Emmanuel Giboulot: rechter voor niet-vervuiling met het pesticide!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/02/14, 12:40

Remundo schreef:Ik heb geprobeerd te ondertekenen, maar de site lijkt inert bij het valideren

er zouden al 226000 handtekeningen zijn, dus alles is in orde...
Ik heb net getekend ondanks enkele blokkades in mijn bedrijfsnetwerk.

Aantal handtekeningen:
406
de 21 / 02 / 2014
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 21/02/14, 17:13

Antwoord aan Janic:

Ja, het is deze senator die aan de basis ligt van het in de Senaat gestemde amendement, gunstig voor transgenen... Natuurlijk, geen tegenspraak met zijn passage in de media. Of hij zuigt, of hij is een grote leugenaar, maar betaald om niets te doen (zoals de andere senatoren), er zijn besparingen te maken.

Hetzelfde voor een "wetenschapper?" uitleggen dat natuurlijk fruit (van thuis) soms met wat schimmel veel gevaarlijker is dan fruit dat is behandeld met pesticiden ....
Ik heb deze vruchten altijd gegeten, zelfs gevallen, zeer gunstig voor de aanmaak van antilichamen.

Een anti-biologische campagne komt langzaam op gang.
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 21/02/14, 19:19

als ik het goed hoorde op het nieuws, zouden zijn BIO-collega's hem laten vallen?
Hij, ze kunnen dan op hun producten zetten: "biologisch product gegarandeerd met insecticiden" : Cheesy: en binnenkort gegarandeerd met pesticiden en GGO's, waarom niet?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 24/02/14, 13:20

Klein verslagje op nationale FR3 (misschien ook op FR2?): er werd gezegd dat hij weigerde een pesticide te gebruiken ... niet chemisch maar biologisch ...

Dus ik weet niet meer wie of wat ik moet geloven... Ik heb daar een beetje bittere smaak van manipulatie in mijn mond...

Er wordt nu gejureerd... dus laten we op de hoogte blijven...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 24/02/14, 15:55

http://mobile.lemonde.fr/planete/articl ... _3244.html

Beslissing op 7 april... waarschijnlijk het moment om de volkswoede te bedaren...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 24/02/14, 16:53

Klein verslagje op de nationale FR3 (misschien ook op de FR2?): er werd gezegd dat hij weigerde een bestrijdingsmiddel te gebruiken...geen chemische maar biologische...

Geloof de media niet die onzin vertellen, alles door elkaar halen. Je moet horen wat deze boer zegt, niet deze media.
Beslissing op 7 april... waarschijnlijk het moment om de volkswoede te bedaren...
Hij zal automatisch worden veroordeeld, om het principe, en als hij opnieuw begint, zal hij strenger worden veroordeeld. :|
Zo werkt dit systeem!
hoogstens kan hij in beroep gaan."Het vonnis van de bestuursrechter kan dan worden aangevochten als een van de betrokken partijen van oordeel is dat het bevat:
een fout in de beoordeling van de feiten
,"
aangezien de biodynamiek niet aan dezelfde culturele regels voldoet als de "chemische" landbouw en dus als hij kan bewijzen dat een andere preventieve of curatieve techniek de gebruikelijke pesticiden effectief kan vervangen.
In dit geval is het de prefectuur die zou worden ontslagen, maar het is onwaarschijnlijk omdat het de deur zou openen voor andere "burgerlijke ongehoorzaamheid" die de administraties (die over het algemeen een blok vormen) zich niet kunnen veroorloven. Daarbij komt nog een gebrek aan neutraliteit van de rechtbank, administratieve en politieke druk, ook die van lobby's. Het is niet eenvoudig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 24/02/14, 18:50

Te zien op de website van FRANKRIJK INFO

Het pesticide zou pyretrine zijn, ja, organisch, maar deze "titel" is niet voldoende reden om het te misbruiken, wat, als we denken dat het artikel het geval lijkt te zijn.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 25/02/14, 08:54

Giboulot noemde pyrethrin niet, zo lijkt het mij. Hij bracht alleen het feit naar voren dat een preventieve behandeling op geen enkele manier gerechtvaardigd was, omdat het anders nodig zou zijn om preventief alle wijnstokken van het grondgebied te behandelen die ook worden bedreigd door de opkomst van de parasiet.
Anders is de veroordeling, zoals ik al aangaf, symbolisch (ver van de mogelijke hoge boetes en gevangenisstraffen) en als het zover gaat als hoger beroep, de tijd dat de gerechtelijke administratie haar werk heeft gedaan (die kan variëren van enkele maanden tot een paar jaar) zal de dreiging voorbij zijn en zal de rechtszaak betwist worden en niet doorgaan. en het gevecht stopte bij gebrek aan jagers »
Bovendien hebben niet-biologische wijnbouwers er belang bij om alle controverses (die al talrijk en steeds meer bekendheid krijgen) te vermijden over voedselverontreiniging waar het grote publiek (picoleur!) steeds gevoeliger voor wordt, zoals hormoonontregelaars en kankerverwekkende chemicaliën.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/02/14, 11:03

Janic schreef:Bovendien hebben niet-biologische wijnbouwers er belang bij om alle controverses (die al talrijk en steeds meer bekendheid krijgen) te vermijden over voedselverontreiniging waar het grote publiek (picoleur!) steeds gevoeliger voor wordt, zoals hormoonontregelaars en kankerverwekkende chemicaliën.
Ook ik voel het gevoel van manipulatie (en verzameling van e-mailadressen)... Maar in principe ben ik voor burgeractie...

Zonder een "verstokte drinker" te zijn, maakt (was) wijn deel uit van onze cultuur (ik ben de kleinzoon van een wijnboer), en ook al ben ik geen regelmatige drinker, ik vond het heel normaal om een ​​goede maaltijd te begeleiden met een beetje wijn, die ik thuis ontvang of tijdens feestelijke maaltijden.

Ik voel nu veel pijn bij de minste absorptie van wijn, behalve als het gaat om biologische wijnen (en nog steeds niet allemaal, dus dat zijn ze echt). Deze verschillende aandoeningen (migraine, maagaandoeningen, enz.) treden meestal de dag na de wijnconsumptie op.

Kortom, ik weet zeker dat ik alleen maar beter af ben als ik geen wijn drink... : Idee:
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 25/02/14, 15:22

Het is interessant om te zien hoe de staat betrokken is bij het beschermen van de productie van wat zij erkent als een verslavende en giftige drug die erg duur is voor de samenleving...

Simpele observatie, ik proef het ook.

Amha een bestrijdingsmiddel is een giftig product, ook al is de bio(afbreekbare) minder langdurig.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 313-gasten