Hoe een land te vinden

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
brinbrin62
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 13/02/18, 17:08
Plaats: Boulogne / Mer
x 7

Hoe een land te vinden




par brinbrin62 » 28/02/18, 15:30

Bonjour à tous,

Twee vrienden en ikzelf, alle drie bij de RSA en blut als koren, zijn op zoek naar land in bruikleen in de regio Boulogne (rond Boulogne/Mer) om een ​​kleine tuinbouwstructuur op te zetten. Zoals je je kunt voorstellen, is het niet gemakkelijk. Ik heb een brief gestuurd naar de gemeentehuizen van de omliggende gemeenten, naar de Algemene Raad. Ik denk erover om het bisdom, de SNCF en enkele grote bedrijven in de omgeving te raadplegen.

Als iemand van jullie dit soort proces al heeft ondernomen, zou ik graag je advies willen hebben.

vriendschappen,

BB62
0 x
Vrede, liefde en NPK-balans in uw tuinen.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Hoe een land te vinden




par phil53 » 28/02/18, 18:45

Ik heb me aangemeld
http://www.pretersonjardin.com/forum-psj.html
maar dankzij hen kon ik niets vinden. In mijn omgeving zijn er bijna geen leden.
Dus zoals gezegd in het moestuindraadje, ik hurk op land in de stad. Zolang ze niet bouwen is het prima. Het nadeel is dat er veel groenten verdwijnen, maar goed een ander soort roofdier.
Succes
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Hoe een land te vinden




par Forhorse » 28/02/18, 19:00

Het is een landbouwproject, dus je moet dichter bij de plaatselijke landbouwkamer komen, die je dan doorverwijst naar het veiligere.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Hoe een land te vinden




par phil53 » 01/03/18, 08:45

Forhorse schreef:Het is een landbouwproject, dus je moet dichter bij de plaatselijke landbouwkamer komen, die je dan doorverwijst naar het veiligere.

zonder diploma van de agrarische sector zou het me verbazen als ze iets zouden doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
brinbrin62
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 13/02/18, 17:08
Plaats: Boulogne / Mer
x 7

Re: Hoe een land te vinden




par brinbrin62 » 02/03/18, 17:05

Ja, geen van ons drieën heeft BPREA. Daarnaast is de oppervlakte waar we naar streven klein, onder het Minimum Installation Surface (SMI). Het doel is om uiteindelijk een micro-boerderij in Fortier-stijl te creëren, met het aspect "levende grond" om op te starten.

Bovendien is de Landbouwkamer (vanwege haar mandaat) alleen geïnteresseerd in degenen die een bedrijf willen oprichten. Mijn twee metgezellen en ik denken erover om eerst een vereniging uit 1901 op te richten en vervolgens over te schakelen naar een ondernemersstructuur zodra de winstgevendheid beter zichtbaar is.

Ik hou jullie op de hoogte van onze vorderingen. Het kan nuttig zijn voor anderen. Dankjewel voor je antwoorden.

BB62
0 x
Vrede, liefde en NPK-balans in uw tuinen.
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Hoe een land te vinden




par Julienmos » 02/03/18, 18:30

Ik zag dit, ik weet niet of het nuttig voor je kan zijn...

https://shareterre.com/
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Hoe een land te vinden




par chatelot16 » 02/03/18, 19:47

de landbouwkamers en de veiligere verachten kleine activiteiten volledig ... u hoeft niet op hen te rekenen voor hulp

praktische oplossing, vraag direct aan alle huizenbezitters op groot land of ze een deel van hun land willen huren om nuttig te tuinieren in plaats van gazon te maken dat nutteloos is

tuindelen huren? Tegen welke prijs ? niet noodzakelijk een prijs in euro's, misschien een prijs in groenten!
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Hoe een land te vinden




par Bardal » 02/03/18, 19:57

brinbrin62 schreef:Bonjour à tous,

Twee vrienden en ikzelf, alle drie bij de RSA en blut als koren, zijn op zoek naar land in bruikleen in de regio Boulogne (rond Boulogne/Mer) om een ​​kleine tuinbouwstructuur op te zetten. Zoals je je kunt voorstellen, is het niet gemakkelijk. Ik heb een brief gestuurd naar de gemeentehuizen van de omliggende gemeenten, naar de Algemene Raad. Ik denk erover om het bisdom, de SNCF en enkele grote bedrijven in de omgeving te raadplegen.

Als iemand van jullie dit soort proces al heeft ondernomen, zou ik graag je advies willen hebben.

vriendschappen,

BB62


Ik ken de situatie en de mores van de Boulonnais niet echt, maar ik weet niet zeker of het pad dat je neemt het meest effectief is...

Aan de andere kant zijn er veel niet al te grote percelen die zijn geërfd door kinderen of kleinkinderen van boeren die een heel andere beroepsoriëntatie hebben gehad; ze willen niet verkopen, noch pachten, maar zouden misschien gemakkelijk een huur aanvaarden voor een symbolische prijs (een paar manden groenten bijvoorbeeld) aan initiatiefnemers van sympathieke projecten (de projecten, maar ook de initiatiefnemers...) .

Benadering? Raadpleeg het kadaster van de betrokken regio, lokaliseer braakliggende terreinen en neem contact op met hun eigenaars... Veel waarschijnlijker dan bij administraties, gemeenten of bedrijven, wier erfgoed vaak gebukt gaat onder verschillende beperkingen die hun vermogen tot 'initiatief...
0 x
Avatar de l'utilisateur
brinbrin62
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 13/02/18, 17:08
Plaats: Boulogne / Mer
x 7

Re: Hoe een land te vinden




par brinbrin62 » 03/03/18, 12:35

Ja, ik ben begonnen met het zoeken naar percelen op geoportail. Het kadaster kan over de luchtfoto's heen worden weergegeven.

De Boulonnais is geen erg gunstig gebied, omdat alle gebieden die sinds de middeleeuwen voor de tuinbouw gereserveerd waren, in de jaren 50 en 60 werden gebetonneerd in naam van de economische expansie, zoals in La Soupe aux Choux. Wat overblijft is te heuvelachtig en wordt gereserveerd voor weiland. Verder op het platteland is het graangrond (nou ja, als ik zeg grond, dan is het een zandsubstraat zonder regenwormen). En te ver van het verzorgingsgebied afdwalen, betekent dat u wordt blootgesteld aan transportkosten waarvan de toekomst de komende jaren niet te voorspellen is.

Ik laat niet los.
1 x
Vrede, liefde en NPK-balans in uw tuinen.
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Hoe een land te vinden




par Bardal » 03/03/18, 14:29

Dus als het allemaal niet kan, kun je net zo goed een andere activiteit ondernemen, die minder land nodig heeft... Het is waar dat het zoeken naar landbouwgrond, tuinieren, midden in de stad, niet eenvoudig is...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 299-gasten