Het maken van een bot molen naar de tuin

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par chatelot16 » 25/08/16, 13:18

in de scheikunde is een zout het resultaat van het mengsel van een zuur en een base... bepaalde zouten zijn zeer goed oplosbaar: keukenzout = zoutzuur + frisdrank

andere zouten zijn onoplosbaar: calciumsulfaat = gips

als een zout in water wordt opgelost, bestaat het niet meer! er zit geen natriumchloride in water: er zijn alleen chloride-ionen en natriumionen... als we een ander zout mengen, ontstaan ​​er andere ionen... en als we water verdampen kunnen andere zoutcombinaties ontstaan ​​dan we in het begin hadden: het zijn de minst oplosbare zouten die zich het eerst vormen

dit is het principe van scheiding van fosforzouten: voeg zwavelzuur toe wat 2 voordelen heeft: 1) het maakt slecht oplosbaar zout 2) het is goedkoop, in industriële hoeveelheden bijna goedkoper dan water

dit onderwerp is interessant: terug in het bos zetten of nuttige chemische elementen cultiveren... het probleem is dat je niet zomaar iets moet plaatsen! een teveel aan een nutteloos element kan, volgens wat je mij leert, het ontbrekende element opslokken en daarom schadelijker dan nuttig zijn

als ik de eigenaar van het bos naast mijn huis voorstel om de as van mijn houtkachel daar te verspreiden, zal ik geloven dat ik goedkoop van mijn afval af wil ... hij zal er geen voordeel in zien

de boseigenaar ziet de winst die hij maakt door het hout te verkopen... hij ziet geen winst in het toevoegen van producten waarvan hij het nut niet kan kwantificeren en waarvan de uiteindelijke winst over een lange tijd zal plaatsvinden

de chemische behandeling van houtas is niet per se duur: ik denk dat het nuttig zou zijn om de elementen te scheiden, zodat ze gemakkelijker verkoopbaar zijn voor degenen die ze nodig hebben

Ik vroeg me af hoe de grond kan worden geanalyseerd... nee, het is niet de grond die geanalyseerd moet worden, het is te moeilijk om de verschillende toestanden van de chemische elementen te begrijpen die de planten wel of niet kunnen gebruiken: de goede manier is om de bladeren van de planten die groeien: het laat direct zien of ze vinden wat ze nodig hebben of dat er een tekort is ... en we kunnen precies toevoegen wat er ontbreekt zonder iets te vervuilen
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par Obamot » 25/08/16, 17:21

chatelot16 schreef:Ik vroeg me af hoe de grond kan worden geanalyseerd... nee, het is niet de grond die geanalyseerd moet worden, het is te moeilijk om de verschillende toestanden van de chemische elementen te begrijpen die de planten wel of niet kunnen gebruiken: de goede manier is om de bladeren van de planten die groeien: het laat direct zien of ze vinden wat ze nodig hebben of dat er een tekort is ... en we kunnen precies toevoegen wat er ontbreekt zonder iets te vervuilen

Beeld

Dat is een goed punt waard. Het is volgens ditzelfde principe dat de orthomoleculaire geneeskunde voor mensen werkt.
Sterker nog: het is een hele goede analyse! Je hoeft alleen maar toe te voegen aan het feit dat – net als bij mensen – planten in staat zijn zich aan te passen (nou ja, in ieder geval niet te veel...) en ook in staat zijn om de elementen te produceren (of hun behoeften te beperken) die ze nodig hebben. worden niet in voldoende hoeveelheden in de bodem aangetroffen. Net als wij zijn er bijvoorbeeld enkele die we niet kunnen synthetiseren (vitamine C).

