Het maken van een bot molen naar de tuin

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par Obamot » 27/08/16, 15:20

De natuur moet de tijd nemen die ze nodig heeft, het is niet aan ons om te zeggen dat ze "sneller" moet gaan :?
chatelot16 schreef:bot = calciumcarbonaat = kalksteen ??? Neen

het belangrijkste materiaal van het bot is calciumfosfaat!

als we dit calciumfosfaat oplossen met een zuur, blijft er alleen zachte oseïne over, maar de fosfor is opgelost in het zuur [...] de minder oplosbare fosfaten zijn niet helemaal onoplosbaar: ze reduceren tot een zo fijn mogelijk poeder is een manier om bacteriën of schimmels om ervan te profiteren sneller [...]

Nee, van tribasisch calciumfosfaat, Ik ben het ermee eens dat het in grotere hoeveelheden aanwezig is in de botten ~ 80%, maar er is ongeveer ~ 10% calciumcarbonaat, maar de kristallijne structuur volgt de collageenvezels: calciumcarbonaten (enz.). Dat is wat ik bedoelde (hypothese, ik zei "eventueel") aan te vallen met azijnzuur (bijvoorbeeld, maar je moet de dosering en de duur zien - wat ik wil aanvallen is het carbonaat om het zacht te maken CaCO3 niet de AC3(PO4)2 - het is duidelijk dat als je de botten te lang laat, er het schadelijke effect zal zijn dat je aan de kaak stelt. Het is dus een kwestie van timing. Daarom zei ik dat je het moest bevriezen om het proces te stoppen. En dankzij je arendsoog zou ik zeggen dat als het bot broos en kruimelig wordt, het in de winter moet worden vermalen en op zeer koude dagen moet worden verspreid.

Maar goed, ik ben maar matig tevreden met mijn ellendige idee : Mrgreen: omdat de botten niet homogeen zijn, bevindt het moeilijkste deel zich ter hoogte van de gewrichten. En op de bodem heeft onze scheikundige me net verteld dat het mogelijk was maar dat het bestudeerd moest worden, aan de andere kant zijn we allebei sceptisch over het doel van dit alles, hij gelooft dat het beter zou zijn om de botten niet te vermalen, omdat we de algehele gevolgen op de bodem niet kennen, omdat we daar verder gaan dan het principe van de luie tuinman, we moeten de natuur zijn gang laten gaan...profiter» Is er echt interesse voor de fysisch-chemische eigenschappen van bodems? => :? niet zeker. Maar niets belet om het in een hoek te proberen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par chatelot16 » 27/08/16, 16:06

dat het sneller profiteert is niet om altijd sneller te gaan, maar om fosfor mee te kunnen nemen wanneer het nuttig is!

het is nodig om fosfor mee te nemen wanneer het ontbreekt ... wat heeft het voor zin om het in een te trage vorm te brengen die nutteloos is wanneer het nodig is en die later zal worden gebruikt, misschien wanneer het niet langer nodig is,

Ik heb zojuist een document gevonden over PN ... natuurlijk fosfaat ... wat ik nogal twijfelachtig vind ... dit natuurlijke fosfaat is toegestaan ​​in de biologische landbouw, hoewel het veel vuiler is dan kunstmest http://www.fao.org/docrep/007/y5053f/y5 ... m#Contents

dit natuurlijke fosfaat is het product zoals het in de mijnen wordt gegraven met al zijn ongewenste elementen... als je de rotzooi ziet die de kunstmestfabrieken produceren door te scheiden wat ongewenst is in de fosfaatmijnen, dan is het eng: fluorwaterstofzuur, zware metalen, radioactief materiaal!

het rechtstreeks verspreiden van natuurlijke fosfaten lijkt mij absurd

chemisch behandelen om de fosfor te zuiveren kan een verspilling van energie en zwavelzuur zijn, maar maakt een geconcentreerd product efficiënt en economisch te transporteren

de opmerking is zichtbaar in een scheikundeboek uit 1920: de meststoffen die het rijkst zijn aan monocalciumfosfaat zijn het duurst per KG maar het minst duur in gebruik omdat ze effectiever zijn ... meststoffen die zijn behandeld met onvoldoende zuur zijn goedkoper maar bevatten te veel onoplosbaar tricalciumfosfaat, zijn minder effectief en duurder in gebruik

eindelijk kan het worden besproken ... misschien is wat minder oplosbaar is het eerste jaar nutteloos, maar wordt het de volgende jaren nuttig wanneer de paddenstoelen tijd hebben gehad om ervoor te zorgen

