Waarom 1 miljard mensen honger? Geen probleem!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 08/11/11, 11:47

macro hallo
Vegetarisch extremisme is net zo dom onzin als overconsumptie.

Interessant: na sekte is het extremistische onzin.
Kunnen we zeggen dat anti-nucleaire mensen extremisten zijn omdat ze tegen kernenergie zijn? Of wat is niet-extremistische kernenergie? Slechts de helft van de huidige planten?
Een keuze is per definitie extremistisch, anders is het geen keuze meer, maar opportunisme: "plotseling zie ik je; plotseling kan ik je niet zien"
Minder kanker ... Mijn C ... Ik kende verschillende (3) harde vegetariërs die van mijn leeftijd waren ... Doden van kanker ... Lang voor mij die iets te zwaar is en niet te atletisch ... Omnivore.
Je hebt min of meer dezelfde taal als veel VG "Je hoeft alleen het vlees te verwijderen en dat is genoeg"Nee dat is niet genoeg, het is niet langer VG zijn (wat een levensfilosofie impliceert die verder gaat dan alleen geen vlees eten), daarom is het heel goed mogelijk om dit soort VG te ontmoeten met kanker Ik zou zelfs willen zeggen dat het zelfs bijna logisch is.
Uw standpunt is als bedenken dat onder het voorwendsel dat we elektriciteit gebruiken, is dat we VOOR kernenergie zijn of dat we een motorvoertuig besturen (en alle andere thermiek), c t is dat we zijn VOOR fossiele brandstoffen.
Maak nu een verhouding tussen het aantal Vg-sterfgevallen door kanker in de "VG" en het aantal morbide kankers in de "omnis" en we zullen er nog een keer over praten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 08/11/11, 12:04

Mijn standpunt is een standpunt gematigd door verplichting ... Als ik niet langer kernenergie wil verbruiken, heb ik op dit moment geen andere keuze dan 80% van minder elektriciteit ... ik kan me daarom in de huidige economische situatie niet zonder kernenergie veroorloven. Zeker met een geplande elektrische auto ... Je moet lucide zijn ...

Aan de andere kant, vanwege de genen van mijn voorouders, ben ik een alleseter ... dus waarom zou je niet alles eten zonder overdaad ...

Ecologie met oogkleppen is dezelfde onzin als een extreme religie.
Naar mijn bescheiden mening ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 08/11/11, 13:04

macro
Aan de andere kant, vanwege de genen van mijn voorouders, ben ik een alleseter ... dus waarom zou je niet alles eten zonder overdaad ...
als je voorouders beren waren, misschien! Anders moeten we vergelijkende fysiologieën bestuderen in plaats van alleen culturele aanpassingen; het is de over het algemeen gemaakte fout (maar het is normaal dat dit is wat op de basisschool wordt geleerd). Je zou in India zijn geboren in een VG-gemeenschap, je zou waarschijnlijk ook je genen oproepen, wat net zo moeilijk zou zijn om aan te tonen. (Ik heb nog nooit ergens gelezen dat er omnivore genen bij mensen zijn!)
Wat het begrip extreem betreft, het is altijd alleen het resultaat van een vergelijking. Een marathonloper is altijd extreem vergeleken met de zondagochtend jogger: dus geen marathonloper of andere topsporters nodig? Evenzo is de jogger op zondagmorgen een andere vorm van extreem voor de marathonloper (wat betreft politiek die van het ene uiterste naar het andere gaat).
Zeggen dat anderen onzin zijn, is als referentie poseren: is dit het geval?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 08/11/11, 13:27

Janic schreef:Wat het begrip extreem betreft, het is altijd alleen het resultaat van een vergelijking. Een marathonloper is altijd extreem vergeleken met de zondagochtend jogger: dus geen marathonloper of andere topsporters nodig? Evenzo is de jogger op zondagmorgen een andere vorm van extreem voor de marathonloper (wat betreft politiek die van het ene uiterste naar het andere gaat).


Je doet er goed aan om over hardlopen te praten, want bij de laatste marathon van New York, van de eerste 12 die arriveerden, was de helft vegetariërs.