Met de methode van natuurlijke selectie van zaden die groeien op arme gronden, in water, of daar in fosfor (onlangs had ik een link gelegd naar een teler die succes had met tomaten, zoek naar Pascal Poot), is het mogelijk om " wakker maken » het gen dat de plant in staat stelt om fosfortekorten te weerstaan ​​(een soort proteïnekinase dat betrokken is bij de fosfaathomeostase), dus het is de plant die deze proteïnekinase uit zichzelf tot overexpressie zal brengen (of iets dergelijks) en daar ga je….! :| : Lol:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par izentrop » 25/08/16, 17:45

Obamot schreef:izentrop schreef:
[...] wat bevestigt dat overtollige stikstof het probleem is

Serieus? Het is niets persoonlijks, maar slechts een observatie: het is alweer een tijdje geleden dat ik wilde zeggen wat Did67 zojuist heeft gezegd. Voor iemand die goed is in scheikunde en biologie (we kunnen niet alles weten), ‘bevestig’ je altijd veel dingen
Niet ik ben het die het bevestigt, maar de geciteerde tekst.

Ja, ik heb weinig kennis van scheikunde, aan de andere kant controleer ik de ernst van de genoemde bronnen. Iedereen kan er zeker van zijn. Ik beweer niets en accepteer controverse als het bewezen is. Aan de andere kant, doe geen moeite om teksten voor mij te schrijven, ik sla ze meestal over, sorry.
chatelot16 schreef:als ik de eigenaar van het bos naast mijn huis voorstel om de as van mijn houtkachel daar te verspreiden, zal hij geloven dat ik goedkoop van mijn afval af wil... hij zal er geen voordeel in zien.. .
Voor brandhout worden de stam en grote takken gebruikt. De voedingsstoffen zijn vooral geconcentreerd in het blad, de schors, de zaden en de kleine takken die in principe op de grond blijven, behalve bij gebruik in BRF of chips, wat schadelijk is voor het bos. :( . Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par chatelot16 » 25/08/16, 18:08

Ik zie rondom mijn huis een bijna totale houtkap... er blijven alleen een paar grote bomen over die ik te zeldzaam vind... hoewel we de takken en de bladeren laten staan, is de grond kaal, er groeit niets en ik ben bang dat de voedingselementen van wat er op het terrein achterblijft, zal verloren gaan door uitspoeling door de regen, vooral omdat het een volledig doorlatende kalksteengrond is.

Ik gebruik de takken van deze boor niet om houtsnippers te maken, omdat ik er al zoveel heb als ik wil om het verschillende snoeihout langs de weg of in de tuin kwijt te raken... dus ik slijp om de takken weg te krijgen die weg moeten. Wat in het bos is, kan in het bos blijven

maar ik denk dat alles in het bos hoe dan ook laten rotten niet noodzakelijkerwijs de beste oplossing is... ik denk dat het nuttig zou zijn om alles door een molen te laten gaan om zowel meer energie als nuttiger chemische elementen op het juiste moment te maken... dat dat wil zeggen niet wanneer het bos verlaten is, maar wanneer het begint te groeien en het nodig zal zijn

Ik denk ook dat alles afknippen en het toch maar laten groeien zonder iets te doen niet goed is... het zou nodig zijn om te zaaien of te planten... maar ik ben geen eigenaar (ik zou er graag een willen worden)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par chatelot16 » 26/08/16, 12:43

deed hier is de molen die je nodig hebt Beeld
https://fr.wikipedia.org/wiki/Os
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par Did67 » 26/08/16, 13:53

Hetzelfde in klein formaat, het zal perfect zijn. Ik sluit mijn fiets erop aan en doe mijn "cardiotraining" 3 keer per week terwijl ik de botten uit de buurt vermaal!
0 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par yves35 » 26/08/16, 16:35

hello,

Vroeger waren er molens voor het hakken van vlees, deze zaten vastgeklemd aan de hoek van de keukentafel en werden aangedreven door een zwengel. Voor gehamerde kippenbotten kan dit prima zijn. Als alternatief kunt u een elektrische koffiemolen gebruiken. Doe in beide gevallen de garageverkoop

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par Obamot » 27/08/16, 12:32

Ik heb ineens een idee: wat nodig is, is om uiteindelijk de botten zachter te maken.

Bot is calciumcarbonaat CaCO3 als we dat doen met een zuur zoals azijn C2H4O2 het zal het verzachten. Ik heb het niet geprobeerd, maar als ik ze daarna invries, zouden ze broos moeten worden (het calcium dat alles zijn stijfheid geeft, wordt verspreid door het azijnzuur). Na proberen met een tuinhakselaar voor hout.

izentrop schreef:Ja, ik heb weinig kennis van scheikunde, aan de andere kant controleer ik de ernst van de genoemde bronnen.

oh ja, laten we het hebben over je "serieuze" bronnen:
- beaujolpif (om cesium in de bodem te meten, hè...) >>>
Je curve betekent niets (vergeleken met het effect van "lage dosis bestraling" en de doses stapelen zich gewoon op...) en zelfs als we hadden toegegeven dat het cesium zou zijn verdampt (wat niet waar is), vergeet je de blootstelling aan de piek en de afdaling van de piek, waaraan de mensen zijn blootgesteld. niet alleen dat het aan ernst ontbreekt, maar
► Show text

Welnu, dat is slechts het oppervlakkige aspect van [...]
► Show text
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par chatelot16 » 27/08/16, 13:18

bot = calciumcarbonaat = kalksteen ??? Neen

het belangrijkste materiaal van het bot is calciumfosfaat!

als we dit calciumfosfaat oplossen met een zuur blijft er alleen flexibele oseïne over, maar is de fosfor opgelost in het zuur

de afgelopen dagen heb ik antwoorden gevonden op mijn eerdere vragen: er zijn verschillende soorten calciumfosfaat... die van botten is bijzonder slecht oplosbaar... dus oude botten die lang geleden door mijn honden zijn begraven bevatten nog steeds het grootste deel van hun fosfor

als we fosfaatkunstmest maken, mag het geen ijzer, aluminium of magnesium bevatten omdat het onoplosbare combinaties maakt met fosfor... in de botten zit juist ijzer en magnesium om botten sterk en niet oplosbaar te maken

Ik heb grote twijfels over de totale opname van fosfor van een muis door de grond in 15 dagen... Ik vind toevallig lijken van kleine dieren waarvan de botten niet verdwenen zijn... en dus waarvan het calciumfosfaat nog steeds het

de minder oplosbare fosfaten zijn niet geheel onoplosbaar: het reduceren ervan tot een zo fijn mogelijk poeder is een manier om bacteriën of schimmels er sneller van te laten profiteren

nog een bizarre ontdekking in de kansen van Gogol: er zit te veel lood in de botten van varkens... algemene overmaat aan lood voor alle boerderijen, daarom niet verklaarbaar door de vervuiling van een bepaalde boerderij: waarschijnlijke verklaring... we stoppen beendermeel in dieren voer ... verboden voor koeien sinds de gekkekoeienziekte ... dus het zijn de varkens die alles eten, en van generatie op generatie concentreren we alles in de botten ...

en ik vertrouw gevogelte- en konijnenvoer niet meer dan varkensvoer.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Het maken van een molen bot voor de tuin




par phil53 » 27/08/16, 14:41

chatelot16 schreef:Ik zie rondom mijn huis een bijna totale houtkap... er blijven alleen een paar grote bomen over die ik te zeldzaam vind... hoewel we de takken en de bladeren laten staan, is de grond kaal, er groeit niets en ik ben bang dat de voedingselementen van wat er op het terrein achterblijft, zal verloren gaan door uitspoeling door de regen, vooral omdat het een volledig doorlatende kalksteengrond is.


Ik ben geen expert, maar ik heb eerder bezuinigingen gezien waarbij een paar grote bomen overbleven om het land in te zaaien. Ze sneden ze 1 tot 4 jaar later.
En het werkt, er groeien een groot aantal kleine bomen, waarna de minder mooie na enkele jaren worden gekapt om de beste licht te geven. Als de semi compact is, kun je mooie, zeer rechte en zeer hoge vaten verkrijgen.
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 372 gasten