Permacultuur en fenocultuur voor beginners

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Permacultuur en fenocultuur voor beginners




par chris de corse » 26/06/17, 13:32

hallo allemaal
hier is het, een paar maanden geleden ontdekte ik deze nieuwe manier om de cultuur van de moestuin te benaderen en ondanks alle video's die we op het net kunnen zien, heb ik nog steeds nogal wat vragen ... .
zoals bijvoorbeeld
wat te denken van de aanwezigheid van mieren in onze moestuin?
in het leven van de bodem, begin ik deze basisprincipes te begrijpen, maar (((ik denk dat het een tijdje zal duren om een ​​minimumronde te doen))), voor mycorrhizae die in de aarde aanwezig zijn, Ik pauzeer de vraag of deze aanwezigheid niet bevorderlijk is voor de recycling van enige chemische stof die in de aarde aanwezig is ???

hier voor mijn 2 eerste vraag ,, Ik heb anderen``, maar voor vandaag zou ik er niet meer nemen

bedankt chris
0 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: permacultuur en fenocultuur voor beginners




par chris de corse » 26/06/17, 14:32

ps; mycorrhizae of mycelium of anderen ?? die zich in de grond ontwikkelt, kan het inwerken op het door de mens in de grond geïntroduceerde chemische product ........ ???
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: permacultuur en fenocultuur voor beginners




par Ahmed » 26/06/17, 15:24

welkom Chris uit Corsica en welkom!

De kleine zwarte tuinmier (lasus niger is een soort die normaal dienstbaar is aan dit verouderde ecosysteem (zwarte mieren tuin). Het is een roofdier van andere insecten, maar het beoefent vooral een vorm van bladluizen om zich te voeden met hun honingdauw.

De werking van schimmels op in de bodem aanwezige verontreinigende stoffen is goed gedocumenteerd met levensgrote experimenten die in India zijn uitgevoerd peter as, die ik tijdens een bezoek aan Frankrijk heb mogen ontmoeten. Het was aan hem om de stortplaats van een ziekenhuis op te ruimen en de analyses die na een periode van compostering zijn uitgevoerd, duiden duidelijk op een neutralisatie van verontreinigende stoffen, vooral zware metalen, door een adsorptiefenomeen via schimmels.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: permacultuur en fenocultuur voor beginners




par chris de corse » 26/06/17, 17:50

bedankt voor je antwoord. Ik zie dat je in Bourgondië bent. Toen ik de hele tijd onderzoek heb gedaan, kwam ik een video tegen van jou

https://www.youtube.com/watch?v=nov0MqbPI9c

voorlopig zijn er geen andere video's over mijn onderwerp
als je video- of audiolinks hebt of andere mensen over het onderwerp
het zou leuk zijn
in alle qua, die schelp weinig de bovenstaande info bracht, het is erg leuk !!!

ps: ik zal terug luisteren naar de link die je hebt gemaakt !! :)

merci
Chris
0 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: permacultuur en fenocultuur voor beginners




par chris de corse » 26/06/17, 20:07

re
Ik ben net klaar met het luisteren naar de soundtrack van de conferentie door Peter Ash c is erg interessant, het enige nep is dat het beeld sen is, c is niet gemakkelijk om alles te begrijpen door te luisteren; ) Ik zou een ander geloof terugkomen ......; )
ken daarna niet de paddenstoelen die zich in de grond van mijn plantages kunnen ontwikkelen, ik kon niet zeggen of de paddenstoel (en) die zichzelf uitnodigt en zich in de tuin nestelt, wel of niet goed is voor de mens ???

wie kan mij vertellen waar ik de foto's of links kan vinden die over dit onderwerp gaan in de moestuin ???

goed voor je hoest

chris
0 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: permacultuur en fenocultuur voor beginners




par chris de corse » 27/06/17, 00:14

re
bij het zien van dit videodocument

https://www.youtube.com/watch?v=TCDW86qtY_4

Ik denk dat het beter is om een ​​paddenstoel te identificeren die eruit komt

of er anders voor kiezen om verschillende soorten van ons te introduceren, zoals het mycelium dat we plaatsen, heeft voorrang op degene die zou komen als ze zouden worden uitgenodigd, en we nemen ook minder risico op het resultaat ?????? ???

?????
0 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: permacultuur en fenocultuur voor beginners




par chris de corse » 27/06/17, 11:16

hellos

Ik ga dit bericht een overtuigende beginner noemen
hier, ondanks het feit dat er op het internet maar heel weinig serieuze sites of video's over paddenstoelen zijn, heb ik toch wat onderzoek gedaan !!
en ik ben video's tegengekomen van ((lion university)).
in feite geluidsvideo's die dienen als educatieve ondersteuning voor lessen
en met hun toestemming sta ik mezelf toe om het hier te delen ..

