Waarom 1 miljard mensen honger? Geen probleem!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 06/11/11, 21:49

Janic schreef:
Wat bied je aan?

vanwege mijn levenskeuze zou de oplossing radicaal zijn, maar niet toepasbaar zonder enorme sociale, economische en menselijke omwentelingen.

Wat is in dit geval het punt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 06/11/11, 21:53

Janic schreef:dit betekent een aanzienlijke stijging van de prijs van vlees in de schappen (of nog meer druk op de fokkers) en in ieder geval minder rommel om te verkopen, dus selectie op geld en gemopper van consumenten die niet van plan zijn hun vleesconsumptie te verminderen.

Dit zou ook, net als in het verleden, de kleine veehouderij voor persoonlijk huishoudelijk gebruik nieuw leven kunnen inblazen.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/11/11, 00:44

We eten al gelijmd of gereconstitueerd vlees zonder het te weten!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 07/11/11, 11:03

dedeleco schreef:We eten al gelijmd of gereconstitueerd vlees zonder het te weten!!!


Klopt, maar het is vlees van dierlijke oorsprong.
Het genetisch gemanipuleerde vlees zal in vitro zijn!
Er wordt ook gesproken over zuivelcellen in silo's die het mogelijk zullen maken om "zuivelproducten" te creëren... dit alles zal uiteraard geautomatiseerd worden en zal de pure en simpele verdwijning van onze boeren tot gevolg hebben (althans wat er van over is) !
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 07/11/11, 15:36

Janic schreef:PS voor de mods: de drie gasmaskers links: is het een subliminale boodschap? : Cheesy:

De nieuwe registranten hebben alleen maskers, die geleidelijk veranderen in bloemen enz. terwijl ze hun interventies uitvoeren. Deze heren-moderators hadden destijds veel tijd besteed aan het verfijnen van de zaak...


Voor het overige ben ik verrast dat u bijvoorbeeld geen GGO's vermeldt, die als essentieel worden aangemerkt om de graanproductie te verhogen:
1- om vlees te maken en geld binnen te halen
2- voor mannen die zich geen vlees kunnen veroorloven en geld binnenbrengen en daarbij aan humanistische communicatie doen
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 07/11/11, 16:28

Hallo Christine, je had erover moeten praten in je antwoorden, aangezien het jouw onderwerp is.
Anders moest je zondag naar Marjolaine komen daar was deze vertoning
http://www.commentnourrirlavenir.com/
En een debat achteraf waarin GGO's werden genoemd, evenals het probleem van b12 voor degenen die zich zorgen maken (nou ja, ik weet niet of het erg voedzaam is, maar ik bleef hongerig naar het antwoord).

Bovendien waren er een aantal leuke dingen te ontdekken en kon ik alfalfa inslaan.

De enige kritiek is dat er niet genoeg conferenties zijn, maar het is waar dat deze 9 dagen moeten duren.
a + claude
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 07/11/11, 17:44

Christine hallo
de nieuwe registranten hebben alleen maskers, die geleidelijk veranderen in bloemen enz. terwijl ze hun interventies uitvoeren. Deze heren-moderators hadden destijds veel tijd besteed aan het verfijnen van de zaak...

Ik vertelde mezelf ook dat ik al een tijdje beter ademde!
ook hallo
En een debat achteraf waarin GGO's ter sprake kwamen. Evenals het probleem van b12 voor degenen die zich zorgen maken (nou ja, ik weet niet of het erg voedzaam is, maar ik bleef hongerig naar het antwoord.)

Ah, de B12! Op een VG-site die ik parasiteer (of niet) hebben we meer dan 1.000 interventies en iedereen blijft op zijn standpunt, maar het onderwerp blijft daarom niet minder interessant!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 07/11/11, 20:42

voor degenen die willen weten hoe 1 miljard mensen genoeg kunnen eten
http://www.vegplanete.com/#9
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 08/11/11, 09:26

Alles is goed met het varken...

Willekeurig:

Groenten 84 / Er is 2 liter water nodig om 000 gram rundvlees te produceren.

Veg 88 / Er is 10 liter water nodig om 000 gram rundvlees te produceren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/11/11, 09:54

Vegetarisch extremisme is net zo dom onzin als overconsumptie.

Minder kanker ... Mijn C ... Ik kende verschillende (3) harde vegetariërs die van mijn leeftijd waren ... Doden van kanker ... Lang voor mij die iets te zwaar is en niet te atletisch ... Omnivore.

Met alle pesticiden en andere rotzooi die rondgegooid wordt op groenten en fruit... drink het water uit de bouillon niet en bewaar het zelfs om onkruid in uw huis te wieden...

We hebben alles nodig waarvoor we zijn ontworpen om te eten... Zonder overdaad, dat is alles...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 246-gasten