Landbouwzaden verboden door de UMP !! Beschaamd !!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/12/11, 12:35

Dus eigenlijk, afgezien van argumenten, is dat het (en we voelen ons enorm in verlegenheid ^^)

Want het punt dat fout is, is het verbod (iedereen zal het gemerkt hebben...)

Hoe zou het verbieden van het voortbestaan ​​van winterharde zaden eerlijk zijn? En hoe zou het eerlijk zijn om ze te belasten?

Het is niet buiten het onderwerp gaan om naar de oorzaken te zoeken, om te weten wie moet financieren en waarom, ja het waarom van het in twijfel trekken van een kwalitatieve in plaats van een kwantitatieve selectie (en nogmaals, we zijn vriendelijk, want we hebben het niet over ‘bodemuitputting’ ... wat feitelijk de kern vormt van het debat waarop politici zich zouden moeten concentreren, in plaats van de voorkeur te geven aan de voortzetting van de krankzinnige opbrengsten van oppervlaktegewassen, waarbij gebruik wordt gemaakt van chemie en noodzakelijkerwijs de selectie van variëteiten die in staat zijn om dit te overleven... zoek naar de fout...). Want vergis je niet: de meerderheid van de fokkers en de industrie werken in deze richting. (Zoals ik al zei, ik heb niets tegen de anderen)

In plaats van je hoofd in een zak te blijven steken, om aan de kant te blijven staan ​​van de mythe van goedkope consumptie en hoge opbrengsten tegen elke prijs, met fokkers ‘op bestelling’ zolang ze in ontkenning blijven, dat het kost het minimum is en dat het een maximaal rendement oplevert voor de aanvragers... (En ja, aanvragers, want door de graanproducent in de positie van aanvrager te plaatsen waarin hij zijn productie moet verkopen - te sterk is de grote distributie... en de landbouwmachine-industrie – degenen die een graanvoorraad hebben, bevinden zich nu in de positie van vragers, gevangen tussen schulden en een nadelige spiraal van aankoopprijzen die bijna wordt opgelegd door kopers die hun wetten opleggen...)

Ik heb geen verplichting om te zwijgen : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 03/12/11, 13:01

eerlijk Obamot, je stelt me ​​teleur!
Als u zo vriendelijk zou blijven binnen het door deze heer gestelde raamwerk te blijven, zou u deze nare kritische gedachten niet hebben, zou u uiteindelijk de voordelen begrijpen van wat hij steunt en het op alle punten met hem eens zijn! : Cheesy:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 03/12/11, 13:31

Obamot schreef:
Hoe het voortbestaan ​​van zaden te verbieden rustiek zou het eerlijk zijn? En hoe zou het eerlijk zijn om ze te belasten?


Alleen al daardoor weten we meteen dat u het debat niet heeft begrepen.


Ahmed, heb je niets anders te doen dan trollen?
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/12/11, 14:21

Ja, daar liggen niet de ‘vlekken’ [...]

Ahmed schreef:eerlijk Obamot, je stelt me ​​teleur!
Als u zo vriendelijk zou blijven binnen het door deze heer gestelde raamwerk te blijven, zou u deze nare kritische gedachten niet hebben, zou u uiteindelijk de voordelen begrijpen van wat hij steunt en het op alle punten met hem eens zijn! : Cheesy:


Sorry, ik zal het de volgende keer slechter proberen te doen : Mrgreen: : Cheesy:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/12/11, 14:41

Wat een trollen zijn dit twee! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/12/11, 14:46

... twee... ? : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 03/12/11, 15:26

Janic, je hebt een Duits accent!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/12/11, 16:04

Heel eerlijk, maar ik had moeten schrijven: deze mensen zijn trollen! : Mrgreen:
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/12/11, 17:14

Christophe, je zou het onderwerp van de draad moeten hernoemen: iedereen denkt dat het gaat om iets verbieden, terwijl dat niet het geval is...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Boerderijzaden verboden door de UMP !! Beschamend !!




par izentrop » 23/09/17, 01:04

Ik ben dit onderwerp aan het opgraven, dat nog steeds relevant is, omdat het steeds maar rondgaat in 'permacultuur'-groepen en zelfs de massadistributie erop begint te surfen.
Carrefour-winkels gaan ‘verboden’ groenten verkopen

en de decodering die de woorden van antoinet111 samenvoegt http://stop-intox.fr/semences-la-campag ... carrefour/

Je zult zien dat het niets met stoplie te maken heeft : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 255 gasten