Ik denk dat de lijst niet compleet is, maar het is al een goede stap vooruit op dit gebied.
.
zoals de zin zegt .. ((bij twijfel onthouden))

https://www.youtube.com/watch?v=A1Yl91sDXGA&list=PL_ZZHWrfptdQUoZeV4ubVLP0hWYsxFSsq&index=5

ze maken ook technische fiches, de lijst is niet compleet, maar c echt heel interessant !!!!

http://spiralconnect.univ-lyon1.fr/weba ... eId=143414

hier voor jou is wat ik heb gevonden ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par Ahmed » 27/06/17, 14:37

Ik begrijp uw angsten niet met betrekking tot de paddenstoelen die in de grond van uw moestuin aanwezig zijn: ze hebben daar altijd bestaan, zeker op een discrete manier, op hun eigen manier, wat nieuw is, is de interesse die hen recentelijk is gebracht. Dit laatste punt verklaart de slechte hoeveelheid documenten die erop betrekking hebben, wat ook geldt voor de hele bodemmicrobiologie ...
Het importeren van andere paddenstoelen, behalve dat het om complexe redenen een bijna onmogelijke missie is, rijmt methodologisch gezien niet veel voor: je stelt voor om paddenstoelen die je niet kent te vervangen door anderen die je niet kent heeft geen idee over auto-ecologie ... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par Did67 » 27/06/17, 14:52

Ter aanvulling, ahmed, zou ik zeggen dat je moet begrijpen dat de bestaande systemen over het algemeen heel goed werken zonder mensen! 300 miljoen jaar voor de mens was de aarde bedekt met vegetatie. Helaas is de man een beetje mytho aan de randen en verspreidde het idee dat als hij niet de baas is, hij de grote genius die zichzelf naar god heeft uitgeroepen, dan niets walking ...

Dus principe 1: de natuur heeft geen mens nodig om te groeien; niet ploegen; geen pesticiden; geen kunstmest, enz ... Maar noch "inentingen", "electrocultuur" of "hydrocultuur" ... Dit alles, dit zijn de fantasieën van het interventionisme ten onrechte en door de man...

Principe 2: Menselijke tussenkomsten richten in het algemeen meer schade aan dan goed. Als u "aardbeien" wilt, grijpt u natuurlijk in om uw hoekje van de moestuin te "antropiseren" en daar aardbeien te installeren; en in het algemeen, als je het met een beetje respect en tact doet, 'accepteert' de natuur ...

Principe 3: de populatie van een soort op een bepaalde plaats hangt in wezen af ​​van het voedsel dat het daar aantreft en van de overvloed aan vijanden; dus als je de "goede paddenstoelen" wilt hebben, die zijn aangepast aan jouw systeem, jouw bodem, jouw klimaat, jouw situatie, dan moet je twee dingen doen: voer ze goed (door bijdragen van houtachtige stoffen zoals de BRF) en vermijd ze te vernietigen (verwijder daarom elke grondbewerking die de netwerken "verscheurt") ...

Er zullen dan enkele duizenden soorten paddenstoelen zijn, dus de overgrote meerderheid is onbekend, is nooit bestudeerd, wat niet verhindert dat ze aanwezig zijn en "zijn ecologische rol spelen".

Schematisch is dit hoe het gepast is om dingen te 'zien' ... en niet: 'wat moet ik doen om het in mijn moestuin te laten groeien' (op deze vraag, een beetje bij provocatie, een beetje voor de lol, een beetje omdat het waar is, ik heb een antwoord: de ligstoel, zodra het hooi is uitgespreid - zodat de organismen goed worden gevoed!).

Eindelijk, dit is mijn overtuiging en de basis van mijn denken ...
2 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par chris de corse » 27/06/17, 14:57

Ahmed schreef:Ik begrijp uw angsten niet met betrekking tot de paddenstoelen die in de grond van uw moestuin aanwezig zijn: ze hebben daar altijd bestaan, zeker op een discrete manier, op hun eigen manier, wat nieuw is, is de interesse die hen recentelijk is gebracht. Dit laatste punt verklaart de slechte hoeveelheid documenten die erop betrekking hebben, wat ook geldt voor de hele bodemmicrobiologie ...
Het importeren van andere paddenstoelen, behalve dat het om complexe redenen een bijna onmogelijke missie is, rijmt methodologisch gezien niet veel voor: je stelt voor om paddenstoelen die je niet kent te vervangen door anderen die je niet kent heeft geen idee over auto-ecologie ... : Roll:
((((wat bedoel je met auto-ecologie .. van de schimmel ?????? dat wil zeggen ?????)))))))
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten