Rant tegen biodynamica

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
edith4278
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/06/17, 08:17
x 1

Rant tegen biodynamica




par edith4278 » 30/06/17, 08:24

Beste allemaal,

Ik ben hier nieuw over forum maar ik heb het al geruime tijd gelezen over bepaalde landbouw- of gezondheidsthema's. Ik geef vandaag de pet door me te registreren en te lanceren op een onderwerp dat me stoort (we zullen dat zo zeggen : Cheesy: ) voor een tijdje: het betreft enkele ecologen in de landbouw.

Om mezelf snel voor te stellen, ben ik al ongeveer drie jaar veganist en een jaar lang heb ik weinig financiële ondersteuning van L214. Natuurlijk oriënteerde ik mijn aankopen op biologisch, maar de terugkeer op aarde is de laatste tijd wat bruut geweest. In mijn interesse in biologische productie ontdekte ik de methoden van biologisch-dynamische landbouw en het grootschalige gebruik van hoorns en bloed van dieren die bedoeld zijn om te worden gebruikt als meststof voor de teelt van de velden. Een echte slachting van dieren! :onheil:

Maar in hun toespraken spreken de promotors van biodynamiek ons ​​van respect voor de natuur, van respectvolle praktijken, maar in feite is het fanatisme. Ik denk echt dat ECHTE biologische landbouw zonder deze mensen kan. Het probleem is dat ze een zekere beroemdheid hebben en dat de publiciteit die wordt gedaan schadelijk is voor diegenen die echt het bewustzijn willen verplaatsen voor een duurzamere wereld.

Als sommigen van u enige informatie hebben over biodynamische praktijken, wil ik graag doorgaan met het documenteren van het probleem.

dat is deze eikel!
Goede dag voor iedereen!
Edith
1 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Sounding off tegen biodynamica




par olivier75 » 30/06/17, 08:52

Hallo edith4278,
Welkom hier forum.
Biologische landbouw is een grote stap voorwaarts in vergelijking met de zogenaamde conventionele landbouw, we kunnen het niet ontkennen. Dat gezegd hebbende, het is slechts een verbetering die de bodem en mogelijk onze gezondheid behoudt, die verre van volledig succesvol is, vooral vanwege koperderivaten.
Hier ziet de fenocultuur meer dan bio dingen vanuit een hoek te verschillend om snel en op grote schaal geaccepteerd en toegepast te worden. Door ons te lezen zult u gemerkt hebben dat kleine dierlijke bijproducten van het dier, en zelfs minder mijnbouw, maar door nutteloosheid meer dan in principe.
Ik gebruik zelf de pony crotin van vrije tijd, met een bron dichtbij en ongebruikt.
Er moet aan worden herinnerd dat, net als voorheen, de karkasproducten, waar u zonder wilt, bestaan ​​en zonder deze waardering verloren zouden gaan, wat naar mijn mening het "verdriet" van het doden van een dier zou versterken.
Het gaat langzaam, de minste poging in de landbouw duurt minstens een jaar en met veel visie verschillende doelen.
Voor mij is het probleem niet om een ​​leren jack te dragen of om de hoorn onder een boom te zetten, maar om te veel, en te zwaar, vlees van mond op te heffen. Ik ben voor een (drastische?) Vermindering van het verbruik en maximaal gebruik van bijproducten.
De man heeft zich ontwikkeld met het onderzoek van het dier, en het uitroeien van het vlees lijkt me utopisch, maar elke consument verandert het hele aanbod.
Olivier.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Sounding off tegen biodynamica




par olivier75 » 30/06/17, 09:11

Voor biodynamica vereist het ook geen gebruik van dierlijke bijproducten, zelfs als "recepten" ze bevatten, en de gevoeligheden zijn veelvoudig. Ik denk niet dat er meer fanatisme is dan in Vegan, wetende dat ik geen van beide ben, heb ik de gelegenheid gehad om me van beide bewust te zijn.
Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Sounding off tegen biodynamica




par Did67 » 30/06/17, 09:40

Dit stelt altijd hetzelfde probleem: redeneren in "methode", in "recept" in plaats van het analyseren van een "systeem".

