Permacultuur en fenocultuur voor beginners

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par chris de corse » 22/02/18, 18:31

goedenavond, bij gebrek aan stro voor de groentetuin die ik wil starten ,, zoek ik een oplossing voor mijn bodembedekker
voor paardenmest ,, geit ,, schapen ,,,,, en andere
Ik stel me voor dat het rijk moet zijn aan stikstof ??
Ik kan houtsnippers en andere koolstof hebben
in volume! stikstof 1 \ koolstof ???? 1 \ ??? `` in volume ????
had je een idee en spotting points ,, voor de volumes die tussen de een en de ander gebruikt worden ??? om geen overmaat aan stikstof te hebben ,,,,,
bedankt als je een idee had ,,,,,
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par Did67 » 22/02/18, 18:42

1) Als uw mest mest is (= mengsel van rietjes en uitwerpselen van genoemde dieren), nee! Het is vrij arm aan stikstof (met een aanzienlijke variatie afhankelijk van de hoeveelheid urine daarin)

2) Zaagsel:

a) pas op voor essences met tannines: eiken, kastanjes - dat duurt iets langer (tannines zijn een "blokkeerder" van het biologische leven, dit is zodat de huiden worden gelooid om leer te maken; wijnen die rijk zijn aan tannines behouden ...) .

b) aanzienlijk te verwachten depressieve werking, maar vorming van humusachtige stoffen: idealiter, als je gebieden hebt die je niet onmiddellijk gaat bewerken, plaats je er veel; je kweekt peulvruchten (klaverblaadjes, alfalfa, tuinbonen, veldbonen, lupinen ...) en je laat 2 of 3 jaar verstrijken ...
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par Ahmed » 22/02/18, 19:00

Ja, tannines zijn een "blokker" van biologisch leven, het is wat de boom beschermt tegen mogelijke agressors. Maar je kortere weg: "het is om de huid te looien om leer te maken" suggereert een goddelijk plan! : Lol:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par chris de corse » 22/02/18, 19:27

Did67 schreef:1) Als uw mest mest is (= mengsel van rietjes en uitwerpselen van genoemde dieren), nee! Het is vrij arm aan stikstof (met een aanzienlijke variatie afhankelijk van de hoeveelheid urine daarin)

2) Zaagsel:

a) pas op voor essences met tannines: eiken, kastanjes - dat duurt iets langer (tannines zijn een "blokkeerder" van het biologische leven, dit is zodat de huiden worden gelooid om leer te maken; wijnen die rijk zijn aan tannines behouden ...) .

b) aanzienlijk te verwachten depressieve werking, maar vorming van humusachtige stoffen: idealiter, als je gebieden hebt die je niet onmiddellijk gaat bewerken, plaats je er veel; je kweekt peulvruchten (klaverblaadjes, alfalfa, tuinbonen, veldbonen, lupinen ...) en je laat 2 of 3 jaar verstrijken ...


bedankt voor je rapunzel, ik heb een test bedacht om het stikstofgehalte te achterhalen ??? maak een bos van gras en een andere van mest van hetzelfde volume, geef beide water, en kijk of de mest opwarmt + dat het gazon of minder ``, en, zoals ik kan, misschien door vergelijking weet, neem het gras als basis voor stikstof ????? is dit een goede methode om te testen ????
als je een ander hebt, ben ik een nemer``,
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par Did67 » 22/02/18, 19:33

Ahmed schreef:Ja, tannines zijn een "blokker" van biologisch leven, het is wat de boom beschermt tegen mogelijke agressors. Maar je kortere weg: "het is om de huid te looien om leer te maken" suggereert een goddelijk plan! : Lol:


Het miste gewoon een "dat"! Het is voor ça laten we de huid bruinen ... verdomme!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par Did67 » 22/02/18, 19:36

chris de corse schreef:... en kijk of de mest opwarmt + dan het gras of minder ,,,,, en voor zover ik kan, misschien door vergelijking het gras als basis nemen voor stikstof ????? is dit een goede methode om te testen ????
als je een ander hebt, ben ik een nemer``,


Nee, dit is geen goede methode ... Als de snelheid waarmee bacteriën groeien gekoppeld is aan het gemak waarmee ze stikstof vinden, is dit verreweg niet de enige factor: vochtigheid speelt evenveel ... en het gemak waarmee de stikstofhoudende stof toegankelijk is ... en de aard van deze stof ...
0 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par chris de corse » 22/02/18, 20:01

Did67 schreef:
chris de corse schreef:... en kijk of de mest opwarmt + dan het gras of minder ,,,,, en voor zover ik kan, misschien door vergelijking het gras als basis nemen voor stikstof ????? is dit een goede methode om te testen ????
als je een ander hebt, ben ik een nemer``,


Nee, dit is geen goede methode ... Als de snelheid waarmee bacteriën groeien gekoppeld is aan het gemak waarmee ze stikstof vinden, is dit verreweg niet de enige factor: vochtigheid speelt evenveel ... en het gemak waarmee de stikstofhoudende stof toegankelijk is ... en de aard van deze stof ...


dus hoe weet ?? we maken onder menging, we noteren het aandeel van mest en koolstof, en hoe weten we met een korte tijd of er een teveel aan stikstof is of niet? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par Did67 » 22/02/18, 20:48

Het is geen exacte wetenschap.

Maar er zijn wel C / N-meldingen van verschillende stoffen op internet.

Dan moet je een beetje rekenen ...

Ik wil een C / N van 20. Ik heb het ene materiaal op 8 en het andere op 150 ...

EN daar heb je het, een geweldige rekenoefening met twee vreemden! Oulalala, ik ga wegrennen van de wereld!

Met een val: we moeten eerst overstappen op droge stof (MS) ...

Dus het is een beetje ingewikkeld ...
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par izentrop » 22/02/18, 21:08

Te veel koolstof duurt langer om te ontbinden, maar het maakt niet uit en in een goed geventileerde en bevochtigde hoop wordt het proces versneld
met een ontsmettende temperatuurstijging. https://fr.wikipedia.org/wiki/Rapport_C ... organiques
1 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: Permacultuur en Phoenix-cultuur voor beginners




par chris de corse » 22/02/18, 21:35

Did67 schreef:Het is geen exacte wetenschap.

Maar er zijn wel C / N-meldingen van verschillende stoffen op internet.

Dan moet je een beetje rekenen ...

Ik wil een C / N van 20. Ik heb het ene materiaal op 8 en het andere op 150 ...

EN daar heb je het, een geweldige rekenoefening met twee vreemden! Oulalala, ik ga wegrennen van de wereld!

Met een val: we moeten eerst overstappen op droge stof (MS) ...

Dus het is een beetje ingewikkeld ...


Ik zal zien wat ik op het net vind voor de c / n, je had het al gehad over een c / n van 20 !! en als ik zie dat c niet duidelijk genoeg is om te begrijpen dat de dosis van (((mest))) niet is overschreden``, zal ik weinig mest geven``, zal de mijne zeker de dosis niet overschrijden en nog minder om mijn stikstofgrond te verzadigen (bodemleven of erger vervuiling van zijn natuurlijke sjekel ... zijn strakke schade;) :schok: :( het is beter om een ​​lichte hand te hebben wanneer of niet of we gaan) ,,,,,
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 439-gasten