Een kleine kwestie van landbouwmachines ...

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/12/10, 11:56

heilige uitvinding: een kar met vier wielen zonder richting ... voor landen waar alleen rechte lijnen zijn
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/12/10, 12:40

In de eerste mooie afbeelding van Obamot is de achterkant onstabiel en zal deze kantelen met de wielen achter.
De voorkant is stabiel met het paard, de stang waarmee de romp kan worden opgetild drukt naar achteren van de wielen en een goede montage van grelinette die een goed gevoel voor mechanica heeft zonder een simulator.
De simulator is nutteloos als je nadenkt over basis hefboomeffecten.
Aan de achterkant moet je net als aan de voorkant doen met de ketting die aan de hendelstang trekt die ook de achterkant omhoog brengt als het paard trekt, maar dat is lastiger, omdat de kettinglengte tussen voor en achter pas op elke lengte van de boomstam aan.

Eindelijk is er een richting, want bij het trekken in een bocht draait het paard de wielen ten opzichte van de romp aan de voorkant.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/12/10, 14:00

Pfff : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: spelbrekers! Beeld 8) : Mrgreen:

... ik geef je toe dat er een oplegger-type articulatie nodig is ... !!!?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/12/10, 15:43

Terwijl u aan het praten bent, zijn er sommigen die op phun werken en model staan.

Resultaat na 30 minuten leren van de software: mijn 1e zelfspannende tang onder phun: een ketting, 2 armen, 1 draaipunt en 1 breekhamer om op te tillen.

Beeld

Op dit moment, met de standaard parameters van massa en wrijving, heeft het niet genoeg grip om de kubus op te tillen, ik moet in detail kijken ...

Phun is behoorlijk geëvolueerd sinds het onderwerp van 2008, er is nu zelfs water en elke entiteit heeft een "energie" (dat zou meneer Kieffer moeten zeggen!). Ik raad echt aan dat we echt dingen kunnen doen ... heel ... leuk ... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/12/10, 15:48

Hey Hopla, 30 seconden later: 2 stalen armen + lichtere houten kist = het werkt :)

Beeld

: Mrgreen: : Mrgreen:

Tot zover het principe, nu moet je een schonere modellering doen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 12/12/10, 15:50

dedeleco schreef:...goede montage van grelinette die een goed gevoel voor mechanica heeft zonder een simulator.


bedankt dank je wel dedelco !!! : Oops:
Ik moet toch toegeven dat ik altijd werk aan de nauwkeurigheid van de meest rigoureuze pifometer! : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/12/10, 16:00

de trinqueballe die ik zag was groot genoeg om de stam in het midden op te tillen en niet over de grond te laten slepen, zo gemakkelijk te trekken en te manoeuvreren

is erg handig, een goede oude kar heeft één as in het midden, lang en smal, in staat om naar achteren te kantelen terwijl de plaat de grond raakt, en met een hijssysteem om de kracht van het paard te gebruiken om de bal naar binnen te trekken.

als het paard met een touw en je tang aan het blok trekt om op de kar te komen, gaat het niet omhoog, de kar gaat vooruit! maar met een takel zal het niet alleen de kracht vermenigvuldigen, maar het vaste punt van de takel zal aan de voorkant van de aanhangwagen worden vastgemaakt, trekkende of het nu de kofferbak is die omhoog gaat of de aanhangwagen die achteruit beweegt, de kofferbak wordt geladen ... en als de stam eenmaal is geladen, is het mogelijk als deze niet zwaar genoeg is om de lading met kleiner hout te voltooien
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 12/12/10, 16:28

Bedankt Christophe voor je schetsen en simulaties. Je tang is cool, zelfs als ze eruit zien alsof ze van plasticine zijn gemaakt! : Cheesy:

Voor de geschiedenis van wrijvingskrachten doet het probleem zich niet voor omdat het uiteinde van de tang puntig is en goed in het hout zakt. Aan de andere kant ben ik benieuwd wat er naar voren komt uit een simulatie met het andere systeem in parallellogram. Ik probeerde te begrijpen waar de krachten worden uitgeoefend, maar het overtreft mijn vaardigheden van virtuele hersenprojectie! : Cry:

Voor de geschiedenis van het transport van de takken, het idee van Obamot (de emmer die op de toast past, die ik TB zal schrijven), dat lijkt me erg slim (ik zal zien hoe ik het moet aanpassen) maar voor ander gebruik, zoals het vervoeren van het gereedschap naar de plaats waar het slippert (secties, benzineblikken, kettingen, koorden enz.). Zo'n afvalcontainer zou ook te klein zijn omdat de takken (van de den) een enorm volume maken en soms behoorlijk lang zijn.

Ik dacht gewoon aan een systeem dat ook op de vierkante wielsteunbuizen zou passen, en waarmee een grote bundel takken boven de TB kan worden geplaatst en vastgemaakt met een touw dat de bundel omgeeft, zodat deze niet haakt los. De bases van de takken zouden daarom aan de TB worden bevestigd en de uiteinden zouden naar de grond glijden.
Nadenken over ...

Ik begon me ook een liersysteem voor te stellen met concentrische buizen die op de achterkant van de TB waren genest, waardoor niet alleen de huidige TB ongewijzigd zou blijven, maar ook gemakkelijk te bevestigen en te verwijderen.
Ik heb een schets gemaakt die ik zal scannen en naar je zal mailen. Het ziet er vrij eenvoudig uit (gezien vanaf een afstand en vanuit een vliegtuig!).
Het zou ook moeten bestaan.

Aan de andere kant moet ik je zeggen dat ik niet alleen met supermarktgereedschap werk (ik kan geen grote doe-het-zelf doen. Als ik moet lassen, ga ik door een smid, maar het loont de moeite), en ik probeer het altijd te maken hebben met bergingsvoorwerpen (heb je geraden waar de hoepel van de toastbal vandaan komt? ... bedankt FT ...). Ik probeer ook gemakkelijk verwijderbare gereedschappen te maken om ze te vervoeren.
Zo kan bijvoorbeeld de hele TB uit elkaar worden gehaald voor vervoer in een auto.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 12/12/10, 16:46

chatelot16 schreef:de trinqueballle die ik zag was groot genoeg om de stam in het midden op te tillen, ...

Je moet zoiets hebben gezien:
Beeld

Beeld
(Ik heb het principe daarvan nog steeds niet begrepen! :schok: )

Beeld
Met mijn kleine junkfood heb ik echter al trunks zo groot als deze verplaatst!

Beeld


Maar al dit materiaal is iets anders, en het past sowieso niet in de kofferbak van mijn auto ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/12/10, 17:20

het mag niet in de kofferbak passen ... het moet achter de auto worden vastgemaakt!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 267-gasten