets voorbanden op speciale ijzeren velg ... ik ben van plan er een paar te maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/12/10, 07:05

Zoals Chatelot zegt!

Hoe meer ik erover nadenk: : Mrgreen:

Beeld

Optioneel model met kipper: : Mrgreen: (Flytox, lot van dit lichaam)

Beeld

Het is het chassis van de bovenkant dat stijfheid en paralaxe garandeert, als je daar een stoel wilt plaatsen, dan ben je tenminste veilig. (Moet remmen toevoegen, tenzij je de kofferbak gebruikt door hem min of meer te slepen / aanraken op de grond ...)

Om te weten welke van de 2-systemen het meest efficiënt is, is het noodzakelijk om een ​​statisch krachtdiagram te maken voor een gegeven hoek / positie, wetende dat alle krachten bij evenwicht uitharden (dwz wanneer deze strak zijn). ).

Het is een goed idee, maar is het het waard? Boven een bepaalde belasting (alles wat niet met de hand kan worden gedaan) is het beter dat deze gecentreerd is. Wat betreft draagbaar in de hand, dat hoeft niet, aangezien het al "de klem" heeft, dus het is gemakkelijk te meten of het in orde is (en het ziet er goed uit. ).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/12/10, 10:59

Ben a priori, je kunt geen auto gebruiken die op de achterkant knijpt ... maar het maakt niet uit een as ...

Om de eerste vraag te beantwoorden, je kunt proberen te modelleren met PHUN-simulator voor fysica en mechanica. Het is duidelijk niet de moeite waard om een ​​echte eindige elementen software te gebruiken, maar het geeft een idee ...

Voorbeelden van wat dit toestaat: http://www.youtube.com/results?search_query=phun

Waw kk1 is erin geslaagd om een ​​... gokautomaat te modelleren! http://www.youtube.com/watch?v=AmvIOZ8MLFU : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 336-gasten