Iedereen pleit voor zijn parochie in termen van voedsel, het blijft dat de mens het vermogen heeft om zich aan te passen aan voedsel waardoor hij de hele planeet heeft kunnen bevolken.
Daarna, afhankelijk van de geografische locatie en culturele keuzes, kan eten van het ene uiterste naar het andere gaan.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 08/11/11, 14:10

Een marathonloper ... wat is dat ?? Waar is het voor ??? Het is anti-ecologisch om voor niets te rennen, met of zonder vlees op het menu.

Grofweg, uw 6 marathonlopers die hun 42 km glorie renden, aten het 3-maandrantsoen van 6 Kretenzers die werken ...


energie en voedsel bespaard: het is degene die we niet consumeren ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 08/11/11, 14:20

Macro schreef:Een marathonloper ... wat is dat ?? Waar is het voor ??? Het is anti-ecologisch om voor niets te rennen, met of zonder vlees op het menu.

Grofweg, uw 6 marathonlopers die hun 42 km glorie renden, aten het 3-maandrantsoen van 6 Kretenzers die werken ...


energie en voedsel bespaard: het is degene die we niet consumeren ...


Ik wist niet dat het nodig was om iets op deze planeet te dienen! : Lol:
Als u mij zou kunnen vertellen dat ik u zeer dankbaar zou zijn, al de filosofen breken al eeuwen hun tanden op dit onderwerp!
Bovendien vergist u zich fundamenteel over het energieverbruik van een atleet!
Ik kan je garanderen dat de meeste marathonlopers zeker minder eten dan jij voor hun fysieke inspanningen!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 08/11/11, 14:33

: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: Je telt ook hun intensieve training gedurende het hele jaar ... Een man die 42 km hardloopt, heeft water en calorieën nodig ... Als hij thuis aan zijn paardebloemsalade zat te knabbelen, had hij er 40 nodig 50 keer minder .. Ik ben geen phylosopher voor twee cent ... Rennen voor quedalle is een grote energieverspilling die specifiek is voor onze samenleving van consumptie en afval ...

Afgelopen zaterdag achter een schaap aan gerend om het op zondag vreedzaam te slachten met de familie .. Hier is een goede reden om een ​​paar calorieën te verspillen ..

: Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 08/11/11, 14:53

Macro schreef:: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: Je telt ook hun intensieve training het hele jaar door ... Een man die 42 km hardloopt, heeft water en calorieën nodig ..
: Cheesy:


Zoals alle mensen!
De typische marathonloper heeft over het algemeen een slank lichaam (je hoeft maar naar de Kenianen te kijken!) En eet in verhouding daarmee ... dus niet meer dan veel Fransen!

Rennen voor de vloer is een grote verspilling van energie die eigen is aan onze samenleving van consumptie en afval ...

Hardlopen wordt al sinds het begin der tijden beoefend, en niet per se voor een bepaald doel!
Voor energieverspilling, maak je in plaats daarvan zorgen over het overmatig gebruik van de auto, geplande veroudering, intensieve kweek, enz ...
Bovendien veroorzaakt hardlopen, door 20 minuten inspanning, de activering van endorfine, het beste beschikbare antidepressivum (omdat het natuurlijk is), en voorkomt het cardiovasculaire risico's, als deze sport door iedereen werd beoefend, zou de besparing behaald in termen van gezondheid, zou gigantisch zijn!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 08/11/11, 15:37

De verzadiging veroorzaakt door een halve runderrib met een lekker groot dessert erachter fatsoenlijk weggespoeld met een glas of twee spinazie ... Geeft je een gevoel van welzijn wat betekent dat je geen endomorf of antidepressivum meer nodig hebt ... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Serieus, de oplossing om zaden te eten en de hele dag als een gek te rennen heeft niets meer of minder ecologisch dan eten als een amerloc ...

Gewoon de sneakers importeren die de betreffende derate elk jaar schiet ... Je hebt de ecologische voetafdruk van een Dacia ...

Er is niet één, maar oplossingen die bestaan ​​uit matiging en afname van het aantal inwoners op de planeet ... We zijn te veel ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 08/11/11, 15:50

Mijn persoonlijk rapport:
Je bent een 40-jarige man van 175 cm voor 75 kg. Je hebt een middelgroot postuur en je lichamelijke activiteit is licht.