Kan een Toeareg vegan zijn? Of een eskimo. Of een Masai ...

Het antwoord is nee.

Deze 'stammen' hebben dieren nodig die schaarse biomassa verzamelen, die de mens niet rauw kan consumeren: de magere grassen van woestijngebieden of het plankton van koude zeeën ...

Het gebruik van het dier gaat doorgaans gepaard met een "sacralisatie" van deze dieren. Deze stammen weten heel goed dat ze ervan leven, dat ze hun overleving te danken hebben ... Dieren vormen dan de kern van verschillende riten, terwijl ze niet de basis van voedsel zijn.

Dit is wat we moeten zien: de ontheiliging van het dier door "modern fokken" in onze samenlevingen. Maar de afwijzing van elk gebruik van het dier is voor mij slechts een creatie, begrijpelijk maar waarvan ik twijfel aan de grondslagen. Een nieuwe "religie"?
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Sounding off tegen biodynamica




par Janic » 30/06/17, 11:21

Edith hallo
Ik ben hier nieuw over forum maar ik heb het al geruime tijd gelezen over bepaalde landbouw- of gezondheidsthema's. Ik geef vandaag de pet door me te registreren en te lanceren op een onderwerp dat me stoort (dat zullen we zo zeggen) voor een tijdje: het betreft een aantal ecologen in de landbouw.

Om mezelf snel voor te stellen, ben ik al ongeveer drie jaar veganist en een jaar lang heb ik weinig financiële ondersteuning van L214. Natuurlijk oriënteerde ik mijn aankopen op biologisch, maar de terugkeer op aarde is de laatste tijd wat bruut geweest. In mijn interesse in biologische productie ontdekte ik de methoden van biologisch-dynamische landbouw en het grootschalige gebruik van hoorns en bloed van dieren die bedoeld zijn om te worden gebruikt als meststof voor de teelt van de velden. Een echte slachting van dieren!

dat is deze eikel!
Goede dag voor iedereen!

Edith
Dag
Biodynamica is geen VGR, of VGL, maar alleen biologisch, hoewel Rudolf Steiner nogal veel voor de VGR was als veel "denkers" over het leven. Alles wat biologisch is, wordt in feite een element dat een betere vruchtbaarheid van de bodem kan bevorderen en daarom in de plaats kan treden van meststoffen en chemische behandelingen. Het is een aanpak die bij sommige mensen past en niet alleen bij anderen.
De antroposofie presenteert zichzelf als een spiritualiteit en een poging om de menselijke natuur te benaderen en de grote vragen die geanimeerde religies sinds onheuglijke tijden hebben geanimeerd door een nieuwe wetenschap van verschijnselen van de geest. Het werd voornamelijk ontwikkeld door Rudolf Steiner.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Anthroposophie

Voor fanatisme wordt veganisme door sommigen beschouwd als zijnde! Alles is daarom alleen een persoonlijk gezichtspunt.
Maar nogmaals is er de Vorganisme en veganisten omdat er religies en hun doctrines zijn en naast het min of meer praktiseren en hun verschillen in gezichtspunt en praktijk.

persoonlijk maar dat bindt me alleen, behalve verwijderen wat is dier (het is al niet zo erg) wat ik heb gemerkt in hun forumsis die gezondheid, BIO, chemicaliën of niet, het gaat over hun hoofd (niet allemaal gelukkig, maar het is een minderheid) en hun "fanatisme" ten opzichte van hun B12 is betreurenswaardig in termen van echte gezondheid. Maar iedereen doet wat hij wil in een land met (relatieve) vrijheid van levenskeuzes.

Hallo
Kan een Toeareg vegan zijn? Of een eskimo. Of een Masai ...
Het antwoord is nee.
Deze 'stammen' hebben dieren nodig die schaarse biomassa verzamelen, die mensen niet rauw kunnen consumeren: de magere grassen van woestijngebieden of het plankton van koude zeeën ...

