Motorolie in het voedsel droom ik of niet ????

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/01/11, 00:22

Er zijn veel oude regels voor wijn in Frankrijk en beschermingsmaatregelen die moeten worden gewijzigd!!!!
IN de VS is het anders, meer vastgelopen op microben!!
Er was ook wijn met teveel methanol, een Italiaanse combinatie, heel gevaarlijk, gif!!
De VS bleken salades en kippen te bleken, wat ons Fransen met afschuw vervult!!
Zelfs in ziekenhuizen en thuis wordt te veel gewassen en gedesinfecteerd, we eindigen door natuurlijke selectie, door op de muren en vloeren alleen zeer resistente en zeer virulente microben te kweken met ernstige infecties door microben die hyperresistent zijn tegen antibiotica!!! !!
Amerikaans vlees bevat te veel hormonen en antibiotica, een gruwel voor ons die gevaarlijker is dan sporen van microben!!
Het is ook te dik en overschrijdt het maximale vet dat in Frankrijk is toegestaan!!

Biologische kippen die rondrennen en echte regenwormen eten op een boerderij met de mest zijn veel beter voor je gezondheid (10 keer meer omega 3) dan kippen in batterijen gevuld met maïs, met veel minder ziektes!!!

Rauwe steak tartaar wordt in Frankrijk goed verteerd!
De gehakte biefstuk moet in het bijzijn van de kopende klant worden gehakt en snel gegeten, rauw of niet rauw, dus nooit problemen!!!


Europa heeft bijna onze goede rauwmelkse kazen opgegeten!!

In Quebec maak je kazen van geitenmelk, schapenmelk, Roquefort, blauwe kazen?????

We moeten heel jonge kinderen niet te veel beschermen tegen gewone ziektekiemen en ander vuil, dieren, anders zijn ze veel allergischer, aangezien wetenschappelijke studies bewijzen dat de kinderen van boeren op boerderijen minder allergisch zijn!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/01/11, 00:35

De informatie werd later afgedaan als een hoax. TSR (Télévision Suisse Romande => in het “ABE”-programma en in de krant van gisteren) heeft er echter zojuist weer over gesproken, dus het zou geen vals gerucht zijn. Het ergste in het verhaal is dat het feit dat Lesieur de teruggekochte 50 ton mengt en toevoegt aan eetbare olie, volledig legaal zou zijn voor zogenaamde “gemengde” oliën, alles lijkt een kwestie van proportie te zijn...
Eng.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/01/11, 05:57

dedeleco schreef:Er zijn veel oude regels voor wijn in Frankrijk en beschermingsmaatregelen die moeten worden gewijzigd!!!!
IN de VS is het anders, meer vastgelopen op microben!!
Er was ook wijn met teveel methanol, een Italiaanse combinatie, heel gevaarlijk, gif!!
De VS bleken salades en kippen te bleken, wat ons Fransen met afschuw vervult!!
Zelfs in ziekenhuizen en thuis wordt te veel gewassen en gedesinfecteerd, we eindigen door natuurlijke selectie, door op de muren en vloeren alleen zeer resistente en zeer virulente microben te kweken met ernstige infecties door microben die hyperresistent zijn tegen antibiotica!!! !!
Amerikaans vlees bevat te veel hormonen en antibiotica, een gruwel voor ons die gevaarlijker is dan sporen van microben!!
Het is ook te dik en overschrijdt het maximale vet dat in Frankrijk is toegestaan!!

Biologische kippen die rondrennen en echte regenwormen eten op een boerderij met de mest zijn veel beter voor je gezondheid (10 keer meer omega 3) dan kippen in batterijen gevuld met maïs, met veel minder ziektes!!!

Rauwe steak tartaar wordt in Frankrijk goed verteerd!
De gehakte biefstuk moet in het bijzijn van de kopende klant worden gehakt en snel gegeten, rauw of niet rauw, dus nooit problemen!!!


Europa heeft bijna onze goede rauwmelkse kazen opgegeten!!

In Quebec maak je kazen van geitenmelk, schapenmelk, Roquefort, blauwe kazen?????

We moeten heel jonge kinderen niet te veel beschermen tegen gewone ziektekiemen en ander vuil, dieren, anders zijn ze veel allergischer, aangezien wetenschappelijke studies bewijzen dat de kinderen van boeren op boerderijen minder allergisch zijn!!!