Ik beweer niets, ik stel vragen!

nog een indicatie gezien in de oude boeken: de productie van een tarweveld lijkt proportioneel met de hoeveelheid fosfor die daar wordt neergezet... alsof we in 1920 de grens niet zagen

eindelijk niets te maken met een kip en af ​​en toe een konijn ... een paar hamerslagen en in de tuin! het is beter dan in de prullenbak
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par izentrop » 28/08/16, 01:34

Voor de verdeling van voedingsstoffen uit het lijk van een dier door mycorrhiza-schimmels spreekt Hervé Coves van 1000 m² bedekt in 10 dagen https://youtu.be/vxLM5XqC1mo?t=174
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par Did67 » 28/08/16, 10:21

Ik zocht naar een wetenschappelijke referentie ("de resultaten van een onderzoek waarvan het protocol aan mij is uitgelegd - en dat ik begrijp") die de omvang van de filamenten van schimmels met zekerheid geeft. Ik heb het tot nu toe niet gevonden. Ik vond wat "schattingen" of "we geven toe dat..."

Veel mensen "denken", "spreken", "schatten", "zijn overtuigd"...

Ik ook !!!

Ik denk dat de omvang van de mycorrhiza-filamenten aanzienlijk is en dat de circulatie van stoffen (of water) over een paar meter heel goed mogelijk is. Zijn waarschijnlijk... Ik ben ervan overtuigd. En handel daarnaar.

Maar dat denk ik". En ik ben niemand die dat mag denken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par chatelot16 » 28/08/16, 11:34

de transportafstand van de champignons lijkt mij niet de belangrijkste vraag: de vraag is eerder de vervoerde hoeveelheid

de vraag die ik mezelf stel is eerder de invloed van de chemische vorm van het fosfaat op de snelheid waarmee het gebruikt wordt

volgens de boeken zeggen sommigen dat tricalciumfosfaat onoplosbaar is en daarom ongebruikt, dat alleen de meer oplosbare vormen nuttig zijn... en anderen zeggen dat het slechts een kwestie van tijd is dat alles uiteindelijk bruikbaar zal zijn.

het verschil kan zitten in de soort teelt ... in het eerste geval moderne cultuur met niets levends in de bodem: dus waar alleen moderne kunstmest telt ... en in het 2e geval levende grond met schimmelbacteriën en regenwormen
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par phil53 » 28/08/16, 11:46

Bevatten Cuttlebones de elementen waarnaar u op zoek bent?
Omdat het gemakkelijk te malen is en er zijn er nogal wat op de stranden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par Did67 » 28/08/16, 11:54

Verkeerde keuze: de cuttlebone is geen echt bot. Het is net als alle zeevruchtenschelpen, calciumcarbonaat, gekristalliseerd in een bepaalde vorm. Dus eigenlijk "kalksteenbeest"!

Dit kan handig zijn om de pH aan te passen waar de bodem erg zuur is (op oude kristallijne basen zoals graniet of leisteen...).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par Did67 » 28/08/16, 12:07

chatelot16 schreef:de transportafstand van de champignons lijkt mij niet de belangrijkste vraag: de vraag is eerder de vervoerde hoeveelheid

de vraag die ik mezelf stel is eerder de invloed van de chemische vorm van het fosfaat op de snelheid waarmee het gebruikt wordt

volgens de boeken zeggen sommigen dat tricalciumfosfaat onoplosbaar is en daarom ongebruikt, dat alleen de meer oplosbare vormen nuttig zijn... en anderen zeggen dat het slechts een kwestie van tijd is dat alles uiteindelijk bruikbaar zal zijn.

het verschil kan zitten in de soort teelt ... in het eerste geval moderne cultuur met niets levends in de bodem: dus waar alleen moderne kunstmest telt ... en in het 2e geval levende grond met schimmelbacteriën en regenwormen


Zoals altijd, als dingen complex zijn (en het gedrag van P in de bodem is complex), kun je vrijwel alles zeggen door naar een klein deel van de processen te kijken.