Het neemt een zeer klein deel van de bevolking om een ​​verwijzing naar de VG te maken. De al gestelde vraag is: is diervoeding nuttig en noodzakelijk voor de meerderheid van de rest van de bevolking? Antwoord, nee! Omdat het slechts een eetcultuur is (die van land tot land verschilt) en waarvan de oorsprong van overleven de afgelopen millennia verloren is gegaan om een ​​gewoonte te worden.
Dit is wat we moeten zien: de ontheiliging van het dier door "modern fokken" in onze samenlevingen. Maar de afwijzing van elk gebruik van het dier is voor mij slechts een creatie, begrijpelijk maar waarvan ik twijfel aan de grondslagen. Een nieuwe "religie"?

Een nieuwe religie? Natuurlijk, in de Latijnse en Griekse betekenis van het woord, dat wil zeggen, elementen met elkaar verbinden die niet alleen rekening houden met gewoonten, maar ook met kennis (het is noodzakelijk dat de zogenaamde exacte wetenschappen ergens voor worden gebruikt!) in onze moderne tijd en oefen daarom dagelijks, net als in fenocultuur, bijvoorbeeld!
Deze sacralisatie werd echter deporteerd en gerapporteerd een manier van uitdrukken van sociaal succes, de rijken kunnen vlees eten, de armen niet (of te weinig in de ogen van 'moderne fokkers') en de kerken zijn leeggemaakt ten behoeve van consumptiepoten en zogenaamde ziektes van beschaving.
Maar de VG is een manier om, onder andere, "religre" te zijn met wat er min of meer verloren is gegaan door het modernisme in kwestie en dat we zullen vinden in deze "backtracking van onze voorouders", zoals AB, alternatieve geneeskunde, niet-synthetische kleding (waaronder zijde, wol, welk gen Edith, of hennep en andere plantenvezels), actief wandelen in onvervuilde lucht, enz ...
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Sounding off tegen biodynamica




par Adrien (voormalig nico239) » 30/06/17, 17:55

edith4278 schreef:In mijn interesse in biologische productie ontdekte ik de methoden van biologisch-dynamische landbouw en het grootschalige gebruik van hoorns en bloed van dieren die bedoeld zijn om te worden gebruikt als meststof voor de teelt van de velden. Een echte slachting van dieren! :onheil:


Strikt in relatie tot je vraag EN op je eigen manier om te zien wat de dingen zijn die in dit geval moeten gebeuren, moet je er zeker van zijn dat je kunt nagaan of wat je eet al dan niet gegroeid is met "afval" dieren.

Ironisch genoeg kun je ontdekken dat biologische producten dierlijke "afvalstoffen" gebruiken en dat conventionele producten het niet gebruiken.

Het blijft om bios te vinden die het niet gebruiken.

Dit vormt het enorme probleem van traceerbaarheid.

Naar mijn mening is het onmogelijk.
Alleen nog te vertrouwen
Je hebt zojuist de limieten ontdekt
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Sounding off tegen biodynamica




par Janic » 30/06/17, 18:49

edith4278 schreef:
In mijn interesse in biologische productie ontdekte ik de methoden van biologisch-dynamische landbouw en het grootschalige gebruik van hoorns en bloed van dieren die bedoeld zijn om te worden gebruikt als meststof voor de teelt van de velden.

Een echt dierlijk bloedbad! Strikt in relatie tot je vraag EN op je manier om dingen te zien ben ben in dit geval zeker om te controleren, als je kunt, dat wat je eet gegroeid was of niet met "afval" d dieren.
Ironisch genoeg kun je ontdekken dat biologische producten dierlijke "afvalstoffen" gebruiken en dat conventionele producten het niet gebruiken.
Het blijft om bios te vinden die het niet gebruiken.
Dit vormt het enorme probleem van traceerbaarheid.
Naar mijn mening is het onmogelijk.
Alleen nog te vertrouwen
Je hebt zojuist de limieten ontdekt