Californische wijn is uniform en beter gecontroleerd, ik weet dat veel Franse wijngaarden hun techniek niet waarderen, maar de verkoop spreekt voor zich!

Ik ben al 22 jaar bezig met verpakkings- en slagerijapparatuur en ik kan je vertellen dat hier in Canada de kwaliteitscontrole de strengste ter wereld is, dankzij de Amerikanen die allerlei problemen vinden om onze producten te blokkeren!

Ik eet zonder enig probleem rundergehakt uit de diepvries!

In Quebec maak je kazen van geitenmelk, schapenmelk, Roquefort, blauwe kazen?????


Ja, en nog veel meer, zoals brie, camembert, feta en de meeste kazen van over de hele wereld, het zijn de Fransen en anderen die zich hier komen vestigen en deze kazen produceren!

We hebben zelfs meester-chocolatiers, struisvogels en lama's!


Denk niet dat we achterlijk zijn! : Cheesy:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/01/11, 13:48

Denk niet dat we achterlijk zijn!

Dat heb ik nooit gedacht of geschreven.
Fransen daarentegen, die soms moeite hebben om in Frankrijk een baan te vinden, vestigen zich in Canada.
Ik merkte eenvoudigweg verschillen op in de Amerikaanse regels en enkele wetenschappelijke feiten.
In Frankrijk moet de gemiddelde slager, die een vers gehakte biefstuk maakt, deze al tientallen jaren in het bijzijn van de klant volgens de voorschriften hakken. (er zijn gevallen geweest waarin gemalen vlees te lang op hoge temperatuur werd bewaard, lang geleden!!)
Verder vinden we volop bevroren rundergehaktsteaks die ook nog eens de goedkoopste van Frankrijk zijn en zonder enig gezondheidsrisico!!!!!
Maar gezien de zwaarlijvigheidsepidemie die sterker is in de VS en ons in Frankrijk binnendringt, catastrofaal, tot het punt dat de VS voorspelt dat de helft van de Amerikanen in 2020 diabetes zal hebben, en ook een flink deel in Frankrijk, is het beter om te betalen. veel meer voor veel kleinere biologische hele steaks van betere kwaliteit, sterker nog, dit is de natuurlijke regel die ik voor mezelf en mijn gezin toepas en industriële suikers en lichaamsbeweging vermijd.
In Frankrijk is het verschil in levensverwachting tussen Noord- en Zuid-Frankrijk opvallend.
We hebben er allemaal belang bij om beter, natuurlijk, biologisch en in kleinere hoeveelheden te eten.
Ahornsiroop is absoluut beter dan Coca Cola!!!
Is het mogelijk om de esdoorns die deze siroop produceren in Frankrijk te laten groeien?, of hebben we vooraf heel koud weer nodig om wat te krijgen?
De suiker uit natuurlijk fruit verstoort een diabetespatiënt half zoveel als dezelfde hoeveelheid industriële suiker die al het bijbehorende en goede voor ons heeft verwijderd!!!
Het is belangrijk om niet te uniform te zijn, onder het voorwendsel van soms verstikkende controle met regels die lobby's bevoordelen zonder het te zeggen, wijn, kaas of iets anders, en om zo gevarieerd mogelijk te eten.
We vinden geen kip en eieren meer van kippen die natuurlijke wormen, regenwormen en andere in de velden hebben gegeten, ook al zijn ze onvergelijkbaar qua smaak en nuttig voor de gezondheid!
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 12/01/11, 14:19

Wat in deze kwestie ‘goed’ is, is dat wij Fransen zich daar geen zorgen over maken!
Eieren en varkensvlees waren voor België, Luxemburg en Engeland.
De export stopte bij de grens, net als de Russische radioactieve wolk.
Wat een geluk dat we de Maginotlinie hebben.
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 12/01/11, 14:19

dedeleco schreef:We vinden geen kip en eieren meer van kippen die natuurlijke wormen, regenwormen en andere in de velden hebben gegeten, ook al zijn ze onvergelijkbaar qua smaak en nuttig voor de gezondheid!


Nou, ik ga gewoon naar mijn oude man...die zichzelf voedt met wat hij produceert op 80 of 90%...