Uw energieverbruik in rust of DER is 1720 cal / dag.

Uw dagelijkse energieverbruik of DEJ is gemiddeld 2408 cal / dag, wat overeenkomt met uw dagelijkse caloriebehoefte om uw huidige gewicht te behouden onder de aangegeven activiteitsomstandigheden.

Dat van een slanke atleet

Je bent een 40-jarige man van 175 cm voor 65 kg. Je hebt een slank postuur en je lichamelijke activiteit is intens.


Uw energieverbruik in rust of DER is 1539 cal / dag.

Uw dagelijkse energieverbruik of DEJ is gemiddeld 3078 cal / dag, wat overeenkomt met uw dagelijkse caloriebehoefte om uw huidige gewicht te behouden onder de aangegeven activiteitsomstandigheden.

670 Cal meer per dag ... In voedsel ...

Kom op, ik doe het nog een keer door mezelf in de modus te zetten Ik zak in mijn hangmat ...

Je bent een 40-jarige man van 175 cm voor 75 kg. Je hebt een gemiddelde postuur en je lichamelijke activiteit is sterk verminderd.

Uw energieverbruik in rust of DER is 1720 cal / dag.

Uw dagelijkse energieverbruik of DEJ is gemiddeld 2064 cal / dag, wat overeenkomt met uw dagelijkse caloriebehoefte om uw huidige gewicht te behouden onder de aangegeven activiteitsomstandigheden.

1000Cal / dag minder .. Zonder basketbal te gebruiken : Cheesy:

Twee jongens zoals ik in hun hangmat kunnen een derde voeden ...

http://www.i-dietetique.com/?action=cal ... caloriques

Kortom, door te voorkomen dat twee miljard joggers de hele dag door hardlopen, voeden we een miljard mensen

Als we bovendien weten dat van deze twee miljard joggers ... 1 of 2% met hun hond jogt ...

Het eten van uw hond is een idee dat in Europa opwindend is! Waarom zo'n provocerende titel? Omdat de auteurs de ecologische voetafdruk van onze huisdieren hebben berekend en vergeleken met die van andere levensstijlkeuzes, en ze vinden dat deze voetafdruk zo belangrijk is dat als je echt een huisdier wilt, je kies er een die een dubbele baan heeft ... Een dier dat bijvoorbeeld kan worden gegeten. Dit is duidelijk wat degenen die denken dat de hond de beste vriend van de mens is, doet springen!

Hoe heeft het Vale-paar de ecologische impact van onze harige, footed en finned vrienden gemeten? Door de ingrediënten van de bekendste merken petfood te analyseren. Ze schatten bijvoorbeeld dat een hond van gemiddelde grootte 90 gram vlees en 156 gram graan per dag consumeert in hun aanbevolen rantsoen van 300 gram gedehydrateerd hondenvoer. Voor het drogen komt deze hoeveelheid echter overeen met 450 gram vers vlees en 260 gram granen. Ruim een ​​jaar eet ons vriendelijke hondje dus zo'n 164 kilo vlees en 95 kilo granen. Robert en Brenda Vale berekenden vervolgens dat er 43,3 vierkante meter land nodig is om 1 kilo kip per jaar te produceren en 13,4 vierkante meter om een ​​kilo graan te produceren. Uiteindelijk schatten ze de ecologische voetafdruk van deze hond op 0,84 hectare. En deze impact is nog groter als het voer gemaakt is van rund- of lam, of als het een grote hond is: voor een Duitse herder is de geschatte impact meer dan één. hectare.

Is het echt meer dan wat het kost om een ​​groot 4X4-voertuig te bouwen en te besturen? Volgens de auteurs wel. Ze vergeleken de ecologische voetafdruk van een middelgrote hond met die van een Toyota Land Cruiser met een 4,6-liter motor die 10,000 kilometer per jaar zou afleggen. Hun berekeningen omvatten het verbruik van het voertuig en de energie die nodig is om het te bouwen en bij te tanken, ofwel 55,1 gigajoule. Aangezien een hectare land ongeveer 135 gigajoule energie per jaar kan produceren, zou de ecologische impact van het voertuig ongeveer 0,41 hectare zijn - minder dan de helft van die van een hond van gemiddelde grootte!
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten