Lang leve palmolie!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Lang leve palmolie!




par Ahmed » 26/03/16, 18:41

Zoals we weten, vormen de "Groenen" een "trampolinepartij" om te hopen op een Elysian-springstoel, op voorwaarde dat ze het menu accepteren dat daarbij hoort: slangen slikken.
Het is het ongeluk dat onlangs is gebeurd Barbara pompili, onlangs gepromoveerd tot nieuwe staatssecretaris belast met Biodiversiteit (sic!), die belast is met de missie om terug te keren naar de progressieve belasting van palmolie om een ​​vaste en verlaagde belasting te bereiken.
Zie dit voor meer details dit artikel of dit autre, minder compleet (geen melding gemaakt van de druk vanuit de Franse lobby's van necrofuels).
Ik laat je genieten ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
loopyng84
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 114
Inschrijving: 12/01/13, 07:38
Plaats: 84

Re: Lang leve palmolie!




par loopyng84 » 26/03/16, 19:55

Industriële druk, als je ons vasthoudt, zelfs voor de groene :onheil:
0 x
"we erven het land niet van onze voorouders, we lenen het van onze kinderen" St Exupéry
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Lang leve palmolie!




par Ahmed » 26/03/16, 21:22

Sommigen vinden dit leuk expert, integendeel, vind dat deze olie volledig nul moet zijn! :schok:
Zijn argumenten zijn misleidend:
a) voor productie: de teelt van deze palmbomen is een contante productie die ten koste gaat van de voedselvoorziening en gecertificeerde plantages zijn een extra tartufferie die niets garandeert; het probeert twijfel te zaaien over het verband tussen dit soort landbouwspeculatie en ontbossing, maar het is goed ingeburgerd, ook al is het niet de enige oorzaak; bovendien maakt de zeer winstgevende aard van de teelt van oliepalmen, die hij benadrukt, het mogelijk om de weinige aandacht voor het bos te begrijpen ...
b) voor consumptie: hij voert vervolgens het argument aan dat de Franse consumptie bescheiden blijft, maar dat de gevolgen voor de gezondheid aanzienlijk zijn. Inderdaad, als palmolie niet fundamenteel slecht is, is het erg populair bij de voedingsindustrie waar het transformaties ondergaat die het aandeel van verzadigde vetzuren (door hydrogenering) accentueren; het doel is om bij kamertemperatuur een vaste vetstof te verkrijgen die beter bestand is tegen ranzigheid dan vloeibare olie, perfect voor de vele industriële gebakjes en andere kant-en-klaarmaaltijden die de bloeitijd van arteriële hartziekte, diabetes en depressie ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Lang leve palmolie!




par Dirk Pitt » 27/03/16, 07:52

Schandaal, petitie! het moet bekend zijn. schreeuw luid!
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Lang leve palmolie!




par Grelinette » 27/03/16, 14:08

"Snake", "Persoonlijke kans" of "Strategie" voor de nieuwe staatssecretaris belast met Biodiversiteit?

Onlangs heeft Barbara Pompili afstand genomen van de partij "Ecology-The Greens". In feite heeft het geen politieke familie of steun, en om een ​​imago en een politieke basis te herstellen, moet het zijn "politieke gezondheid" herstellen.

Het kan een must zijn voor haar, waarvan de strategie is om onopvallend te blijven en compromissen te sluiten, de billen te knijpen, om een ​​plaats te vinden in het politieke landschap.

Dat gezegd hebbende, verandert de inhoud van het probleem van de onderbelasting van palmolie niet.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Lang leve palmolie!




par Ahmed » 27/03/16, 14:35

Ja, je hebt gelijk, ik heb haar pad een beetje ingekrompen, maar ik denk niet dat ik de feiten heb verdraaid: dat ze misschien meningsverschillen heeft meegemaakt tussen mensen en haar partij van herkomst verandert niets aan haar neiging, in ieder geval theoretisch, voor wat ik niet fatsoenlijk ecologie kan noemen, maar in ieder geval voor een 'milieuactivist' visie.
Je schrijft:
Het kan een must zijn voor haar, wiens strategie is om onopvallend te blijven en een aantal compromissen te accepteren, de billen knijpen, om een ​​plaats te vinden in het politieke landschap.

U hebt de realiteit van de dingen perfect uitgedrukt, zelfs als ik denk dat het niet alleen om "enkele compromissen" gaat, maar de acceptatie om een ​​valse showcase te worden bedoeld om het ecologische bedrog van de overheid te beheren, tegen de mogelijkheid "om naar de soep ”, zoals zo nadrukkelijk gezegd De Gaulle.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Lang leve palmolie!




par Grelinette » 27/03/16, 14:51

Ahmed schreef:... een valse vertoning worden die bedoeld is om de ecologische schijn van de regering te beheersen ...

Het is een optie die ik niet had opgemerkt! ... Dat, in dit geval, dat B Pompili (met volledige kennis van de feiten of niet) van ecologische lokaas dient om in slaap te vallen en het naïeve en onschuldige deel van de ecologische bevolking nu gedesoriënteerd.

Het is waar dat dit scenario meer in overeenstemming is met het idee dat we hebben van de mentaliteit van een bepaalde politieke klasse die klaar is om alle "electorale herstelstrategieën" te gebruiken.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Lang leve palmolie!




par Ahmed » 27/03/16, 15:00

Het beroep op de figuur van de oxymoron, die pretendeert de tegenstellingen te verzoenen, onthult de machteloosheid van de politicus en de blokkering ervan voor tegenstrijdigheden die hij alleen kan overwinnen in de bezweringsmodus: de oxymoron is het moderne equivalent van de regendans!
Bovendien gaat het minder om electoralisme dan om populatiebeheer; dit is de basis van wat er op de ENA wordt onderwezen.
Wat betreft het idee:
... of B Pompili (bewust of niet) als lokaas dient ...

Ik zou deze dame niet beledigen om aan te nemen dat ze haar volledige dimensie niet volledig waarneemt ... zo ambitieus als je wilt, maar zeker niet dom!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Lang leve palmolie!




par Grelinette » 27/03/16, 15:15

Ik weet niet of we in deze zaak van oxymoron kunnen spreken (in de zin van het verenigen van tegenstellingen, of ik begreep niet wat je bedoelde), maar meer dan 'de onmacht van het politieke' is het naar mijn mening de eerste formattering, vervolgens de professionele vervorming die de politicus ertoe aanzet om vanaf het begin deze reflex te hebben om misleidende strategieën te gebruiken om dingen te doen zonder de schijn te wekken dat ze ze doen.

In hun verdediging is het waar dat de politici tussen hen verwachten dat elke bocht en komma slecht geplaatst is om te schudden wat hen ertoe aanzet alles te verbergen ... maar dit debat wijkt af van de olie van palm.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Lang leve palmolie!




par Ahmed » 27/03/16, 15:39

Palmolie is geen technisch probleem, de kwestie van de belastingheffing plaatst het duidelijk in de politieke ruimte.
Er is inderdaad een oxymoronische benadering om de palmolieproductie aan te moedigen en de rol die zou moeten zijn die van "Staatssecretaris belast met Biodiversiteit"; meer in het algemeen betreft het het feit van het publiceren van hoog klinkende en veelbelovende titelfuncties die gericht zijn op het tegenovergestelde van hun titels.
Ik handhaaf de uitdrukking "onmacht van het politieke", voor zover er geen andere visie is dan die welke wordt gebruikt voor het behoud van een verouderd model, een "presentisme" dat elke toekomst veroordeelt; of dit geheel of gedeeltelijk het gevolg is van sociaal, cultureel of professioneel determinisme, geef ik grif toe.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 297 gasten