Dit weerhoudt hem er niet van diabetes te ontwikkelen ondanks zijn regelmatige fysieke activiteit (tuinieren, brandhout, enz.)

Nog een goed plan voor voedsel Sommige tehuizen waar mensen met een handicap verblijven, houden ze bezig door ze veehouderij of tuinieren te laten doen. Omdat er geen race om productiviteit bestaat, vinden we voedsel van goede kwaliteit tegen een redelijke prijs...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/01/11, 16:51

macro informeert:
Nou, ik ga gewoon naar mijn oude man...die zichzelf voedt met wat hij produceert op 80 of 90%...

Ah, ik begrijp beter waarom hij zich tegen alles verzet, het is geen genetica, het is wat hij goed eet, vol met omega 3 en andere, met de oefening die hij doet, waardoor hij tijdens zijn leven 30% aankomt!!!!!

Wordt vervolgd, wederom wetenschappelijk aangetoond!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/01/11, 17:04

hoi, hoi, hoi... Manet!

manet42 schreef:Wat in deze kwestie ‘goed’ is, is dat wij Fransen zich daar geen zorgen over maken!
Eieren en varkensvlees waren voor België, Luxemburg en Engeland.
De export stopte bij de grens, net als de Russische radioactieve wolk.
Wat een geluk dat we de Maginotlinie hebben.


De Fransen hebben echter niet het excuus dat hun neuronen worden vertraagd door de kou ^^ : Mrgreen: (Het is voor de lol)
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/01/11, 17:26

Sterker nog, we hebben veel last gehad van dioxine van huis, verbrandingsovens en grazende ossen in het stof, maar we weten veel minder te meten dan de Duitsers achter onze Maginotlinie!!

Als grootvader werd mijn generatie er waarschijnlijk meer aan onderworpen dan de jongeren. omdat niemand zich ervan bewust was, en ook de geringste manier om de gevaren en gevaarlijke vervuiling te meten heeft tot de afgelopen jaren niet gewacht!!
Het gemeten dioxinegehalte was totaal onmeetbaar, meer dan 30 tot 40 jaar geleden, en meer dan 10 jaar geleden erg duur om te meten!!!!
Niemand wist dus vóór eind jaren 80 dat het verwarmen van kassen met teruggewonnen afvalolie, behandeld hout of hout vol zeezout, allemaal gratis, gevaarlijk was met dioxine en dus at ik als kind salades en andere groenten en vlees met dioxine zonder ooit wetende!

Al meer dan een eeuw wordt drainvuil in tuinen in de regio Parijs verspreid als een zeer rijke meststof, zonder de gevaren ervan te kennen: zware metalen, medicijnen, dioxine, enz., onlangs ontdekt en nog later verboden.
Mijn generatie kreeg als kind te maken met medische röntgenfoto's, een waanzin met ongelooflijke doses röntgenfoto's, en een armada aan artsen die stierven door het herhalen van de röntgenfoto's, tienduizenden doden!!

Ten slotte is de mens al meer dan 400 jaar blootgesteld aan dioxine en andere verontreinigende stoffen sinds hij begon met het maken van vuur, en daarom heeft natuurlijke selectie ons relatief resistent gemaakt!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 12/01/11, 17:31

Nou, ik hoop echt dat het hem zal helpen weerstand te bieden... Mijn oude man.

Op 65-jarige leeftijd... Ze hebben zojuist de diagnose gesteld dat hij een begin van botkanker heeft... Het brak net op dit moment

"Hard" werken op 14-jarige leeftijd...Einde carrière op 60 jaar en 8 maanden Omdat ambtenaren er lang over deden om hun eerste 6 jaar aan bijdragen terug te krijgen...

Toen hij vorige week een longembolie kreeg, dachten we terug aan zijn 20 jaar als maiszigeuner....

Kortom, weer iemand die weinig kans heeft om zijn 46 jaar aan pensioenpremies terug te krijgen....

Voor de statistieken...Hij werkte

6 jaar in de landbouw van 14 tot 20 jaar
6 jaar in de industrie (Guinard-pompen) van 20 tot 26 (gieterij, industrieel schilderen en lossen van cokeswagens met vorken)
10 jaar bulldozeren
12 jaar slachthuizen
12 jaar lang graven, scheppen en houweelgraven, met een kleine begrafenis in een greppel, wat hem 18 maanden stilstand kostte
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 299-gasten