Edith zal haar mening kunnen geven, maar de vraag is anders en heeft betrekking op het slachten van dieren en het gebruik van hun afval, die beide verwant zijn.
Vervolgens verliezen de gebruikte producten hun oorspronkelijke specificiteit door de transformatie die de plant uitvoert (wanneer u een product eet dat is geteeld met organisch afval in verband met dierlijke ontlasting, verbruikt u tot nu toe geen shit.) In feite werd een groente geduwd met bloed of hoorn bevat niet meer in zijn oorspronkelijke vorm.
Nu is het een feit dat biodynamiek voor dat alles niet traditioneel is, ook niet bij de voorbereidingen die niet normaal zijn en verschilt van andere biologische landbouwmethoden.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12300
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Sounding off tegen biodynamica




par Ahmed » 30/06/17, 19:15

Ik kende iemand die enthousiast biodynamica beoefende en ik ben al heel lang geïnteresseerd, zij het van een afstand, in deze praktijken. Het staat vast dat bepaalde oriëntaties positief zijn en dat de resultaten soms verrassend zijn. Sinds het begin twijfels heeft over sommige van zijn concepten een beetje rokerig, begrijp ik meteen dat de extreme aandacht voor de bodem en planten niet onverschillig is voor het succes ervan.

Ik keur het grillige aspect niet af, maar het laatste zou er baat bij hebben om de manier om het functioneren van de grond en zijn bewoners te begrijpen niet te besmetten, en om eenvoudigweg te worden opgesloten in een veronderstelde "stijl van leven".

Zoals eerder gezegd Olivier75Het feit dat men gebruik moet maken van dierlijke producten verandert niets aan de algemene situatie, maar aangezien deze niet strikt nuttig zijn voor fenocultuur, is het heel goed mogelijk om persoonlijke overtuigingen verenigbaar te maken met "lui" tuinieren. 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Sounding off tegen biodynamica




par sicetaitsimple » 30/06/17, 19:55

Ahmed schreef: Sinds het begin twijfelachtig over een aantal van zijn concepten een beetje rokerig ....


Met mijn zware laarzen en meer vanavond een beetje modderig (het viel veel regen thuis, des te beter, niet alleen voor mij, maar vooral voor jonge mensen, maar de regio begon dorstig te worden), ik beken niet om goed begrijpen en niet vasthouden aan biodynamiek ... het lijkt gewoon vergezocht ... het is gewoon cultureel, ik denk niet dat ik aan het veranderen ben, ik heb een minimum aan rationele verklaringen nodig om ergens aan vast te houden.

Nu, over het gebruik van dierlijke bijproducten (hoorn, bloed, veren, ...) in de "biologische" landbouw om te generaliseren, ben ik helemaal voor! We moeten stoppen met hypocriet te zijn en net te doen alsof fokken niet bestaat ... Fokken bestaat, het voedt mensen, wat het produceert, inclusief bijproducten, moet worden gebruikt.

Eet nadien minder vlees, heb boerderijen meer respect voor de toestand van het dier, ... zijn andere vragen, echte vragen.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Sounding off tegen biodynamica




par Janic » 30/06/17, 19:58

ahmed hello
Ik keur het grillige aspect niet af, maar het laatste zou er baat bij hebben om de manier om het functioneren van de grond en zijn bewoners te begrijpen niet te besmetten, en simpelweg te worden opgesloten in een veronderstelde 'stijl van leven'
het is niet erg duidelijk! :?
Biodynamica is echter zo bijzonder omdat het verband houdt met een bepaalde spirituele filosofie en die duidt op de "klassieke" opvatting van landbouw vanwege zijn oosterse invloed. Er zijn verschillende filosofieën die neofieten afschrikken.
Ook heel bijzonder is de methode van gevoelige kristallisatie, die dicht bij het werk van Emoto op water (drager van informatie) en op hetzelfde moment, via andere paden, naar dynamische homeopathische verdunningen, naar cellulair geheugen, naar de watergeheugen, enz ...
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 420 gasten