- tricalciumfosfaat is zeer onoplosbaar (maar zelfs voor een onoplosbaar product, dat en dat gesteente, treedt op de lange termijn afbraak op)

- de kunstmestindustrie en de meerderheid van de "klassieke" landbouwkundigen herhalen daarom algemeenheden die bij de eerste passen: deze fosfaten moeten met zuren worden behandeld om ze op te lossen; de "heilige graal" is om de planten te laten presteren via bodemoplossingen; ze weten niet eens dat mycorrhiza's bestaan, en als ze het weten, zullen ze het niet zeggen om hun bedrijf voort te zetten... We kunnen dat een enkele gedachte noemen, of een dominant discours; veel literatuur gaat hierop terug...

- in werkelijkheid slagen planten er door de afscheiding van hun wortels in om onoplosbare stoffen aan te vallen; het schot van de plant die op een marmeren plaat is gekweekt, die vervolgens is gewassen om de sporen van de wortels te zien, dateert uit de 19e eeuw, zo niet de 18e!

- en sinds kort weten we dat paddenstoelen een zure atmosfeer creëren (met name om hun concurrenten, bacteriën) te irriteren; plotseling slagen ze er ook in om de fosfaten aan te vallen waarvan bekend is dat ze onoplosbaar zijn

- tot slot en vooral zijn er "stapels" in de grond, vooral in de kleiplaten, waar de filamenten van de schimmels erin slagen om dit "te vastgehouden" fosfaat te "onttrekken"

Het is daarom noodzakelijk om je een hele "bazaar" voor te stellen, met voorraden waarvan bekend is dat ze onoplosbaar zijn maar langzaam oplossen, fosfaten waarvan bekend is dat ze niet worden geassimileerd maar oplosbaar (dit is het fosfaation), opgeborgen en er zijn fosfaationen in de bodemoplossing ... EN tussen deze "compartimenten", onophoudelijke uitwisselingen.

De pH zal een grote rol spelen: te veel calcium of, omgekeerd, te veel zuur, zal de neiging hebben om oplosbare vormen neer te slaan, en de balans te verschuiven naar het eerste compartiment, de onoplosbare P. Uiteindelijk, door het als handvat te nemen (wat de meerderheid doet), kunnen we tonnen oplosbare P meenemen, die vervolgens "gedowngraded" gaat!

Omgekeerd zal intense activiteit, met emissies van organische zuren, de andere kant op duwen. En de paddenstoelen halen wat nodig is in de nissen! Maar dat is als ecoloog te belasten. Het doet geen zaken! Ecologische klootzak!

Natuurlijk heb ik de waarheid niet. Maar heel erg grote of grote groenten zonder ooit kunstmest te hebben gezet. Zonder zelfs maar tot nu toe mijn botten te hebben gerecycled! Hooi is erg laag in P! Dus ???

Dus ik denk dat mijn paddenstoelen werken en "extraheren", "mobiliseren"!!!
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par chatelot16 » 28/08/16, 13:23

als je zeker weet dat de grond met zijn paddenstoelen gebaat is bij onoplosbaar fosfaat, is verpoederen van botten daarom een ​​goede zaak

Ik zie zelfs een voordeel aan onoplosbaar fosfaat: de paddo's zorgen er alleen voor als het nodig is... als het te veel is laat het het liggen en spoelt het niet weg door de regen

het effect van kalk verklaart ook waarom hele as geen goede manier is om fosfor te leveren: in as is fosfor in tricalciumvorm en daarom onoplosbaar en as is rijk aan kalk, ongunstig voor schimmels die fosfor kunnen oplossen

om de fosfor uit de as terug in het circuit te krijgen, is dus een chemische behandeling nodig om fosfor en kalk te scheiden

de chemische scheiding van fosfor van de as heeft een tweede voordeel: het scheidt het bruikbare element van de giftige onzuiverheden die zich kunnen ophopen met het aantal cycli
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par Christophe » 29/08/16, 14:00

Ontwerp van een industriële breker die behoorlijk "efficiënt" lijkt... als dat enige ideeën kan geven?

https://www.youtube.com/watch?v=V4gurWyzrck
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 284-gasten